Problem: Laddar långsamt eller inte alls.

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Holmberg92, 21 okt 2013.

  1. mcdilsson

    mcdilsson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2013
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har haft exakt samma problem. Första gången hjälpte det med att byta laddare. Andra gången hjälpte inget. Har googlat sönder nätet men fått samma svar överallt, byt laddare, byt batteri, gör en fabriksåterställning, lämna in på lagning (där vissa skickat in telefonen och fått tbax den utan att de hittat något fel), o.s.v.
    Har även haft kontakt med samsung men de hade samma "lösning" som alla andra.

    Tillslut i en youtubevideo (där lösningen var att köpa en separat batteriladdare+batteri b.t.w), bland kommentarerna hittate jag detta:

    Titta in i hålet på telefonen där du stoppar in laddaren. Tag ett gem eller en liten skruvmejsel och vicka lite på den lilla "piggen".

    Med risk för att förstöra kontakten helt så testade jag det och vips var det problemet borta. Dock så är min telefon lite glapp nu men det kan jag leva med. Den laddar och håller strömmen som den ska.
     
    Last edited: 1 nov 2013
  2. borgia

    borgia Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2011
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har märkt liknande problem på sistone, men har misstänkt att det är någon app eller så som spökar till det...

    Jag laddar, som många andra, över natten och det brykar ofta gå bra och vara 100% på morgonen. MEN, det har hänt något som resulterar i en notifikation någon gång under natten så verkar laddningen ha avbrytits eller så.

    Ibland när man vaknar mitt i natten och typ kollar klockan så ser man att man fått en notifikation. Då tar jag bort notifikationen, tar ur laddaren och stoppar i den igen. Detta funkar för mig, förutsatt att man inte får någon mer notifikation under natten (och har sinnesnärvaro att tänka på någonting alls när man vaknar och är rövtrött).

    Jag håller på och letar runt vad det är som orsakar det(annat än om det hade varit något fel som redan diskuterats här), men är inte nå klokare än...
     
  3. super_nollan

    super_nollan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag vet inte om det här kan vara till någon som helst hjälp MEN jag har haft ett problem med min S3:a och laddningen som var under all kritik ... Den laddade ibland inte mindre än 15% över en natt ibland fulladdat ... Jag vred på laddaren i kontaktlisten ( FAST jag vet att det är skitdesamma , elektriker å så ...) Det slutade med att jag bytte kontaktlisten ( en med fler än ett uttag) som hade inbyggd strömbrytare , en sån där som lyser lite rött o vackert när det är mörkt.. Det hade hänt något med strömbrytarfunktionen , lampor etc fungerade kanoners på listen men inte laddaren till min S3:a. Efter att jag bytt listen/kontaktraddan så fungerar det alldeles utmärkt, 100% på kortare tid än någonsin bredvid sängen min :-)

    Take it or leave it :)
     
  4. Brex

    Brex Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2012
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag erfarade ett liknande problem idag, när jag vaknade hade luren laddat 0-->47%, över hela natten. Har inte hunnit undersöka mer ännu..
     
  5. daltemyr

    daltemyr Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2011
    Inlägg:
    1 296
    Mottagna gillanden:
    346
    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV
    ROM:
    Stock
    Info:
    Privat
    Telefon 2:
    Apple iPhone SE 64GB
    ROM:
    Stock
    Info:
    Jobb
    Telefon 3:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Info:
    Reserv
    Platta:
    Samsung S6 Lite WiFi
    ROM:
    Stock
    Jag tror att dom allra flesta laddproblemen liknande de som beskrivs här beror på glappkontakt. Har man tur så är det inte i kontakten i telefonen eller surfplattan som glappet sitter utan i kabeln eller nätadaptern. Jag har själv haft ett problem med en USB-förlängningskabel som glappade i honan. Samsung-tableten ger ifrån sig ett litet pling när man sätter i laddningskabeln, och med förlängingskabeln så plingade den lite när som helst hela tiden med ojämna mellanrum.

    I de få fall när det inte är ren glappkontakt så beror det på att man inte använder originalladdaren eller åtminstone en som ger tillräckligt med laddström.

    I ytterligare några få fall beror det på en skadad kabel. Jag har haft en Samsung-kabel som kontakten böjdes på när tableten föll i golvet från soffbordet, ett fall på ca 40 cm, och efter det laddade den bara ibland med den kabeln.
     
  6. Holmberg92

    Holmberg92 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2012
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tackar för alla svar! Då jag inte fått tag på rätt verktyg har jag inte kunnat byta kontakten ännu. Men de är konstaterat de är usb kontakten i telefonen som hittat till himmelen:)

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
     
  7. Grebdroid

    Grebdroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2011
    Inlägg:
    164
    Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Nexus 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Nexus 5
    ROM:
    5.0 stock LRX21O
    Info:
    Apex Launcher
    Även jag har nu fått problem med laddningen. I helgen när jag kom hem från krogen och gick och la mig så satte jag i mobilen som vanligt i laddaren men dagen efter så sov jag väldigt länge eftersom larmet inte hade gått av.
    Då märkte jag att telefonen inte hade laddats, så jag testade andra laddare och att köra direkt via datorn men det fungerade inte hellre så jag köpte ett nytt batteri i hopp om att det var batteriet som inte laddade upp men nej även där drog jag en nitlott, det nya batteriet hade lite kräm i sig så jag vet att det fungerade och kunde se att det inte laddades.

    Nu känns det som att något fel på micro-usb-porten kan vara grejen.
    Någon som har koll på vad det kan kosta att laga?

    Det känns väldigt segt att sitta på gamla telefonen med Android 2.3

    Skickat från min Desire HD via Tapatalk 2
     
  8. Grebdroid

    Grebdroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2011
    Inlägg:
    164
    Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Nexus 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Nexus 5
    ROM:
    5.0 stock LRX21O
    Info:
    Apex Launcher
    Kikade in på Samsungs hemsida och dom har tydligen 24 månaders garanti på mobiltelefoner så min tanke är om det här kan täckas av garantin?

    Sen har jag rootad lur med custom rom och det kan bli lite svårt för mig att slänga in originalrom, köra triangle away och allt sånt med tanke på att jag inte har nå batteri och inte kan koppla telefonen till datorn.
    Någon som vet hur dom kan tänkas behandla det?

    Ska försöka komma i kontakt med kundtjänst under dagen och höra om garantin gällande byte av kontaktuttaget.

    Skickat från min Desire HD via Tapatalk 2
     
  9. bihslk

    bihslk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    1 211
    Mottagna gillanden:
    124
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 11
    ROM:
    IOS 13.1
    Bara inte de tjatar på kvitto så. Usch va tråkigt med alla sådana problem
     
  10. daltemyr

    daltemyr Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2011
    Inlägg:
    1 296
    Mottagna gillanden:
    346
    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV
    ROM:
    Stock
    Info:
    Privat
    Telefon 2:
    Apple iPhone SE 64GB
    ROM:
    Stock
    Info:
    Jobb
    Telefon 3:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Info:
    Reserv
    Platta:
    Samsung S6 Lite WiFi
    ROM:
    Stock
    Jag vet inte riktigt hur det ser ut inuti S3:an. På en del modeller sitter uttaget fastskruvat i skalet och en flatkabel ansluter till "moderkortet", och i andra fall är kontakten fastlödd direkt på moderkortet. I det senare fallet ska man tänka på hur det gått till när kontakten blev skadad, eftersom det är möjligt att även moderkortet skadats vid ett eventuellt fall.
     
  11. ulsa

    ulsa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    749
    Mottagna gillanden:
    130

    MINA ENHETER

    Hej,

    Har du bytt kontakten än?

    Fungerade det? Svårt?

    Var köpte du den?
     
  12. Magnum81

    Magnum81 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2010
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Min sambo har samma problem.
    Vill minnas att det är 2 års garanti på dessa lurar, stämmer det? Vi har provat allt med hennes telefon, petat, bockat, lirkat etc etc etc, plus att den verkar dra en massa batteri. Har nu gjort så att jag laddar batteriet i min telefon, sen byter vi batterier, och jag får ladda nästa och använda det batteriet, det funkar men är inte optimalt.
    Blir det inte reparation på luren, så får jag skaffa en sådan här: http://www.ebay.com/itm/Qi-Wireless...l_Phone_PDA_Chargers&var=&hash=item19e740da91

    det borde funka...
     
  13. wenom666

    wenom666 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2011
    Inlägg:
    2 674
    Mottagna gillanden:
    1 513
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2
    2 år garanti, 3 år reklamationsrätt.
     
    Magnum81 gillar detta.
  14. Magnum81

    Magnum81 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2010
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Men så är det väl så att det är "fukt"skador i telefonen... Har försökt att titta in i kontakten, men inte sett något...

    Ska man skicka in telefonen direkt, eller kan man gå till butiken man köpte för att skicka in den? Butiken lämnar väl bara 1 års garanti.
     
  15. wenom666

    wenom666 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2011
    Inlägg:
    2 674
    Mottagna gillanden:
    1 513
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2
    Här står all info du behöver:

    http://www.samsung.com/se/support/warranty/warrantyInformation.do?page=POLICY.WARRANTY

    http://www.samsung.com/se/support/warrantyinformation/warrantyInformation.html#policy9
     
    Magnum81 gillar detta.