"Laddglapp"

Diskussion i 'Galaxy i7500' startad av eklund, 1 aug 2009.

1. SwedBear

SwedBear Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge
    Telefon 2:
    Samsung S6 Edge
    Telefon 3:
    iPhone 6s
    Platta:
    Nexus 9
    Platta 2:
    Nvidia Shield Tablet
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV. Samsung Gear S2 Sport.
    Det finns ett program på market (gratis) som loggar batteristatus så att du kan se på en kurva hur laddat batteriet har varit över tid. Jag minns tyvärr inte namnet (och har ingen Magic just nu så jag kan ta fram det) men det vore intressant att se hur kurvan ser ut för er med laddglapp.

2. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Battery Graph

http://www.cyrket.com/package/com.modroid.battery

3. obra1

obra1 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har installerat Battery Graph och jag hade 90% när jag installerade det vid 11:30.
    Nu kl 17:45 ligger den och pendlar vid 60%. I natt laddade jag den via usbkabel från min stationära och inte via den medföljande laddaren. Samma beteende med att laddningen avbryts, men jag har faktiskt en laddad mobil som inte laddar ur på någon timme.
    Idag funkar 3G utan problem.

4. fredroid

fredroid Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S21

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S21
    Min telefon har inga problem vid laddning. Uppdaterad orootad. Däremot bootar den om sig själv 5-10 ggr per dag. Innan uppdateringen blev den bara svart så jag fick boota om den själv, så det här är ett framsteg för nu behöver jag bara slå om pinkoden.

5. phete

phete Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Rebootandet stör mig så förbannat :S

6. eklund

eklund Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag har inget rebootande. men om telefonen legat ett tag och jag hoppar ut i browsern så fastnar wifi i "getting address..". måste slå av wifi och sen slå på det igen för att få ett IP-nr från mitt wlan.

och svenska samsung har inte svarat ännu. tyska samsung gav ett standardsvar på fabriksåterställning av en helt annan telefon. =/

7. obra1

obra1 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tar tillbaka lite av mina glädje skutt när det gällde att telefonen verkade blivit bättre när jag laddat den via usb kablen från datorn... nu under kvällen så droppade batterinivån från 60% - 30% på en timme.. och sedan kollade jag på tv och tyckte det var lite tyst om telefonen för jag väntade mail.. jag tar upp den och skiten är helt död.

Gaaaah Snart slänger jag skiten i sjön och köper en Iphone.

8. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Verkar onekligen som att Samsung har släppt en väldigt buggig lur. Hoppas verkligen att de pumpar ut uppdateringar, och fort.

9. grubblare

grubblare Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Usch, jag som va påväg att beställa en Galaxy från Tyskland.
    Blir helt klart till avvakta efter läsning av denna tråd.

Trist men sant... :(

10. hurricane

hurricane Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Håller med föregående talare. Hoppas dem löser det till den svenska versionen, men kanske lite för mycket att hoppas att dem ska kunna fixa den tills september om det nu fortfarande gäller, ville byta ut min omnia mot denna. Men nu blir det att avvakta denna tråden.

PS. Tack för en mycket bra sida och bra forum. DS.

11. eklund

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

nån som har någon idé om vem vi ska kontakta angående det här? svenska kundtjänst på samsung lär ju inte vara speciellt insatta. vill ju rapportera detta felet till samsungs utvecklingsavdelning.

12. obra1

obra1 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Idag går 3G symbolen upp och ner hela tiden.. ingen uppkoppling alls.. precis som i söndags. Jag har startat om telefonen 10ggr. Det här är inget kul längre.
    Jag kan nästan bara testa och labba med den på kvällstid, då jag måste vara nåbar för mina kunder på dagtid och nu kan jag inte få några mail när inte 3G funkar.

;-(

13. mrbowmore

mrbowmore Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Trist, återigen, att samsung inte släppte en buggfri lur. Det här känns som att det blir återköp för er som kan. Heron verkar ju inte lida av dessa problem.

14. frippz

frippz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Usch, svider att läsa sånt här nu när en Galaxy-lur är på väg till mig i skrivande stund. Bara att hoppas på att de fixar detta snabbt som attan!

Nu håller vi oss positiva här! :)

15. grubblare

grubblare Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Har inte haft Samsung tidigare jag. Brukar deras nya telefoner ofta va lite buggiga till en början?

16. hackan

hackan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Håller på att undersöka en garantireparation, RMA eller liknande på grund av annat problem. Jag kan försöka fråga vem man ska kontakta om jag behöver ringa Samsung igen, deras mail verkar det inte vara så mycket aktivitet på.

17. uffez

uffez Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, jag är ny här....

Har beställt från Handyattacke i fredags, är väl på G snart - men nu blir man ju fundersam om inte det bästa är att avbeställa (om det går)... Verkar som nästan alla är berörda av detta felet ju...

18. eklund

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

visst fasen ska vi vara positiva. det är fortfarande en grym lur och jag har inte problem med omstarter eller tappad 3G. tror dock att min WPA2-verifiering gör att telefonen bråkar lite med mitt wlan.

frippz, du får gärna beskriva hur du upplever laddningen innan du uppdaterar. för jag märkte inte av varken ladd- eller WPA2-problem innan telefonen var uppdaterad.

och om hackan kunde få tag på en kontakt på samsung så hade det varit klockrent. det borde ju ligga i deras intresse av att få reda på problem så här tidigt efter lansering. det här ska vi fan få en lösning på.

19. frippz

frippz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jajamensan, jag tänker då rakt inte uppdatera förrän jag vet att det funkar som det ska. :D

Jag hoppas bara att min telefon kommer fram i år. Den verkar ha fastnat nånstans i Tyskland. :(

Kod:
    Date + Time	 	 Responsible GLS Location	 Event No	Event
    29/07/2009 20:15	 DE 001 Neuenstein, Germany	 1.0	 	Outbound from GLS location
    29/07/2009 19:55	 DE 001 Neuenstein, Germany	 2.0	 	Inbound to GLS location
    28/07/2009 18:12	 DE 250 Tornesch, Germany	 2.0	 	Inbound to GLS location
    28/07/2009 14:45	 DE 250 Tornesch, Germany	 0.0	 	Data transferred to GLS System
    Som ni ser sågs den senast i norra Tyskland förra onsdagen, så den bör ha kommit fram i Sverige redan förra veckan. Vi får se...

Last edited: 4 aug 2009
  20. hurricane

hurricane Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har en Samsung Omnia och jag har inte haft nga problem med den och det var min första samsung telefon men nu vill man som jag sagt tidigare byta den mot galaxyn för att slippa WM och få android, eftersom jag använder uteslutande linux i hemmet, och efter att ha irriterat mig på WM6.1 så bytte jag till WM6.5 som är mer fingertouch vänligt eftersom omnian inte kommer med penna i telefonen utan som tillbehör att hänga bredvid så. Men för att hålla sig till ämnet så har jag iaf inte märkt nga buggar och eftersom den fungerat bra och galaxyn haft fina specar så var man ju villig att testa ny samsung, men nu blir det till att avvakta för info som händer i tråden för jag vill ha en android men inte sugen på HTC telefonerna, dem tilltalar mig inte som galaxyn.