Laddkabel, nummer

Diskussion i 'Xperia Z5 - Allmänt' startad av Clintann, 3 jul 2017.

  1. Clintann

    Clintann Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2010
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Hej

    Jag har en Z5 som inte riktigt vill ladda med alla kablar, väldigt få.
    Skulle lämna in den idag och fick som svar att deras kabel fungerande på netonnet, därför rekommenderade de att skicka med original kabeln med mobilen.
    Problemet är att jag har 2st kablar och vet ej vilken som kom med mobilen.
    Någon som kan kolla på sin kabel?

    Model: EC450
    13W XX

    Detta numret jag letar efter,har med 10 och en med 49.

    Tänkte så jag skickar med rätt kabel och de inte gnäller att det inte är rätt.

    /Mvh Jocke
     
  2. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 950
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Bäst att kolla med @Emir-SonyXperiaSupport@Emir-SonyXperiaSupport. Hoppas han inte har sommarledigt.

    EDIT: Jag tror inte NetOnNet kan skilja på vilken kabel som följde med din mobil. Tro mig, jag har jobbat i den branschen och vet hur dåligt insatta de är. Jag skulle säga att du kan skicka in mobilen med vilken kabel du vill. Ta kabeln som funkar sämst.
     
  3. Emir-SonyXperiaSupport

    Emir-SonyXperiaSupport Teen Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    19 sept 2016
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    363
    Telefon:
    Sony Xperia X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia X
    Info:
    KLWP
    Tja! Inget sommarledigt här inte.

    Kabeln som följer med Xperia Z5 som standard på den svenska marknaden är modell EC803 (15W38), vilket är märkligt då du inte verkar ha den. Vill du att jag skickar ut en sådan till dig så att du kan prova?

    Problemet i sig är väldigt tråkigt att höra om, även om jag från mitt håll bara kan skriva att vi endast kan garantera att originaltillbehör ska fungera. Vad har du för strömkällor? Laddning via powerbanks och liknande har jag hört i vissa fall endast fungerar med originalkabel, medan väggadapter och USB-port i dator fungerar utan problem med de allra flesta tillbehören.

    Jag kan skicka dig flera originalkablar så att du kan använda dessa, misstänker att du önskar ladda på flera ställen för att det är smidigt och därför har flera kablar. Hör av dig i PM med adress med det antal du behöver så ordnar jag det utan kostnad (kan skicka med adapter med).
     
    SHM gillar detta.