Laddningsproblem

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Phjodor, 17 mar 2011.

1. Phjodor

Phjodor Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Riktigt konstigt fel detta tycker jag. Laddade över natten med telefonen avstängd och startade fint imorse. Använde den hela dagen, kopplade in laddaren med ca 15% batteri kvar och sa åt mig själv att inte röra telefonen på en timme. När jag kommer tillbaka är den död igen. Tar ur laddaren och batteriet och sätter sedan i allt igen. Denna gången så bestämmer telefonen för att starta om sig själv tre gånger innan den efter tredje omstarten dör återigen. Funderar på om jag har missat omstarterna innan, för nu upptäckte jag det för jag hörde den spela "starttonen". Men borde hört det tidigare då jag tror jag har laddat med ljudet på då också. Dock hade jag wifi-avstängt denna gången jag laddade.

Verkar konstigt om det skulle vara ett batterifel tycker jag, men sen kan jag inte mycket om batterier. Verkar ju som någon mjukvarubugg som låser telefonen. För om jag inte låter den somna mer än någon minut så laddar den fullt tillslut. Ska i alla fall testa med att ladda från en SonyEricsson micro-usb laddare nu, se om den blir gladare.

2. droidfloyd

droidfloyd Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min startar också om sig var och varannan timme.. startar också om sig med full laddning - skriv om ni får något svar från lg!

3. Thide

Thide Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu har jag inte upplevt problemet på hela dagen igår (skönt!) men jag skickade mail till lg igår och fick svaret:

Hej Anton!

Rekommenderar en fabriksåtereställning om du inte redan gjort det. OBS OBS OBS! När du gör en fabriksåterställning raderas allt som är sparat på telefonens internminne. Dvs inte sådant som är sparat på minneskort/sim-kort, utan endast det som är sparat på internminnet. Följ nedstående instruktion för att göra en återställning:

1, Stäng av telefonen
    2, Tryck och håll in HOME + Volym NER + POWER tills telefonen startar och du kan se LG loggan laddningslist under.
    3, Släpp knapparna och telefonen kommer att starta återställningsprocessen.
    4, Om detta utförs korrekt kommer du att se en Android logga brevid en låda med en laddningsrad under.

Om detta inte hjälper ber jag dig att kontakta vår telefonsupport på 0770 - 54 54 54 för vidare felsökning!

Med vänliga hälsningar
    Jonas

Väldigt standardsvar..men är det någon som har provat en återställning?

4. SwedBear

SwedBear Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge
    Telefon 2:
    Samsung S6 Edge
    Telefon 3:
    iPhone 6s
    Platta:
    Nexus 9
    Platta 2:
    Nvidia Shield Tablet
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV. Samsung Gear S2 Sport.
    Alla som har försökt supporta folk när det gäller datorer vet att en omstart/nyinstallation kan vara en lösning. Jag antar att de vill vara säkra på att felet inte är något konstigt mjukvaruproblem som uppkommit vid flashningen/installationen.

Jag har peppar peppar inte råkat ut för detta alls. Låter som ett tråkigt fel. Löser inte fabriksåterställning detta tror jag ni direkt ska gå och lämna in den dit ni köpte och begära en ny. Beroende på vilket ställe ni köpte ifrån kan ni ha tur att få en ny direkt då dessa i teorin kan kallas DOA (Dead on arrival", annars blir det anovo eller dylikt som ska försöka "laga" den först.

5. barbusd

barbusd Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

DOA DOA DOA!!!! Gå inte runt med en telefon som inte fungerar från dag ett, DOA telefonen och det inom sju dagar från inköp eller uthämtning. Skrev detta i en annan tråd. LG har doa för mobiltelefoner så se till att göra detta nu!!!

6. barbusd

barbusd Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

DOA betyder Defect On Arrival ( Även Dead On Arrival)

7. vargen

vargen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

håller med föregående talare, reklamera och hämta ut en ny om det inte löser sig efter fabriksåterställning, men gör denna först^^

8. Phjodor

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Någon som har bra tips på hur man kan göra backup på alla program och inställningar? Eller kan jag ladda ner saker igen som man redan har betalat för?

9. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Titanium Backup om du har root. Annars vet jag inte.

10. Phjodor

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Börjar mer och mer tro på att det är problem med den medföljande laddaren/batteriet. Har nu testat först med en SE laddare till mitt MW600 som ger ut 550 mA och 5 volt, Ingen låsning. Testar just nu med en ipod-laddare, 1A, 5 volt och kabeln som följde med telefonen, ingen låsning so far. Funderar på om det kan vara så att telefonen stänger av pga av överhettning då den blivit väldigt varm när jag använt medföljande laddaren. Frågan återstår dock om det är batteriet som det är något fel på att de överhettas för lätt eller om det är laddarens om spottar ut mer kräm än vad som anges på den.

Någon annan som har samma problem som har lust att testa med lite andra laddare för att se om ni kommer runt problemet då också?

11. Tjompan

Tjompan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Halloj!

Jag har en fråga, kanske fler har samma problem?

Laddade mobilen full igår kväll och ställde larmet, då jag skulle upp och jobba.
    Vaknade försent självklart och kollade på mobilen som då var DÖD.
    Har nu under dagen märkt att den klarar ca 5 timmar i standby sen tar batteriet slut. Vad är det för dynga dem släpper iväg igentligen? Någon som har en lösning på detta eller är det bara skicka tillbaka?

Sen undrar en noob som jag också om man måste hålla in a och o för att få ÅÄÖ när man skriver eller finns det någon lätt inställning för det kanske?

Tompa

12. FearKill

FearKill Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    461
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    Telefon 2:
    Huawei Nexus 6P
    Platta:
    Samsung Galaxy TAB A 10.1
    Platta 2:
    Nexus 7 2013
    Tror att du har en app eller nått som drar ström i bakgrunden. Har du Bluetooth, WIFI igång? Min hade gått ner 8 % när jag hade sovit i 10timmar.

Sen kan du skaffa ett annat tagentbord.
    Som Swiftkey som är väldigt populärt. Kostar en liten slant. Men värd varje krona.

13. Tjompan

Tjompan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Okej, har tagit bort det mesta jag installerat, har bara winamp, angry birds dolphin hd och facebook ser inte hur något av dem ska kunna dra massa i bakgrunden? Har allt annat avstängt så som wifi och blåtand, kanske också ska testa en system återställning för att se om det blir något bättre!

Tack så mycket för tipset om swiftkey det måste man ju kolla upp.

Även min telefon blir varm när den laddas och frågan är ju om det verkligen ska vara så.

14. ramboerik

ramboerik Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

har allt orginal och min har blivit helt svart och varm två gånger nu under första laddningen.

15. optimush

optimush Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

min laddare ger ifrån sig ett lågt ljud i form av sus samt lågt pip.

första laddningen hade jag mobilen avstängd, när jag tröck 2 ggr på volym knapp så kom batteriet upp och len laddade sista biten på batteriet enligt bild MEN när jag startade telefonen så var den 100%.

Nu är jag på andra laddningen, enligt bild så laddar den från ca 60%-100%, när jag startade tfn för 10min sedan 99%.

gick nyligen till tfn igen samt fortfarande 99%.

edit--> I android är det batteriet med blixt ikon, dvs laddas, inställningar visar 99%

edit2--> nu är det fulladdat, lite dåligt att laddaren ger lite ljud men har haft extern hårddisk som också haft nätdel som pipigt samt mycket högre, så är nog vanligt på laddare.

Last edited: 19 mar 2011
  16. FearKill

FearKill Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    461
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    Telefon 2:
    Huawei Nexus 6P
    Platta:
    Samsung Galaxy TAB A 10.1
    Platta 2:
    Nexus 7 2013
    Det sitter en liten transformator i laddaren. Det är den som ger ifrån sig ett litet surrande.
    Men inte som man borde bli störd av för mycket.

17. vacamata

vacamata Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har testat en fabriksåtereställning men det var ingen skillnad....Har någon testat ringa telefonsupporten och höra vad dom tror är problemet?

18. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Ni som är drabbade, har ni startat F-secure?
    kanske är det den appen som medför omstarter då sådana appar brukar gräva sig lite "djupare" i systemet.

Jag har enbart dåliga erfarenheter av "virusskydd" i androidtelefoner så jag rör inte den skiten och funderar på att ta bort den mha root.

19. elpapo

elpapo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Samma här, omboot eller frysning och batteriet har jag varit tvungen att pilla ur 2ggr senast timmarna.

20. Över

Över Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ladda ner Scandinavian keyboard för åäö

Mvh