Laddningsproblem

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Phjodor, 17 mar 2011.

1. ElecTriX

ElecTriX Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Aint nobody got time for that
    Katshing var sjukt dryga och ville först inte DOA min telefon, "de har gått en vecka idag så det är isåfall om du verkligen skickar den idag, annars blir det service-ärende som tar 2-3 veckor."

FY FAN.

2. droidfloyd

droidfloyd Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Paketet skickades till katshing i måndags, har inte hört nått sen dess. Jag bad om pengarna tillbaka eftersom de inte har några nya på lager... får se vad som händer!

3. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

jag vill understryka att jag tror att felet är mjukvarurelaterat och sitter inte i hårdvaran, men det är dock inte säkert.
    Mitt tips är att det är en process i linux-kärnan som inte är så välskriven som den borde, detta är hantering av dualcore-biten/Tegra, dvs ganska nya saker.

4. ElecTriX

Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Vet allvarligt talat inte vad jag ska göra! Vet att jag fick felen igår och att den frös inatt, men nu idag när jag testar så funkar den som den ska!

Har inte min vanliga laddare här utan laddar enbart genom en USB-port på datorn och den fryser inte och den startar inte om eller nåt sånt :S :S

Måste skicka den idag för att den ska bli DOA, men om inte ens jag märker av felen hur ska Brightpoint göra det? Vill inte åka på någon slags reparationsavgift / felsökningsavgift osv osv!

Tips/råd!?

Last edited: 24 mar 2011
  5. ElecTriX

Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Men detta förekommer bara ibland? Vet du i vilket samband med något som den gör detta?

6. Gorgeous

Gorgeous Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    363
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra
    Telefon 2:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Samsung Tab S9
    Det som talar för att det är ett mjukvaruproblem är att Motrola Atrix (Tegra2) verkar ha liknande problem med random reboots.
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=984299

Iof skulle det ju även vara hårdvarurelaterat men jag vet inte hur pass lika hårdvarumässigt de båda telefonerna är, förutom Tegra2 kretsen ?

7. ElecTriX

Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Är det hårdvarurelaterat så pass mycket så de inte kan lösa det genom nån work-around i mjukvaran så måste man ju få skicka in den och få en ny under 2 års garantin väl?

Funderar på att skita i och skicka in min på DOA då det känns som en mjukvaru-bugg men vet verkligen inte.. :S

8. RikNik

RikNik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Jag har beslutat mig för att avvakta. Precis som du skriver har vi alla garanti som täcker detta om dom inte löser problemet. Jag har höga förväntningar på första fixen.

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

9. Sir Anselm

Sir Anselm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag hade en omstart första natten jag laddade den, måndag -> tisdag, men efter det har den aldrig startat om igen. Så jag avvaktar, som sagt har vi alla 2 års reklamationsrätt om det visar sig vara hårdvarurelaterat.

10. nire431

nire431 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

MINA ENHETER

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Fick min igår och laddade den via el uttaget men startade inte om. laddat den 2ggr

11. Sir Anselm

Sir Anselm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jaha, kopplade precis in min telefon i vägguttaget, slockande typ direkt. När jag sedan ryckt batteriet och startat den igen får jag ingen kontakt med mobilnätet... Kass!

12. Mäd

Mäd Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag tror jag skrev i fel forum men hur som så har jag DOAt telefonen och är nu hur nöjd som helst!

Jag råder alla andra som har samma problem att göra det också så slipper man oroa sig över vad felet är.

13. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

har doa't min hos kathsing och nu är jag inne på andra veckan den har varit borta, sammanlagt har jag haft mobilen i min ägo i 5 dagar känns sådär faktiskt, vid deras första bedömning så gick den inte igenom som doa jag påpekade då att LG's pixel policy enligt telefonsupport medarbetaren jag pratade med var "en död pixel = DOA" då skulle katshing ta sig en titt till på telefonen. men är inte den "titten" klar den här veckan och jag fått en ny så ska jag se hur jag går tillväga för att häva köpet. mobilen var i min kondition när jag skickade in den all skyddsplast satt kvar det ända var en plastpåse till usbkablen var borta

14. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Det finns trots allt tre OLIKA saker den här telefonen gör när den j*vlas :)

* Fryser, enda som går att göra är att ta ur batteriet och stoppa in det igen för att kunna använda telefonen.
    Detta har hänt mig ett par gånger, och det är då jag såg att linux-daemon:en(?) för att reglera frekvensen hade löpt amok och tagit all processortid ur telefonen.
    Ett tecken på att detta skett är givetvis att man INTE kan starta telefonen genom att hålla inne power-knappen heller.

* Telefonen startar om, dvs den står vid "skriv pin-kod"(?), detta har aldrig hänt mig någonsin.

* Telefonen stänger av sig, dvs trycka ned powerknappen gör att den startar.
    Har heller aldrig hänt mig.

Vad har ni andra råkat ut för?

Last edited: 4 apr 2011
  15. lars_

lars_ Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min har fryst (Scenario 1 ovan) samt startat om sig. Vi omstarterna så körs inte programet silent boot (som mutar telefon vid avstängning samt unmutar efter start) vilket tyder på att det är någon märklig omstart som sker. Skulle kunna vara att telefonen blir överhettad?!

16. marcuspresident

marcuspresident Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Verkar som det är sådär min telefon är. Idag fick jag all time low med batteriet. Ett telesamtal, 20 min musik och fem minuter med google maps. Sen skenade batteritiden bara iväg till noll på bara drygt tre timmar. Sen bönade och bad LGn om att få bli laddad igen. Fyra timmar på fullladdat batteri dåligt. Flera gånger har det hänt. Det jag märker när batteriet bara slukas är att telefonen känns varm hela tiden som att det är nån process igång i fickan som ”värmer” telefonen...

17. siles

siles Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Alla ni som har detta problem, har ni testat att ladda den avstängd i minst 12 timmar?

Jag hade dessa problem sen ladda jag den helt avstängd och rörde den inte på 12 tim. Nu funkar den som en dröm, gått från 5-6 omstarter/låsningar per dag till 0!!

MvH S

18. Flack

Flack Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!
    Jag har haft min i 2 veckor nu och den har startat om sig ett par gånger.
    Det som är ännu mer irriterande är batteriet som laddar ur sig på bara några timmar och telefonen blir tokhet. men det är inte efter varje laddning som batteriet är så kasst.
    Ska stänga av den nu när batteriet tar slut igen och ladda den 12 timmar som ni säger. annars så får telia byta ut den.
    /Flack

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

19. nire431

nire431 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

MINA ENHETER

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1

Konstigt att visa telefoner beter sig så, då min aldrig har stängt av sig. Eller något liknande. (ta i trä) :cool:

20. marcuspresident

marcuspresident Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Testade ett gäng ”spela in samtalet-appar” då startade telefonen om minst tre gånger...