Laddningsproblem

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Phjodor, 17 mar 2011.

1. Flack

Flack Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej igen!
    Hade telefonen avstängd och laddade 12 timmar till kl 10 i morse. Jag har bara packat och kört bil i dag så telefonen är nästan orörd. Nu är klockan 15 och batteriet är nere på 25%.
    Den har dessutom tappat all mottagning så att jag har fått starta om den en gång.
    Blir ett besök hos telia i morron
    /Flack

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

2. tangeN

tangeN Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Din lur är exakt som min. Om du hittar en lösning, var vänlig och posta den här! // Desperat

3. lagge92

lagge92 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Mitt batteri drogs jättefort och mobilen var ganska varm också en dag. Jag startade om den och nu funkar det felfritt igen!

4. rollet

rollet Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Har du uppdaterat baseband?

5. Flack

Flack Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej igen!
    Jag lämnade in min mobil och fick nytt batteri plus att de hade gjort någon uppdatering. Batteritiden blev mycket bättre med en gång och när jag installerade nya uppdateringen som kom i veckan så blev det ännu bättre.
    Så nu är jag supernöjd!
    Enda problemet som jag har kvar är att den tappat täckningen en gång så att jag har fått starta om den en gång.
    /Flack

6. have.heart

have.heart Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    130
    Telefon:
    Galaxy Note 9

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy Note 9
    Telefon 2:
    Motorola One
    Platta:
    Galaxy Tab S2
    Platta 2:
    iPad Pro
    Vi verkar få olika uppgifter från LG-supporten. Jag talade med dem alldeles nyss (kl 09.40 20/4) och beskedet jag fick var att det kommer ut en uppdatering som är riktat mot problemen med laddning/omstarter/dödläge.

Killen jag talade med gick iväg för att dubbelkolla vad som gällde och återkom med informationen att det ska komma en ny uppdatering inom de närmaste dagarna (han kunde inte ge ett exakt datum) som ska åtgärda felen som uppkommer vid laddning.

Jag frågade om de var säkra på att det inte var hårdvarurelaterat och de menade han ett de var säkra på. Bara att hoppas. Jag har inte haft några problem sen jag köpte mobilen (på releasedagen) förutom vid de allra första laddningarna, det är något som kommit nu först, märkligt.

7. Hotlips

Hotlips Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48

MINA ENHETER

Nu kanske jag låter som Robert Gustavsson här men: Nu måste jag protestera!

Jag tycker att ni som har problem med att telefonen dör, inte tar laddning eller laggar i home/lockscreen/launcher helt enkelt ska gå tillbaka till butiken och få en ny. Det är INTE så det SKA vara och ni har uppenbarligen en defekt produkt.

En LG 2X ska funka HELT klanderfritt direkt ur kartong, det gjorde min. Inga lagg eller laddproblem. Telefonen fungerar precis så väl som jag förväntar mig för 4500:- så varför någon skulle acceptera något annat är för mig obegripligt.

Det står ingenting i manualen om att du ska behöva ladda telefonen på något speciellt sätt eller byta launcher för att den ska rulla på smidigt, så vad i hela friden sysslar ni med? Vilken annan produkt skulle ni acceptera att den inte funkar klockrent från dag 1? Sugen på en Xbox360 som du bara kunde spela på 10 minuter de första dagarna? Ett nytt svindyrt grafikkort som går lika långsamt som det förra om du inte laddar ner hemmasnickrade drivare? Eller varför inte en armbandsklocka som bara drar sig några minuter om dagen? Skärp er konsumenter, ni har rättigheter, utnyttja dem annars blir ni av med dem!

Möjligen kan hemmafixar som att byta launcher, trixa med upp/urladdningar och kalibreringar dölja felet men faktum kvarstår er telefon mår inte bra och förr eller senare kommer ni stå där med mössan i hand vid servicedisken. Bättre att göra det när ni kan hävda DOA och plocka ut en ny på stående fot än när den tiden är förbi och telefonen måste åka på service i 4 veckor.

Jag väntar fortfarande på att hitta en enda tråd om kunder som blivit nekade DOA eller inte lyckats åtgärda felen via de rätta kanalerna. Jag har läst desto fler trådar om folk som rootat och slängt in custom ROM's i hopp om att det ska fixa deras telefoner och sen skriver på forum och frågar hur de får bort allt för att garantin ska gälla.

Gör rätt från början, funkar inte telefonen som den ska när du tar upp den ur kartongen så gå tillbaka med den!

8. RikNik

RikNik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

@ hotlips.

Jo det låter ju bra det du skriver men för många är det ju inte så enkelt. Om man missat möjligheten till DOA så kanske man inte är så sugen att skicka den på service på obestämbar framtid. Framför allt inte när det är högst troligt att man får tillbaka samma telefon med meddelandet att dom inte lyckats återskapa problemet. Många har missat DOA pga att felet uppkommit först efter ett par veckor. Dessutom är ju problemet SW relaterat så telefonen kan inte lagas innan det finns en fix tillgänglig, och det är ju nu troligen på g.

9. Jonerik

Jonerik Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Mitt problem är att telefonen fungerade bra direkt ur kartong och det kan jag tänka mig att 95% gör. Mina problem har kommit efter att jag har lagt in många program och har en massa widgets. Oftast tuffar telefonen på utan problem men ibland blir den helt otroligt seg. Den reagerar knappt på touch och program kan ta hur lång tid som helst att starta. Efter ett tag kan den bli helt bra igen men ibland hänger den sig helt och jag måste ta ur batteriet för att starta om den.

Jag tycker att det känns som att telefonen har problem med minnet. Jag får precis samma känsla som när man använder en dator med för lite RAM. I Watchdog står det att jag har cirka 16 MB free av totalt 381 MB när jag startat upp telefonen vilket jag antar är RAM. När det går ner mot 10 MB när man använt den en stund kan den börja gå riktigt segt. I en annan widget jag har så pendlar mängden ledigt RAM mellan 50 MB och 85 MB, vet inte vilket som stämmer.

10. Hotlips

Hotlips Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48

MINA ENHETER

Om felet ligger i SW, hur kommer det sig då att t.ex. jag och många med mig inte upplever dessa problem? Jag har ju kört samma V10A (nu B) som alla andra. Är det någon som verkligen VET vad dessa problem bottnar i?

11. tangeN

tangeN Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Hmm att du i tidigare påstår att din fungerade felfritt ur kartong det beror väl lite på vad man har för kvar? Vissa är känsligare för lagg än andra och jag vill påstå att O2x:an inte flöt på så bra med originalstock. Men efter jag läst in en en ROM så är den perfa.

Håller med att det inte ska vara en "massa" strul med luren och är det det så bör man skicka in den. Men jag avvaktade för jag vet att mitt batteri var bra från start men blivit sämre. Så jag antog att det hade med mjukvaran att göra. Så efter att ha pillat och donat en heeeeel del måste jag säga så är jag äntligen nöjd. Den drar batteri som f******n när jag spelar men under viloläge så ska den dra minimalt. Detta kan man kontrollera med Battery Monitor Widget. Min drar i viloläge mellan 1-5 mA. Vilket i mitt fall motsvarar runt 1%/h

12. RikNik

RikNik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Vet inte varför alla inte har felet. LG har iaf om jag fattat allt rätt erkänt att vissa användare har stora problem med omstarter, frysningar etc. Detta ska bero på sw och uppdatering ska vara på väg.

http://mobilsiden.mobi/nyheder/lg-alligevel-problemer-med-optimus-2x,lid.15324/

Det kryllar av folk som har samma fel. Läs på xda för mera info.

13. Brajjan

Brajjan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Någon som har uppdaterad status på detta?

Jag fick problemet igår. Batteriet slukades helt plötsligt i viloläge och när jag anslöt laddaren hände ingenting. Tog ut batteriet och stoppade i usb-kabeln i datorn och satte i batteriet efter det och då dök laddningsikonen upp med en varningstriangel med utropstecken i. Jag började ladda med vanliga laddaren och lät den ladda i ett par timmar till 50-70%, tog sedan ut laddaren och lät telefonen ligga oladdad över natten. När jag vaknade var telefonen avstängd och samma problem igen med laddningen.

Jag ringde till LG och de tipsade om hard reset (power + hem + volym ner) men jag har inte testat än. Nu är den igång igen på laddning och jag har precis laddat ner uppdatering till telefonen om det hjälper. Det som jag märker är att batteriet/telefonen blir skitvarm. Laddade ner en app och såg att temperaturen ligger runt 40-50 grader när den laddas. Känns ju inte helt OK.

14. inza

inza Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Jag hade inga frysningar på min på 2-3 veckor sen dess har jag fått två frysningar och två omstarter. En gång frös den och vägrade ta emot ström så det var mindre batteri i den efter laddning hela natten än det var innan laddningen.

Tvivlar på att LG har DOA på 3 veckor och man är ju inte speciellt sugen att lämna in den i flera veckor om det snart kommer en SW patch som fixar allt.

Sedan kan du inte hävda att din Lockscreen inte laggar. Isf har du fått någon super version av O2X. Min lockscreen laggade från dag 1. Även min polare som har haft sin telefon några veckor längre än mig och aldrig haft frysning/omstart har laggande lockscreen. Finns det någon som inte tycker original lockscreen laggar här på forumet?

15. kern

kern Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har haft precis samma problem gällande laddning och omstarter.
    Problemen har jag haft i tre veckor.
    Det har alltså inträffat vid laddning, oberoende av hur mycket batteri fanns kvar så dog telefonen vid laddning i ca 60% av alla laddningstillfällen. Det enda som gällde då var att plocka ut och sätta i batteriet, då var det möjligt att starta upp telefonen. Batteriet laddades ej heller när den dog, så telefonen stängs inte bara ner utan tvärdör.
    Ibland har det även hänt att telefonen startar om ett flertal gånger under samma laddning.
    Vidare har det inträffat ett flertal gånger efter jag lirat tex angry birds, inte under spel utan direkt efter spel. Då tvärdör telefonen och det är bara att plocka ur och sätta in batteriet igen.
    Jag har idag lämnat in telefon på service hos mediamarkt så vi får se vad de säger. Återkommer hit när jag får svar (förhoppningsvis innan midsommar :) )

Last edited: 5 maj 2011
  16. Wwax

Wwax Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Exakt samma fel som mig. Glöm nu inte berätta hur det går så jag får tips om hur man går tillväga.

Lyckades ladda telefonen avstängd till 100% igårkväll, väntade tills den fryst och startat om ett par gånger (hör liksom till att den måste "lugna" sig en stund efter laddning).

Vaknade imorse, tokhängd, rev ur batteriet och wohooo 1% laddning kvar.

Påminner om min 25år gamla moppe som måste lirkas, joxas, fnulas lite med innan den går som den ska.

Men, men, enligt LG är det inget "fel" på den och en fix ska ju komma ut inom två veckor eller hur det nu var, första budet var nog att den skulle kommit för tre veckor sedan. :P

17. kern

kern Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

I dag fick jag meddelande om att telefonen var lagad och klar, bara att komma och hämta.
    När jag kom dit och frågade vad de gjort fick jag svaret "uppdaterat mjukvaran". När jag frågade om lite mer detaljer så kunde tyvärr inte Medaimarkt svara på det eftersom stjärnorna på deras serviceställe Anovo inte angett mer.
    När jag kom hem så satte jag den på laddning och döm om min förvåning; den tvärdog tre gånger och startade om en gång under 20 min laddning.
    Tillbaka till Mediamarkt som åter skickar den till stjärnorna på Anovo.
    Fortsättning följer...

18. kern

kern Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Du har så rätt så rätt. Min telefon är inne på andra svängen för service.
    Får se hur det går.

19. exal

exal Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har letat o letat men inte funnit svaret. Är det någon som har? Jag har inte några andra problem överhuvudtaget med telefonen. Det är bara att den är fryst efter en natts laddning

20. exal

exal Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Följde detta rådet och det har funkat klockrent sedan dess! Innan var jag körd efter varje laddning :-D

Sent from my Optimus 2X using Tapatalk