Läckt 2.2 Galaxy S

Diskussion i 'Galaxy S' startad av spanga, 27 jul 2010.

1. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 623
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    snabb reflektion.

funkar utmärkt att ansluta till wlan, ställa in det mest basic som finns.

dessutom kan de som vill välja endast 3g-nätet, kunde man väl inte innan?

Det går att skriva med samsung knappsats plötsligt, lyckades väldigt dåligt i föregående versioner (använt HTC_IME_mod)

2. Androido

Androido Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

För de som vill se hur 2.2 ser ut :

<object width="640" height="505"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/HY2AsoVRywk&amp;hl=sv_SE&amp;fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/HY2AsoVRywk&amp;hl=sv_SE&amp;fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="505"></embed></object>

3. kaah

kaah Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Svårt att se om det är kameran han filmat med eller själva flash som laggar tycker jag.

4. Pyrox

Pyrox Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Tangentbordet saknar åäö. Blir att hålla in tangenterna. Inte trevligt :cool:

5. niklasp

niklasp Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det finns idag ingen version av JF3 som är nordisk, dvs, om de som reparerar telefonen är petiga blir det rätt enkelt för dem att se att du har flashat om telefonen, då bland annat CSC i telefon köpt i norden ej levereras med tyska CSC :)

Om du inte själv lyckats spara ner ditt ursprungliga firmware/csc innan du flashade, då kan du använda dem.

Personligen skulle jag:

1. Vänta tills Kies släpper uppdatering, hoppas din telefon blir uppdaterad innan man skickar iväg den.
    2. Om telefon inte blir uppdaterad, flasha om den i alla möjliga firmwares som finns ute för att se om Kies nappar då.
    3. I värsta fall slänga in en JF3 firmware och hoppas att serviceverkstaden inte går igenom hela telefonen inför reparation.

6. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 623
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    vad ska egentligen INTE fungera?
    Tycker den funkar till 98% utmärkt än så länge.

Den gör ett dumt hopp när man scrollar ibland

7. Husknuten

Husknuten Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    81

MINA ENHETER

Att laga mobiler är ett sjukt tempojobb. Tror knappast de bryr sig om att kolla upp vilken mjukvara det är i nallen och om den finns officiellt. De lägger bara in senaste och gör en reset innan de skickar tillbaka den.

Sedan är de ju bra giriga om de vägrar laga ett hårdvarufel som t.ex. glapp i USB-kontakten som flashningen omöjligt kan ha med att göra. Mjukvarufel kan kanske vara en annan sak, men det är nog ingen här som skulle skicka in sin nalle för det misstänker jag.

8. Sir Anselm

Sir Anselm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Det är väl tillochmed så att de inte kan vägra att reparera rena hårdvarufel bara för att man lagt in ny programvara? Har för mig att jag läst tidigare att svensk lag inte tillåter den typen av undantag från reklamationsrätten*.

*Reklamationsrätt är lagstadgad och inte samma sak som garanti

9. AmigaRulez

AmigaRulez Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

flashade och flashade tillbaka, vill ha root för backup mm först, men funkade hyffsat, kunde återställa sms/mms/samtalsloggar med mybackup, men ej appar(förmodligen p.g.a. root saknades).
    Titanium backup kräver även den root så lirar ej heller.

Hoppas det börjar komma lite ClockworkMod rommar snart, så himla mycket smidigare.

10. Ozzalbatrozz

Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Jag backupade appar förra gången utan root.

11. Waiter

Waiter Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Har du testat själv eller pratar du om videon? På videon är hela mobilen inställd på tyska, så det är inte så illa konstigt om det inte finns svenska tecken.

12. AmigaRulez

AmigaRulez Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok kan vara en Froyo/MyBackup issue då för när jag restorade så såg allt normalt ut men inga appar dök upp, men tror den är lite "rootad" för många appar tror att den är rootad, men lirar inte hundra.

Får testa igen lite senare är nog snart löst oavsett:)

13. Waiter

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Öh, vart tog min post vägen?

Har jag fattat fel eller skulle inte Froyo innehålla en radikal grafisk overhaul också? Eller var det inte förrän Pepparkaka kommer ut?

14. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Gingerbread 3.0

15. Psilion

Psilion Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hursomhelst är sannolikheten att de bryr sig om att den är flashad om felet inte verkar ha att göra med flashningen nog mycket liten.
    Jag har haft flera produkter där jag gjort saker som utan tvivel gör garantin ogiltig, och inte haft några problem.

Exempelvis har jag bytt fläkt på grafikkort, vilket har inneburit att man måste ta bort ett klistermärke som säger att man invaliderar garantin om det inte är kvar, och fått kortet utbytt trots det.
    Jag har även haft studiomonitorer som min dotter körde en penna genom baselementet på då jag var på väg att skicka in den för en död stärkare, och fick stärkaren reparerad på garantin, men fick bekosta nytt element själv.

Jag skulle bli både förvånad och upprörd om man inte tog hand om en telefon på garantin bara för att den är flashad ifall felet inte verkar ha att göra med flashningen.

16. Pyrox

Pyrox Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Det finns inte - svenska finns inte med som inmatningsspråk så det enda sättet att få åäö är det jobbiga sättet att hålla in a eller o... :(

17. qwas00

qwas00 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Swype har svensk knappsats. För övrigt blev telefonen segare med Froyo...

18. Waiter

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Alltså ingen skillnad mot nu då. Bara att installera Scandinavian Keyboard. (Har du en telefon som är sk "nordisk" så kommer å andra sidan de officiella uppdateringarna absolut att innehålla svenska. Bara att vänta lite.)

En sak som syns klart på videon ovan är ju den flackande mottagningen som alltså inte verkar vara löst. :(

19. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 499

MINA ENHETER

Finns ju åäö även på swype om du uppgraderat till nyare rom...

20. gneken

gneken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 722
    Operatör:
    Vimla, Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Tre
    Jag har haft svenskt samsung tangentbord sedan jg5. Har fortfarande det med jm2, fast jag övar mig på att skriva snabbt med swype just nu.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk