Läckt 2.2 Galaxy S

Diskussion i 'Galaxy S' startad av spanga, 27 jul 2010.

1. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 623
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    volym upp + home + power, håll inne till andra samsungbilden precis visas

2. arono

arono Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Kan ingen göra ett litet test på flash 10, gärna tv3play, svtplay eller nåt. Funkar tydligen med smått lagg på htc desire så vad borde inte galaxyn fixa ;)

3. Peter_l

Peter_l Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Är det ingen mer än jag som fått problem med klockan? Det funkade bra när telefonen låg standby på natten, men när jag började använda den så kunde klockan gå efter en kvart varje timme när det var som värst.
    Inget hjälpte, provade att rensa och flasha om den, men till slut var jag tvungen att överge JP3.

4. wmb

Mottagna gillanden:
    2 623
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Konstigt nog får jag inget att funka på tv3 trots att jag installerat flash från market

5. jph

jph Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjo!
    Jag har testat svtplay och fotbollskanalen och visst funkar det hyfsat, bilden flyter på bra men ljudet blir aldrig synkat dessvärre och ibland så kan det sega till och så blir det ett litet hack till slut.

för att svara på lite andra frågor samtidigt:
    jo min klocka funkar inte heller som den ska med senaste froyon, (I9000XXJP3) höll på att missa hämta min GF idag ifrån tåget pga att klockan sackade efter 13 minuter, men det som faktiskt stör mig mest är att det är ngt som ligger å drar batterier som attan! idag fick jag nytt rekord (med normalt anv) på 7 tim 24 min. Då hade jag använt GPSen i 30 min kollat ett avsnit om några prinsar på svtplay sedan chattat lite med g-chatt + dragit iväg 10 sms....jag ber en stilla bön om att JP4 kommer redan idag.

Är ny på forumet men kände att jag ändå ville dela med mig lite av mina erfarenheter då det känns som om att det råder ett stort lugn i denna tråd just nu :-)

6. wmb

Mottagna gillanden:
    2 623
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop

Sen JP3 så har jag bättre batteritid än någonsin.

Har du kommit på att man kan backa ur program för att stänga av dom, eller använda den nya processhanteraren?

7. Psilion

Psilion Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det verkar som vissa har det problemet. Jag skulle misstänka att det är någon app som inte lirar med JP3.
    Min klocka drar inte, och jag får ypperlig batteritid.

8. jph

jph Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

tack för inputen jodå det har jag kommit på och jag har t.o.m börjat köra med en sådan där appkiller som man eg inte ska behöva göra, finns ju fler saker som inte funkar som de ska enl mig.

1. externa kortet blir skrivskyddat, går att komma undan genom att helt enkelt plocka ut kortet å föra över filer till kortet via en extern kortläsare, alt 2, att man för över filerna till det inbyggda minnet och sedan via samsungs egen filhanterare flyttar filerna till den externa disken.

Precis så blev jag tvungen att göra för att ens få flash 10.1 installerad, finns mycket att önska av nästa release och hoppas även att det blir mycket mindre errors i mjukvaran, annars så älskar jag luren fortfarande, men ska den dumma sig i 1 månad till med sånt här så är risken stor för skilsmässa och att jag ringer med en tegelsten istället haha

9. henke2

henke2 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Huawei Mate7

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate7
    jag pluppar bara i usbsladden och för över filerna med utforskaren som vanligt... (JP3)

10. jph

jph Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Spännande! du har inte behövt göra ngt alls i telefonen för att bli av med skrivskyddet på den externa disken? jag blir tokig på skiten snart, går ju inte ens att köra backup med my backup pro eftersom den då bara kan skriva på det interna kortet och det är ju det kortet man blåser så det blir ju en helt onödig backup. Som det är nu så flyttar jag mina backup-filer manuellt med samsungs-filanterare till det externa kortet....mest i väntan på nya flashen som bara MÅSTE komma nyss :-P tack för infon iaf för nu vet jag att det SKA funka frågan är bara HUR man gör det...

11. henke2

henke2 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Huawei Mate7

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate7
    Gjorde ingenting däremot kan jag inte ladda ner en fil till SDkortet från IE tex utan måste först spara den på datorns HDD sedan dra över den, så något är lite fishy. tilläggas är att jag intallerat sepparata drivrutiner för att få USB att funka, minns inte exakt vilka det var, tror det var den som är länkade i odintråden.