Lägga in 2.3

Diskussion i 'Blade' startad av Nappandroid, 25 november 2011.

1. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Ja det är helt ok.

Nappandroid gillar detta.
  2. qviz

qviz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Okej. Då tackar man.

3. Saibot

Saibot Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    70

MINA ENHETER

Skillnaden mellan stock och custom roms är som dag och natt, du kommer inte ångra dig. :teeth:

4. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    986
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Allt blir bättre, mer funktioner, snabbare, bättre batteritid.

5. Nappandroid

Nappandroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

Okej är verkligen sugen på att fixa det. Så svårt är det kanske inte eller? Gör man det via datorn eller direkt i telefonen? Verkar lättare om man kunde göra det i telefonen...:ehm:

6. qviz

qviz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Både och. Man lägger in filer via datorn ;) Jag håller på med guiden nu btw.

Nappandroid gillar detta.
  7. Gryph

Mottagna gillanden:
    986
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Allt görs på telefonen. Datorn behövs bara för att ladda ner de filer som behövs.

8. Nappandroid

Nappandroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

Du är underbar! Men du behöver inte stressa. :)

9. Hobbeboy

Hobbeboy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Alltså jag vill inte var den som drar ner nivån men ni kan ju upplysa honom om att det finns en hel del buggar i cyanogenmod.
    Den är ju inte direkt för en nybörjare.
    Sen att den f**kar upp uppkoppling med 3g/wifi/gps kan ju för vissa vara en nackdel kan tyckas.

Ja Cyanogenmod är snabbt som fanken, att du får bättre batteritid däremot har jag däremot aldrig upplevt tvärtom.
    Det är snyggt och du får mycket att pilla med och väldigt många inställningsmöjligheter (Du kan med lite pulande från deras sida få det att se ut som du kör med htc;s sence och andra snygga teman.

Kanske bara är jag men dom gånger jag kört in cm7 så buggar det för mycket för att vara användbart men det kan ju bara varit jag.
    Om man är nybörjare på detta hade jag nog mer rekommenderat Monte carlo stir fry (en variant av nerlaggda ginger stir fry) eller zte;s officiella 2.3.5 uppdatering.
    Båda är mycket stabilare för någon som inte vill pula själv och Monte Carlo stir fry har väl om jag inte missminner mig bra överklockning med?

10. Gryph

Mottagna gillanden:
    986
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Har inga som helst problem med cm7. 3g och allt fungerar som det skall. Batteritiden är bättre än gsf. Har 7.1.0 stable.

11. Hobbeboy

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Från ZTE Blade CyanogenMod - MoDaCo.

Alla dessa buggar är kända och jag har råkat ut för dom alla.
    Reboots when using GPS
    Wifi disconnects when phone goes to sleep
    Wifi reconnect issue

Det är väl dom vanligaste. Ingen av dom finns i stock rom eller Monte carlo.

Du kan ta dig en kik på cyanogenmods egna buggsida Issues - cyanogenmod - CyanogenMod Android ROM - Google Project Hosting

Jag säger inte att cm7 inte är bra jag ville bara påpeka att den är buggigare än dom flesta andra versioner man kan slänga in där.
    Kille som startade tråden påpekar att han inte är jätteinsatt då kanske man ska rekommendera stabilare först innan man går på dom lite buggigare

12. Evian

Evian Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    285

MINA ENHETER

Jag kör n241 och har inte haft nån reboot pga GPSen, Wifin ligger kvar efter skärmen släckts (förövrigt var det samma bugg i ZTE's egna ROM dom skickade med telefonerna i både 2.1 och 2.2). Återkopplingen av wifi kan jag dock inte uttala mig om.

Men om man läser på samma sida som du länkade till vilka buggar som fixats så har du med alla tre du tar upp.
    Issues - cyanogenmod - CyanogenMod Android ROM - Google Project Hosting

Jag drog mig för att köra CM7 men när wbaw la ner GSF och hänvisade till CM7 tog jag "steget" och det har snurrat på bra i strax över en månad nu!

13. Hobbeboy

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Dom står som fixade i 7.0.3 och ligger som "nya" buggar i 7.1.0.
    Jag kan inte uttala mig om alla nightlys dom brukar fixa lika mycket problem som dom skapar nya.
    Jag gillar Cyanogenmod (förutom småbuggar) jag vill bara hävda att det är inte den man ska rekommendera först till någon som inte har bra kunskaper om hur du själv pillar rätt på saker i mobilen.
    Jag vet inte riktigt vem som kan påstå att dom satte igång cyanogenmod och inte fick något som helst problem första dagen?
    Om du inte är kunnig har du inte en janne om var du ska få tag på google apps eller ens att dom fattas, vad du ska göra när telefonen helt plötsligt förlorar uppkopplingen för när du kopplar upp dig på internet och annt.
    Cyanogen är en bra mod och dom har skitduktiga utvecklare som verkligen ligger i framkant med funktioner och prestanda men man måste inse att det kommer med ett pris.
    Dom är inte lika stabila som orginal roms och vissa mer beprövade som Ginger stir fry mm.

Om jag ska vara helt ärlig hade jag personligen velat ha tillbaks en release av kallt_kaffe, där hade du stabila roms med bra funktioner ;)

chraist gillar detta.
  14. Evian

Evian Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    285

MINA ENHETER

Jaja, du har din åsikt och jag min men nu lever vi en i fri värld så man får lägga in den ROMen man vill! :P

Hur som helst så ska man nog ligga kvar på den ROM som telefonen hade när man köpte den om man inte ens kan tänka att lägga en gnutta energi på att lära sig. Om man nu ska flasha om den själv...