Lägga över kontaker till min HTC?

Diskussion i 'Allmänt' startad av MrMult, 10 okt 2010.

1. Varazir

Varazir Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Info:
    Nova launcher
    Vad jag känner till är att man kan synca sina kontakter till google och där ifrån kan vilken Android telefon som helst ta kontakterna där ifrån.

sms vet jag inte om man kan synca det på något sätt

2. Akerhage

Akerhage Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL
    Okay! tackar, kontakterna har jag redan på mitt googlekonto, funkar fint och lätt att redigera direkt från datorn så att de syncas o ändras i telefonen direkt med. Men vill på något sätt spara mina sms från SE, då det är skoj att ha kvar dem.

3. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    522

MINA ENHETER

Tror jag läst någonstans att man kunde spara sina sms med det programmet och sen föra över till sin android.

4. Akerhage

Akerhage Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL
    Låter fint, får ta o testa möjligheterna!

5. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    522

MINA ENHETER

6. KiAnKo

KiAnKo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Synka äldre telefon via OUTLOOK till GMAIL / ANDROID

1) Använd eller låna en dator med OUTLOOK (2002, 2003, 2003 eller 2010) installerat.

2) Skapa en ny användare på datorn (för att inte förstöra eller få dubletter av kontakterna i telefonen) och logga in på denna användare. Starta OUTLOOK (installera inte ngt email-konto eller ange enbart dummy-uppgifter för att få igång OUTLOOK).

3) Synka din telefons (alla telefoner kan synkas till OUTLOOK, så även alla ANDROID och IPHONES). Synka telefonens kontakter (kanske även kalender och anteckningar till OUTLOOK) med hjälp av den senaste versione av "PC SUITE" eller vad din telefontillverkare kallar sitt program.

4) Gör en backup av dina kontakter till PST-fil innan du går vidare!

5) Redigera gärna kontakter i OUTLOOK innan synkning mot GMAIL eftersom det är enklare att göra det via DETALJERAD KONTAKTER än i GMAIL eller på TELEFONEN.

6) Gör en backup av dina kontakter till PST-fil!!! Alltid bra med backup igen...

7) Nu kan du synka OUTLOOK till ditt Google-konto (dvs GMAIL). Detta kan göras på flera sätt, men enklast är nog att exportera alla kontakter som CSV (COMMA SEPERATED VALUES) och sedan importera dem i GMAIL CONTACTS.

8) Använd funktionerna MERGE och SEARCH FOR DUPLICATES i GMAILS CONTACT och redigera kontakterna en sista gång.

9) Gör en backup till CSV från GMAIL CONTACTS.

10) Synka sedan telefonen mot ditt konto på GMAIL.

Klart!

(Ev ta bort det temporära kontot du skapade på datorn. Spara alla backuper för framtiden...)