lägga till GU-mail

Discussion in 'Applikationer' started by yrara, Sep 1, 2010.

1. yrara

yrara Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Tja,

GU har ju google-apps till sina studenter, (*@student.gu.se hanteras av gmail) men jag kan inte lägga till det som ett konto i min telefon bara på adress + lösenord. Någon som vet vad man kan ange för uppgifter för att komma in på gu-mailen?

Eftersom mitt inlägg i den här tråden drunknade kan jag passa på att låta detta vara en tråd för allting gu+android (det känns berättigat med en för varje skola) och höra om någon vet ifall det finns kalender i iCal-format för några andra än de fåtal program som verkar ligga i timeedit? Eller har jag helt missat ngt ang timeedit?

2. fireon

fireon Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Tja,
    Jag tror att du får lägga till gmail's vanliga e-postinställningar. Finns om du Googlar på inkommande och utgående server osv. Ett tips är annars att i e-postinställningarna för GU-mailen vidarebefordra all inkommande e-post till ditt vanliga e-postkonto. Då slipper du ha koll på flera.

Angående scheman så får du gå in på GUL's öppna sidor och bläddra bland program och kurser och sedan klicka dig fram till kursens schema i kursens GUL-konto:
    https://gul.gu.se/public/courseId/38096/findPublicEvents.do

När du sedan är inne i Timeedit schemat så kan du ladda ner iCal-filen. Läs denna tråd för mer info:
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=19015

Last edited: Sep 1, 2010
  3. yrara

yrara Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack för input! Jag lyckas hitta rätt kurs, men alla scheman ligger endast uppe i PDF-format. Jag vet inte riktigt vad som menas med "kursens GUL-konto"...?

Angående mail - menar du att jag ska lägga till det som pop-konto i vanliga mail-appen? Det hade varit shysst att kunna lägga in det som ett konto i telefonen, under inställningar. Där finns ju Google-konto att välja, men då endast med möjlighet att ange epostadress + lösenord, vilket inte funkar. Det funkar utmärkt på andra google apps-konton :neutral: