Läste att folk har problem med GPS'n..

Diskussion i 'Galaxy S' startad av robinofstockholm, 23 jul 2010.

1. robinofstockholm

robinofstockholm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Telefonen verkar vara en hårstrå bättre än tex. Desire.
    Jag hade hemska problem med min Datatrafik på en Desire. Vet inte hur många gånger min telefon la av med datatrafiken. Jag läste idag på Forumet att det är nån bugg i HTC's Desire...

Skönt att bli av med eländet

2. arono

arono Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Eftesom min gps tappar kontakten regelbundet och brukar ha run 200 m precision rekommenderar jag att du väntar om det 'är viktigt för dig

Förövrigt tappar den ofta 3g (tele2) tycker jag. Sämre än andra telefoner jag haft

3. cmlewan

cmlewan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Men eh, den är alltså inte operatörslåst hos Tre! Det är fakta. Det är redan konstaterat både här och där. Jag köpte min där. Den är inte operatörslåst.

4. asimov

asimov Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    Jag var i London förra veckan, o ville ha ett komplement till Google Maps som kräver ganska intensiv datatrafik, som jag ej beredd att betala för, med operatörers nuvarande hutlösa roaming avgifter i utlandet.

Jag installerade gratis appen MapDroyd o tillhörande kartor för att kunna hålla koll på läget utan Google Maps, men hade stora problem att få en GPS lock. Vissa dagar var jag ute i timmar under "open sky" i London, utan att få pejl på var jag var.

Det slutade oftast med papperskarta och pikar från mina medresenärer som tyckte att det räckte med en Nokia 3310, vad ska man ha en sån smartlur förr? o_O

Jag har meckat med lite olika lösningar (tex Dial *#*#1472365#*#* för att komma till GPS test sviten o ändrat lite där) utan större förbättringar (de lösningar behöver använda wifi/3g som stöd för lokaliseringen - rätta mig om jag har fel?)

Summa summarum, GPS funkar INTE som den ska i grundutförandet!

5. arono

arono Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det är väldigt synd det här
    Funderar om jag ska försöka mig på en reklamation på elgiganten och köpa tillbaks den när man ser på forumen att det funkar.

6. tjtj

tjtj Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Håller inte med, tvärtom så rapporterar många fortsatta problem även i den tråden. Att enstaka personer säger att det funkar säger ingenting, så har det varit hela tiden eftersom GPS'en ofta verkar funger bättre efter reset/omstart.

Så jag betraktar inte GPS-problemen som lösta, och kommer heller inte köpa telefonen innan det blir löst.

7. itadruid

itadruid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Vet det, som sagt bättre att vänta på officielt FW, om de fixar den så köper jag annars blir de I4

8. Peter_l

Peter_l Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Kolla att det funkar som det ska på iphone innan isåfall. Jag har haft två iphone och båda var ännu sämre än Galaxyn.
    Men sånt pratar inte iphonefantasterna om naturligtvis. Det finns inga som är bättre än dom på att hålla god min utåt när det gäller deras älskade iphones, hur usla dom än är. ;)