Fråga: Laga sprucken skärm

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av Eazer, 12 aug 2012.

  1. Eazer

    Eazer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag har haft oturen att tappa min Sensation i backen så att skärmen spruckit. Som tur är fungerar touchen utan problem, men ska ändå lämna in mobilen på lagning. Tyvärr har jag ingen försäkring så räknar med att det kommer kosta runt 2000 kr. Anledningen till att jag skriver här är inte om någon vet om någon firma i Stockholmstrakten som lagar spräckta skärmar, utan jag är mer ute efter om någon har erfarenhet från ett sådant ärende. Vilken firma ni vänt er till, hur mycket det kostat och tiden det tog för att fixa telefonen.

    Uppskattar verkligen svar! :)

    Edit: Jag lämnade in den på "O. Five Mobilservice HB" på Götgatan 101 i Stockholm. Det tog 2 dagar och kostnade 800 kr. Det blev riktigt bra, märks knappt att skärmen varit sönder. Är verkligen förbryllad över att det hade kostat 2200 kr att lämna in telefonen på Anovo, där dem gjort likadan reparation. Jag kan verkligen rekommendera att lämna in den på O. Five

    Länk till deras hemsida: http://www.ofivemobilservice.se/index.php
     
    Last edited: 15 aug 2012
    010 gillar detta.
  2. jinx

    jinx Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    602
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    enda skillnaden är väll att du inte har bibehållen garanti. men de e ju typ värt o sumpa den för 1200kr billigare . de e ju vad självrisken på hemförsäkringen kostar.
     
  3. 010

    010 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Felpost
     
    Last edited: 28 mar 2013
  4. tekken

    tekken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    1 867
    Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL
    Någon som lagat sin HTC Sensation och vet ifall det är krångligt? Kollat ett par klipp tidigare och det såg rätt avancerat ut imo.
     
  5. TraxxasFlm

    TraxxasFlm Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    9 apr 2013
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag lagade min inte så svårt ;)