Lagg i menyer

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av dirtyrolf, 17 maj 2010.

1. Mattan

Mattan Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hmm menar du att ditt app-minne minskas under dagens lopp trotts att inte nya appar installeras? Någon får gärna förklara hur de olika minnena fungerar, men själv var jag säker på att appsen hamnade i de 512MB rommet varav ca 90MB på desiren finns tillgängligt och arbetsminnet på 576MB töms varje omstart och sköts av android-os. Och de olika cach-filer till programmen hamnar väl ändå på SD-minnet?

2. Viggo

Viggo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Romet kan helt klart användas till annat än bara apps, sen om det är en tänkt funktion eller om det är ett fel i applikationer/android/sense är svårt att veta. Som värst använde min telefon 60MB till annat under någon veckas tid för att helt plöttsligt släpa ifrån sig utrymmet.

3. ayla85

ayla85 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Stänga av live wallpaper

Hur stänger jag av Live-wallpaper?

4. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Byt till ett icke-live wallpaper...

home -> menu -> Wallpaper -> *något som inte är live wallpaper*

5. Gecko

Gecko Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har själv märkt av detta problemet. Visste inte a Live Wallpaper låg bakom.

6. Aramis

Aramis Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Det enda jag stör mig på är att blädra i en konversationen i smsen. Det kan vara riktigt segt även om resten av luren flyter riktigt fint.

7. Tympanon

Tympanon Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min Desire laggar i programmenyn, trots att jag stängt av live wallpaper. Vi tar det från början.

Redan efter några minuters användning reagerade jag på att telefonen kunde "frame-droppa" när man bytte mellan hemskärmarna. Även programmenyn droppade frames när man gjorde en snabb scrollning från toppen till botten.

Då stängde jag av live wallpaper och valde en vanlig bild istället. Nu flyter det fint när jag byter mellan hemskärmarna. Men programmenyn alltså...

Testa detta: Dra ganska snabbt med fingret och släpp, så att den fortsätter att scrolla ner till slutet av programmenyn. Det min Desire då gör är att den börjar hacka när den närmar sig slutet av menyn. Frames kastas helt enkelt.

Om jag håller kvar fingret medan jag scrollar så blir det inte lika tydligt. Men jag är van vid att snabbscrolla så det här stör mig. Frågan nu, känner någon annan igen detta eller kan det vara något fel på min?

Notera att jag inte hade laddat ner en enda app när jag upptäckte problemet, har även testat att stänga av allt man kan stänga av.

I övrigt är jag helnöjd med min nya favoritpryl!