Långsam Blade III

Diskussion i 'Blade' startad av s500i, 7 okt 2013.

  1. s500i

    s500i Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2013
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Upplever att min Blade 3 blivit långsam. Telefonen är ca 3 veckor gammal. När jag trycker på start/på knappen för att få igång skärmen, tar det kanske 1-2 sekunder. Förut så kanske det tog 0.2 sekunder.

    Upplever det också något långsammare när jag ska öppna mappar; säg SMS eller samtalsikonen etc.

    Är detta normalt? Vad kan jag göra för få den att bli snabbare? Har varit i aktivitetshanteraren och stängt av alla appar, men upplever samma problem.:cry:
     
  2. onroads

    onroads Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2011
    Inlägg:
    424
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

  3. s500i

    s500i Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2013
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tack för tipset. Jag är dock extremt dålig på detta med android/smartphones. Hur ska jag installera detta?
     
  4. onroads

    onroads Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2011
    Inlägg:
    424
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Allt står i länken ovan. Det viktigaste är att datorn hittar telefonen i adb läget. Kör inte med Windows 8.

    Skickat från min LT26i
     
  5. blabar

    blabar Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2013
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag tror att den begränsande faktorn oftast är för lite ledigt arbetsminne:

    - Installera ADW.Launcher (snabb och lättviktig launcher, med löjligt mycket inställningar, saknar dock widget preview i Android 4.0)

    - Använd max 3 skrivbord, eller vad det nu heter. För att få plats med alla appar så lägg liknande app-iconer på varandra så bildas kataloger.

    - Begränsa antalet widgets. Kör bara de som verkar snabba och bra.

    - Kör standard android 4.0 bakgrundsbild (regnbågsfärgad) eller liknande istället för stora minneskrävande foton.

    - Inaktivera alla appar du inte använder, de ligger ofta i bakgrunden och kan slöa ned för att de måste auto-städas bort när minnet blir fullt. Görs under Inställningar->Appar->ALLA-> välj en jobbig/onödig app (alla Googles har jag tagit bort, utom Play) och tryck 'Inaktivera'.

    - Prova att använda Opera Classic som webbläsare, jag tror den är rätt snabb, men den kanske inte fungerar till lika mycket som den inbyggda.
     
  6. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    La in MIUI idag och testa även CM men de spelar ingen roll vilken ROM man kör med , Sjukt seg telefon, men å andra sidan kanske man inte kan begära så mycket då det bara är 512mb i ram!