Lansering av Galaxy on fire 2 för Optimus 2X släppt!!! Helt GRATIS

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av alexoid, 27 maj 2011.

1. inza

inza Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Är det in app köp eller?

2. alexoid

alexoid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Har spelat väldigt lite pga jobbet men det funkar. Kanske är det valkyria som en in app köp

3. Drachas

Drachas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    samsung note 9

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    samsung note 9
    Platta:
    IPad pro 12.9
    Platta 2:
    Samsung galaxy note pro 12.2
    Aa läste att det var inapp köp för dom andra galaxerna

Cocacolisten gillar detta.
  4. Gerra

Gerra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Bah. Skiten är verkligen inte gratis, och dessutom snor skithögarna ens stålar om man betalar. Undvik!

5. SwedBear

SwedBear Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge
    Telefon 2:
    Samsung S6 Edge
    Telefon 3:
    iPhone 6s
    Platta:
    Nexus 9
    Platta 2:
    Nvidia Shield Tablet
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV. Samsung Gear S2 Sport.
    Gerra: Det står ju i beskrivingen för det att bara första solsystemet är gratis_

"SPACE ADVENTURE WITHOUT RISK
    The current reference title in the Sci-Fi genre is available free to download from the Tegra™ Zone app on the Android Market and can be played for unlimited time offering full functionality within the first solar system. To access the whole galaxy with over 20 solar systems and to complete the six to ten hours, fully voice acted storyline, you have to unlock the game via in-app purchase for $ 14.99 / € 11,99 / £ 8.99."

I Applestore kostar den $9.99 så lite dyrare än här men där får man alltså inte testa spelet först.

Hade du problem att betala? Har du kontaktat dem om det? Jag har inte hunnit så långt än men kommer nog köpa det senare då jag gillar spelet.

6. Gerra

Gerra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Prisuppgifterna är ren bluff, spelet kostade exakt 110 kronor och inget annat.

Den observante märker att det är ett Mantis-skepp som kikar fram bakom den otäcka pop-up:en, och det är s.a.s. det sista skeppet i spelet. Pan, som syns i hörnet, är heller inte det första solsystemet.
    Jag hade inga problem att köpa spelet (eller spela ett par dagar efter köpet), men nu har skiten spontanlåst sig, och klickar jag "Yes" i rutan på bilden så får jag upp en till ruta med texten "Item already purchased".

Utvecklaren ignorerar mail.

Det är väl något mer sannolikt att det hela handlar om inkompetens än om kriminellt uppsåt hos utvecklaren, men eftersom spelet kostar en bit över hundra spänn så är mitt tips om "Undvik!" ändå väldigt relevant för alla som inte vill riskera att ligga ute med pengar.

Med sådana här sopiga utvecklare så borde fan Google lägga ner sin löjliga 15-minuters ångertid och ge folk en månad eller åtminstone några veckor på sig att utvärdera apparna... Tror inte att de ger en någon som helst ångermöjlighet på in-app-purchases :mad:

7. SwedBear

SwedBear Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge
    Telefon 2:
    Samsung S6 Edge
    Telefon 3:
    iPhone 6s
    Platta:
    Nexus 9
    Platta 2:
    Nvidia Shield Tablet
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV. Samsung Gear S2 Sport.
    Umm, €11.99 är ju nästan exakt 110 Kr så var är bluffen?

Se, nu har du förklarat vad som hände och då är det enklare att förstå vad du pratar om. Om man inte har spelat spelet till slut är det omöjligt att se vilket skepp det handlar om eller vilket solsystem du är i så nästa gång du kanske inkludera lite mer info.

Det låter som en ful bugg som definitivt behöver fixas. Jag har inte kommit så långt än så jag har inte råkat ut för det än. Finns det en save-fil någonstans som du skulle kunna spara bort för att sen installera om spelet?

8. Gerra

Gerra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Bluffen är att $14,99 motsvarar 96 spänn, och inte 110. Det är iofs inte sådär jättemycket att gnälla om, men fullappade varor signalerar definitivt inte "seriös utvecklare".
    Nu har jag testat runt lite med olika backuper, och med clean installation av spelet. Inget fungerar. För att riktigt säkerställa att det inte är någon skit bakom mina spakar så gjorde jag en fabriksåterställning av luren också, men det skiter sig hela tiden på samma vis; Utvecklaren hävdar att jag måste betala för att låsa upp demot, och Google vägrar med motiveringen att jag redan betalat.
    Jag har inte testat att registrera nytt konto, men det känns som lite väl overkill.

9. Cylon

Cylon Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

det var ju mycket konstigt, jag fick svar från fishlabs nästan direkt.
    dom förklarade att 'google har server problem, och vill jag ha mina pengar tillbaka skulle det inte vara något problem'.
    Och jag kan själv bekräfta att detta verkar stämma, eftersom andra spel har liknande problem, för mig är det spelet contract killer där jag inte får mina betalade för grejer.
    Men jag får mina saker i andra spel, ex. BT gangsta, gun bros.

felet är googles. Men en fix kommer snart tyvär hade fishlabs inget datum när google löser problemet och om man tror på fishlabs forum, arbetar även dom på en lösning.

Sent from my Optimus 2X using Tapatalk

Last edited: 22 jun 2011
  10. Bastica

Bastica Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Köpte det idag, sjukt bra spel. Inga problem med att aktivera med ingame purchase. Jobbet lär bli lidande idag. Var helt besatt av freelancer så lär bli det samma med detta he he.