Laptop, hur svårt skall det vara?

Diskussion i 'Off Topic' startad av Dirk Diggler, 2 dec 2010.

1. yayayay

yayayay Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

I like. Ska köpa en ny laptop när jag går ut skolan (kommande sommaren) och kommer säkert nya laptops tills dess, men hade jag köpt en nu hade det förmodligen blivit just den där. Snyggt med borstat stål och bra specs till ett bra pris. Dessutom säljer Webhallen den vilket är ett plus för mig personligen.

2. Json_81

Json_81 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Förutom den löjliga allmänna kompatibiliteten så video-utgångarna.
    Och ingen laptop är uppgraderingsbar såpass att den är framtidssäker.
    Sen vet jag inte om jag skulle kalla en MBA mainstream direkt.

3. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Riktigt bra är den! Sitter på den nu. Lätt, snygg, smidig och en SJUJÄVLA batteritid. ASUS U36 har bra men denna har ju löjlig batteritid. Upp till 11 timmar. Galet!

Vaddå den har väl ingen HDMI? Om du skall kolla HD ifrån den måste du ju köpa en liten omvandlare för XXX kronor. Eller har Apple äntligen fattat biffen menar du?

Laptops är otroligt enkla att skruva med. Den jag sitter på nu har två skruvar ifrån att byta till mer ram eller ssd.

4. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Jag måste bara tipsa alla som vill ha en bra laptop med BRA batteritid; KÖP!

Jag har inte laddat den sedan i söndag morgon och då har jag använt den en hel del. Idag runt 4 timmar. Igår ungefär lika länge. Jag har enligt datorn 2 timmar och 37 minuter kvar.

HELT klockrent.

Då kör jag på det snåla grafikkortet och nedklockad till 1.3 ghz. Vill man ha läget "prestanda" görs detta med ett knapptryck. Då går det dedikerade 512 mb stora grafikkortet på och processorn klockas upp till 1.7 ghz!

Så gött så det är inte sant.