Fråga: Lås upp s4

Diskussion i 'Galaxy S4+ - Allmänt' startad av Spatzy, 5 jul 2015.

  1. Spatzy

    Spatzy Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2012
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej.

    Jag har läst en del överallt att man skall kunna låsa upp sin S4 via **##0011## eller vad det är, men det verkar inte fungera på min. Någon som vet något annat sätt än att köpa en kod? 350kr känns saftigt för en upplåsningskod.

    Förresten, det enda som sker när jag skall göra det är att den går in i och visar samma sida hela tiden oavsett om jag gör "key input 1".Jag kör Android 5.0.1 på den.

    MVH.
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Nej, för att låsa upp SIM-kortet kommer du att behöva en upplåsningskod eller be din operatör göra det åt dig.
     
  3. Spatzy

    Spatzy Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2012
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ah, men jag förstår det, men jag har sett att man kan röra runt i Service mode och få till det så den låser upp sig, men jag har Android 5.0.1 och där ser det inte ut att funka. Därför jag undrar om det finns andra sätt än att lägga 350kr för att låsa upp den då jag skall köpa ny om ett år igen.
     
  4. westerbajs

    westerbajs Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2016
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Det finns ett sätt som fungerade för mig efter scoutande över hela internet. Kan inget garantera men för att bespara andra en massa letande och besvärligheter kommer här en snabb guide:

    1. Ladda hem z3x och cracka. Exakt hur du går tillväga för detta står i denna video


    2. Öppna programmet i enlighet med videon, välj din samsungmodell under fliken "model", gå sedan till fliken unlock. Där finns steg för steg-instruktioner för exakt hur du ska gå tillväga för att låsa upp telen. För mig funkade det inte att använda *#9090#-metoden för att aktivera diag, jag använde verktyget "activate diag" under repair-fliken. Hur som helst, efter detta var det bara att trycka unlock och vips så var telen upplåst.

    Det är faktiskt sjukt att det finns en sån jäkla smidig metod att låsa upp som ingen verkar känna till, hittar knappt info alls om den på internet. Programmet ska även funka på andra samsung-modeller så nu kan jag låsa upp vilken samsung som helst (förutom de allra nyaste) på bara ett par minuter :D

    Har ni ett antivirusprogram så kommer det att tjata om att programfilerna eller cracket är virus (precis som de brukar göra med program som ska utföra mer eller mindre legalt tvivelaktiga uppgifter), men jag lyckades iaf låsa upp och har scannat datorn ordentligt efteråt och inte sett röken av något fuffens.
     
  5. Droid119

    Droid119 Guest

    Fast att uppmana att cracka bryter mot forumets regler..
    Ping @bernard@bernard ?
     
  6. westerbajs

    westerbajs Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2016
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hoppsan, vad jag menade var att man köper programmet helt lagligt på alla sätt och vis förstås.. Jäkla autocorrect som spökar :P