Låsa upp android?

Diskussion i 'Allmänt' startad av RealMadrid, 30 november 2009.

1. nico

nico Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu kan jag faktiskt bekräfta att upplåsningskort fungerar till Spica! Mitt kom igår efter runt en och en halv veckas väntan ungefär, använde mig av denna variant och kör nu med Tele2. Lyckades inte få igång 3G igår, men idag fungerar både 3G och HSPA (kan ha berott på Tele2 också då jag hade en 2G mobil förut). Kan rekommenderas starkt, bara att ta ur SIM-kortet och sedan peta tillbaks det med upplåsningskortet mellan SIM-kortets chip och telefonen. Synd med de långa frakttiden från Hong Kong bara, men det finns från svenska säljare på Tradera också om du är villig att betala sisådär fem gånger mer.

Finns ett par andra varianter på eBay också, men det är den svarta på länken ovan som jag har. De brukar säljas ut när det är kort tid kvar på annonsen, så passa på då eller välj någon annan säljare.

Edit: Nu har jag testat ett upplåsningskort på en ny Spica, vilket inte har gått lika bra. Mitt gamla, förvisso rejält vattenskadade, upplåsningskort fungerar inte och ett nytt kort av annat märke fungerar inte heller. Det kan med andra ord vara så att något har ändrats mellan de två telefonerna.

Last edited: 8 januari 2010
  2. qrist

qrist Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har precis beställt en telialåst Spica från Katshing och undrar om ni har tips om fler sidor som erbjuder upplåsning utan extrakort?

3. robber

robber Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    314

MINA ENHETER

4. Ramboline

Ramboline Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1.029

MINA ENHETER

Låste opp min Spica från gsmteknik.se
    Funkar kanon.

5. nico

nico Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

http://www.thephoneunlockers.com/, http://www.gsmteknik.se/ är två sidor som ska kunna låsa upp Spica, sedan finns det minst tio till om man googlar. Dessa två sidor ska väl höra till de mer seriösa, sedan finns det väl minst ~10 till med abnormt varierande grad av seriositet om man googlar typ "unlock samsung spica". Förmodligen får man en kod eller pengarna tillbaks, har man otur blir man scammad på sina två hundra riksdaler. Leta alltid referenser först, gjorde det när jag funderade på att låsa upp min Spica med kod och hittade ganska gott om forum med missnöjda användare.

Själv är jag ytterst nöjd med mitt $3 SIM-kort.

Last edited: 17 december 2009
  6. qrist

qrist Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för alla svar. Har beställt ett $3-kort men är tveksam till att jag lyckas hålla mig tills kortet kommer så det blir nog en upplåsningstjänst på moDaCos forum som en av modsen erbjuder för €15.99 (ca 170:-).

7. Swe

Swe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Kan ni uppdatera, vilka universal sim unlock cards funkar på Telialåst i5700 och var kan de köpas, leveranstid samt pris?

8. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Om ni bor i Göteborg så tar det max 10 minuter (en liten garanti på det t.o.m) att låsa upp på www.mumien.se. Eller rättare sagt deras butik. Lite roligt det där. Om det tar mer än 10 min, och man får en bot på 10 minutersparkeringen utanför, betalar de boten :)

Flertalet vet säkert om den men det är ett säkert kort och en seriös butik.

Stockholm hade tydligen också fått sig en liten butik. Vet inte om 10 minutersgarantin funkar där men antagligen :)

9. Grunthos

Grunthos Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Körde på denna.

Fixade min telia låsta I5700 på denna sidan. Det var en av de få Svenska sidorna som sålde koder, kalla mig paranoid, men jag gillar inte Paypal o utländska sidor:cool:

http://www.gnylf.com

Appropå HTC så fanns det med tror jag

10. LiZzEn

LiZzEn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

har nån som låst upp den lämnat in telefonen på lagning och har garantin gällt isf?

11. Ramboline

Ramboline Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1.029

MINA ENHETER

Garantin gäller,jag låste upp min Spica och hade den sedan på lagning,var inga problem.

12. Gurk

Gurk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

13. LiZzEn

LiZzEn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Köpte min i december:P annars hade man köpt en olåst, kostar ju att låsa upp oxå..