Nu kan jag faktiskt bekräfta att upplåsningskort fungerar till Spica! Mitt kom igår efter runt en och en halv veckas väntan ungefär, använde mig av denna variant och kör nu med Tele2. Lyckades inte få igång 3G igår, men idag fungerar både 3G och HSPA (kan ha berott på Tele2 också då jag hade en 2G mobil förut). Kan rekommenderas starkt, bara att ta ur SIM-kortet och sedan peta tillbaks det med upplåsningskortet mellan SIM-kortets chip och telefonen. Synd med de långa frakttiden från Hong Kong bara, men det finns från svenska säljare på Tradera också om du är villig att betala sisådär fem gånger mer.
Finns ett par andra varianter på eBay också, men det är den svarta på länken ovan som jag har. De brukar säljas ut när det är kort tid kvar på annonsen, så passa på då eller välj någon annan säljare.
Edit: Nu har jag testat ett upplåsningskort på en ny Spica, vilket inte har gått lika bra. Mitt gamla, förvisso rejält vattenskadade, upplåsningskort fungerar inte och ett nytt kort av annat märke fungerar inte heller. Det kan med andra ord vara så att något har ändrats mellan de två telefonerna.
Last edited: 8 januari 2010