Problem: Låser sig!

Diskussion i 'Xperia V' startad av braxen11, 10 dec 2012.

1. Dalthor-san

Dalthor-san Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan skriva en lista på appar jag har installerade sen när jag kommer hem. Men i övrigt så va det nattläge och Wifi på.

2. braxen11

braxen11 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Det är alldeles för många som har råkat ut för det här för att det skulle vara en app som ställer till det! Jag har samma appar instalerade som jag hadde i min förra tele xperia neo! O det är faktiskt ett allvarligt problem. Bara att hoppas att sony hittar en lösning snart!

3. faidros

faidros Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Skulle kunna vara i Android problemet ligger.
    Jag har haft precis samma på alla custom ROM jag kört som varit ICS eller över.
    Jelly Bean var skitjobbig.
    Kul när man har mobilen som väckarklocka och det inte går att väcka skärmen.

4. Vidur

Vidur Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Men V har en annan kernel osv än neo

Sent from my Xperia V

5. WoberT

WoberT Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Sony har kontaktat mig och vill ha in min telefon för felsökning, de har redan skickat en ny till mig så får vi hoppas att det blir bättre :).

6. Bbybo

Bbybo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Man blir tårögd när man läser hur pass de angagerar sig i problemet, själv fick jag två st LG optimus 2x av LG, att ha i reserv, medans en lagades :-)

7. Wide

Wide Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

F-n jag verkar ha samma problem. Har dött, och enda sättet att få igång den är att ta ur batteriet..sen har jag blivit tvungen att starta om den för det inte går att smsa..:)
    Får man nån tele i utbyte om lämnar in den??

8. Bbybo

Bbybo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag hade en xperia J som gick sönder efter 17 dagar, jag fick ingen ny. den delade jag på mitten å lämna in...

Destroyedbeauty gillar detta.
  9. srg

srg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Haft V i fem dagar nu, inte hängt sig än.

sent from phone.

10. Wide

Wide Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Min är helt knäpp, hängde sig 2ggr bara igår. Har inte haft den längre en 6dagar.
    Får man utbytes teledon om man lämnar in denna??

11. Johansson83

Johansson83 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min har stängt av sig ett par gånger. Helt stendöd, tvungen ta ut batteriet för att få igång den. Verkar vara ett problem många lider av. Sony har 7 dagar doa så idag lämnade jag in skräpet och fick en ny. Vette tusan om man törs ta den ur kartongen eller om den åker ut på blocket direkt.

12. Vidur

Vidur Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Har haft min i 2 veckor och den har aldrig låst sig. Så det drabbar inte alla.

Sent from my Xperia V

13. Johansson83

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vilket skämt, nu har den nya gjort samma sak. Död nu på morgonen och tagit massa kräm bara av att ligga orörd. Sämsta skit jag haft av alla hundratals lurar som passerat mina händer, denna tar priset.

14. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Har du en ren installation eller har du slängt in alla appar du hade tidigare? Sedan tar det ett antal laddningar innan batteriet når full kapacitet och eftersom du precis bytt ut din så.....

Skickat från min Xperia V via Tapatalk 2

15. Johansson83

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Uppdaterade och satte därefter in apparna en efter en, ingen kopia från förra luren alltså.
    Jag använder så otroligt få appar så har väldigt svårt att tro att det skulle vara orsaken.
    Har pratat med sony för en stund sedan och det är bara fara tillbaka med luren än en gång. Ska försöka få pengarna tillbaka eller ett annat märke.

16. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Spelar ju ingen roll om du installerar apparna en och en om du slänger in samma appar som du hade tidigare. Sedan så är antalet appar rätt oväsentligt för det räcker med en fucked up app för att ställa till det.

Finns rapporter om att ADW launcher bland annat kan orsaka dessa "Sleep of death" och tar man bort den så försvinner oxå detta problemet.

Last edited: 27 dec 2012
  17. Johansson83

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Verkar vara för många som har detta problem för att det skulle vara en app. Jag kör med original launchern och exakt samma appar som till min Xperia Active, inga problem där.

Testade även utan sim kort och sd kort, samma sak ändå.
    Får egentligen vara vad det vill, en så oberäknelig lur har jag ingen nytta av. Har inte tänkt försova mig pga. en telefon.
    Får helt enkelt gå tillbaka till iPhone, kanske lite tråkig lur men funkar iaf.

18. Micke.C

Micke.C Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Köpte en sx v den 19 dec. och har låst sig minst 1 gång om dagen.Men 2 av gångerna har den låst sig och då har den blivit så varm att man tror att den ska smälta,Batteriet var på ca.60-70% innan den låst sig,tog ut batteriet lät den svalna,starta upp och batteriet var på 1% ! Man undrar vad som är problemet ? Batteriet lr mobilen? Har iaf bytt till en ny idag så det är bara och hoppas att denna är problemfri.

19. Wide

Wide Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Min dummar sig oxå. Pratade med supporten de sa att detta skulle lösas till 99% om man kör pc companion. Det finns nån total återställings funktion där. Har ni oxå fått detta tips?, i så fall har det blivit bättre för er?

20. Johansson83

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Mina två hade precis samma åkomma, drog ur krämen ur batteriet när den låg död.
    Pratade som sagt med sony imorse men problemet var inte direkt känt för honom, påstod han iaf. Han hade ingen lösning förutom att gå till återförsäljaren och tillämpa doa.

Återlämnade skiten idag och fick dinarerna åter. Nu är problemet vad man ska köpa. Är alla märken drabbade av dagens usla ojämna kvalitet ? Existerar inte produkttester och kvalitetskontroller ? Dyrt lotteri är vad det är, man kan få en bra eller en dålig.