Problem: Låser sig!

Diskussion i 'Xperia V' startad av braxen11, 10 dec 2012.

  1. braxen11

    braxen11 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2011
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Mitt också!
     
  2. Bbybo

    Bbybo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2011
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    jag föreslår att vi alla som har detta problem hjälper till att samla in informationen som Johan-SonyXperiaSupport frågar efter.
     
    Micke.C gillar detta.
  3. braxen11

    braxen11 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2011
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Tycker jag låter bra!
    Jag har skickat!
     
    Bbybo gillar detta.
  4. swensson86

    swensson86 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag med! Hoppas det kommer en lösning snart
     
  5. Choklad

    Choklad Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min har hängt sig en gång sen jag köpte den i första veckan i december. Var när jag spelade spel och skärmen "slocknade långsamt" den gick gradvis ner i styrka och bara dog. Satte igång den och inte haft nån hängning sen dess, detta var vid nyår ungefär.. Får se om det kommer igen annars var det nog inget...
     
  6. Micke.C

    Micke.C Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2012
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Låter kanon ! Har skickat. Är på min andra sx-v tyvärr så har jag likadant problem dock inte lika ofta 3 gånger än så länge.
     
  7. Zimmerman

    Zimmerman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Samma problem här.. Till slut lämnade jag in den till 3 som skickade den till Regenersis (Anovo). Trots att butiken skrev i felanmälan att jag redan provat flera systemåterställningar och har uppdaterat mjukvaran till senaste var allt de gjorde återställning-formatering-uppdatering. Sen hävdar de "test OK". Testfasen pågick i knappt två timmar såg jag när jag följde ärendet på nätet så jag tvivlar på att det kan avgöra genom det om frysningarna är borta eller inte. Men jag ska låta den ligga igång utan vare sig sim-kort, SD-kort eller egna appar och se om det händer igen innan jag går vidare med ärendet. Kanske har Regenersis något sätt att formatera allting på en djupare nivå, vad vet jag?

    Jag klagade även över att ramen kränger och knarrar mer och mer och att den inte känns speciellt tight, men detta ignorerade Regenersis helt trots att det var med i felanmälan från butiken. Jag accepterar om den är tänkt att vara så om det inte innebär fara för vattentåligheten, men då får de ju skriva det i verkstadsrapporten. Här har man helt ignorerat det. När jag tog upp detta med Regenersis (innan de skickade den tillbaka) sa hon i växeln att hon inte hade möjlighet att säga till teknikerna att läsa felbeskrivningen igen eftersom den redan gåtts igenom och nu skulle testas..

    Inte alls nöjd med hur det här hanterats men jag vill inte skälla på någon förrän jag sett om problemet kvarstår eller inte. Det här med ramen kan jag leva med, men inte låsningarna.

    Återkommer med uppdatering för den som är nyfiken

    Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 2
     
    Andreas2 gillar detta.
  8. oskla129

    oskla129 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia V

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia V
    Jag hade också problem med att telefonen hängde sig. Den hängde sig ungefär en gång per dag. Jag provade att först göra en ominstallation med hjälp av SUS och sedan direkt efter göra en fabriksåterställning i telefonen. Det har faktiskt hjälpt för mig. Nu har den inte hängt sig på två veckor.

    Känns som att det blivit något fel när uppdateringen installerades OTA.
     
  9. Zimmerman

    Zimmerman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Jag gjorde först återställning genom PC companion och sen genom SUS direkt efter det, den låste sig igen efter mindre än ett dygn. Jag gjorde även fabriksåterställning genom telefonen men det var precis innan jag lämnade in den så jag hann inte se om det hjälpte, det var mest för att rensa alla personliga data innan inlämning. Men om den fortsätter läsa sig ska jag prova att göra det i den ordning du skriver och se om det hjälper, innan jag går tillbaka med den igen

    Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 2
     
  10. swensson86

    swensson86 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Suck! börjar bli trött på detta nu! någon som hört nått från Sony? det är ju ett ganska allvarligt problem som funnits sedan den släpptes
     
  11. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Vi har alla hört något från Sony.
    Gällde bara att man tittade en sida tillbaka i tråden för att hitta detta.
     
  12. swensson86

    swensson86 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Har läst det och skickat in info, står en sida bakåt. Ja tänkte mest på om nån hade fått nått svar tillbaka
     
  13. texas

    texas Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2013
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    har haft men sedan 20 december ingen låsning än peppar peppar. dock har jag bevittnat att den 2 ggr startat om sig ena gången låg den bara på bordet å andra fb jag eller nått sånt. är väl inte meningen den ska starta om sig sjv ?? dock har den inte frågat om lösen ord eller nått de ggr. men gud veta hur många ggr den starta om sig utan jag sett det igentligen...
     
  14. cola

    cola Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xperia 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xperia 5
    Jag har haft min telefon sen början av december och fått frysningar ibland, men den har aldrig låst sig på natten. På natten har jag alltid stängt av wifi, mobildata och kontosynkning. Wifi inställd på "Behåll Wifi vid viloläge: Aldrig". Synkar företagskonto och gmail, har även ett facebookkonto men där är synk avstängt. Jag får åtminstone ett mejl till gmail varje natt (från swedroid :P några minuter efter midnatt).

    I onsdags (16/1) slutade jag stänga av saker på natten, och gissa vad! Imorse när jag vaknade (10 minuter innan larmet skulle starta :D) så hade telefonen låst sig. Jag hade ingen laddare inkopplad inatt när den låste sig. Eftersom jag laddade mobilen igår kväll och sen kopplade ur den när jag lade mig så kan jag räkna ut ungefär när frysningen skedde, och det var runt midnatt (när jag fick mejl?). (Fixa en app som loggar timestamp varje minut så man kan veta när den fryser?)

    Jag ska fortsätta med att inte stänga av nåt på natten några dagar och se om den låser sig igen, förhoppningsvis så låser den sig snart igen på natten, för att sedan stänga av allt på natten igen och se om låsningarna försvinner.

    Här är det jag tror just nu och som jag testar:
    Bli medlem eller för att visa innehållet!
    Bli medlem eller för att visa innehållet!
     
    Zimmerman gillar detta.
  15. Leechu

    Leechu Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2012
    Inlägg:
    388
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Precis samma fel på flickvännens mobil, som hon köpte i söndags.
    Låst sig 7-8 gånger efter det, och idag åker vi och lämnar in den, förhoppningsvis får man ju en ny i handen direkt.
    Annars är hon supernöjd med telefonen!

    Edit: Hon påminde mig precis om att telefonen säger att SD-kortet är fullt hela tiden, fast det har gott om plats kvar?
    Tex när hon laddar ner sina spellistor från spotify, säger den att minnen är fullt, men tankar ner dom ändå.
    Inte så mycket av ett problem, men något fel är det ju :)
     
    Last edited: 18 jan 2013
  16. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Beror säkerligen på att Spotify normalt laddar hem spellistorna till det interna minnet som i systemet kallas sd-kort medans det riktiga sd-kortet kallas ext_card.
    Så på det externa sd-kortet kan det ju finnas gott om utrymme men inte på det interna minnet och då får man upp det meddelandet.

    Finns en lösning på det genom att ladda hem en gammal version av Spotify först och där välja sökväg till vart det skall lagras och sedan uppdatera appen för då läggs alla spellistor på det externa sd-kortet. Orkar dock inte söka upp länken till dig just nu men finns här på forumet.
     
  17. Leechu

    Leechu Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2012
    Inlägg:
    388
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Ska kika på det åt henne, tack för tipset!
     
  18. Zimmerman

    Zimmerman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Och inatt låste den igen.. Från att jag fick tillbaka den höll den sig i ca 1,5 dygn innan det hände igen. Inget simkort eller sd-kort i, inga appar installerade. Har bara haft den igång och kollat den då och då för att testa den. Tillbaka till Tre idag då. Får se vad de säger denna gång, nu när verkstaden redan haft den en gång och inte gjorde ett dugg mer än vad jag själv redan hade testat tre gånger..

    Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
     
  19. Bbybo

    Bbybo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2011
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Prcis som chompiz skriver, så har ju Sony problemet på sin arbetsbänk, att lämna in den nu känns meningslöst, då det troligen rör sig om ett mjukvaruproblem, wifi känns inblandat i saken. När Sony har löst problemet så kommer det en uppdatering som rättar till detta. så tålamod minna vänner, tålamod :-) tyvärr!!
     
  20. cola

    cola Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xperia 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xperia 5
    Har du lag in ett google-konto? Hade du kontosynkning på? Hade du wifi på?