Launcher börjar redan lagga?

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Hamet77, 26 september 2011.

1. Jens

Jens Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Min gamla desire som jag skänkte till frugan är bättre på allt än o2x, inkl batteritiden.. Sorgligt.

Stock och orörd..

2. rbt

rbt Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Vad är det som kan vara skit bakom spakarna när man kört luren helt stock i över en vecka bara för att testa den? Är det användarmönstret, valet av operatör, valet av minneskort, handhavande när man sätter i laddaren eller något annat som är fel?
    (konfat: gmailkonto, epost sync på push exch 2010, bytt språk till engelska, ett larm påslaget, kopplat blåtand till MW600 och det är nog allt, ändå hänger sig luren efter ca en vecka)

Jag är också fundersam på vad som är fel med luren, det har vägts många gånger i forumet om det är hårdvara eller mjukvara. Några saker jag tycker mig se är att de som hävdar att det är trasig hårdvara eller användarfel är att de ofta startar om sin telefon, inte använder datatrafik ofta eller inte använder blåtand, vilket är motsatt mig. Det som talar mot hårdvara är just att telefonen fungerar hyggligt med 10D i upp till en vecka, tidigare gick det att få den att hänga sig på 1-2minuter, och att folk som kör custom hävdar att de har betydligt färre problem efter byte.

Jag har andra androidenheter som inte alls visar upp samma problem som min O2X, telefon med över 400h sen omstart (pga. ny rom) och platta med över 600h sen omstart (också där pga. rombyte). Fortfarande inga problem med wifi, market, blåtand eller något annat.

PatrikS gillar detta.
  3. Gorgeous

Gorgeous Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    370
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra
    Telefon 2:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Samsung Tab S9
    Topic: Vet nån om det finns nån rekommenderad Launcher på svenska ?

OffT: Tror inte alla telefoner är lika drabbad av problemen så nån form av fel på hårdvaran tror jag det måste det vara. Kanske till viss del LGs inte helt suprba mjukvara spelar in också. Dåliga nVidia kretsar ? Atrix har väl haft liknande problem?
    Min funkar i princip felfritt ( enl mig..) Visst kan den börja bli seg efter 2 veckors upptid men det har jag hört andra nya lurar också kan göra.
    Så allt som allt är jag är mkt nöjd med min lur och skulle inte vilja byta den mot nåt annat som finns på marknaden, nu iaf :-)

4. Hamet77

Hamet77 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har en fråga, hur får man den bästa batteri tiden. Ska man ladda den när det snart är slut? Lite tips?

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

5. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9.308
    Telefon:
    9 Pro, X8 Ultra, Pura 70 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Lithium batterier mår bäst av att underhållas regelbundet. Man ska inte låta batteriet ladda ur helt för då kan de ta stryk. Så man behöver inte vara rädd för att ladda ofta. Vad jag vet mår de bästa av att hållas runt 60-80% om man ska vara noggrann. Men jag laddar min lite hej vilt när jag känner att den behöver det.

6. Larss00n80

Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    186

MINA ENHETER

Mellan 40-60/70 är det bästa. Det är därför det levereras med 47 %.

7. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9.308
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    I stand corrected! Dock bryr jag mig inte om det utan jag laddar fullt varje gång jag laddar.

8. Larss00n80

Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    186

MINA ENHETER

Även jag laddar fullt :)

9. Rexa

Rexa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Sen kan den inte laddas ur helt då dessa är skyddade mot det.

10. Hamet77

Hamet77 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tack för svaren!

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

11. Magnus72

Magnus72 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Mycket tror jag har att göra hur mycket man har installerat på den. Själv kör jag med Chainfire 3D Pro och min har bootat om sig ibland och det tycker jag inte är konstigt alls med tanke på hur mycket jag spelar avancerade 3D spel på den.

Aldrig haft något problem med Wifi heller utan är mycket nöjd med telefon, skulle inte vilja byta den mot något annat just heller.

12. macke87

macke87 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tycker de är jämnlika, jämfört min o2x med en kompis sgs2. Nu med cm7.1 inlagt så är den lika snabb som blixten. Längtar tills de fixat senaste vorkerneln så man kan trycka plattan i botten, synd att man får så många bsods med den nu bara.

13. Magnus72

Magnus72 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

funderar själv på att lägga in custom rom macke87. Är väl lite för feg än så länge och tänkte vänta ett tag till och se om Gingerbread släpps överhuvudtaget.