LED-blixten vägrar att fungera?

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av Woxx, 12 feb 2010.

1. Woxx

Woxx Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    86

MINA ENHETER

Är det bara jag som har problem med LED-flashen? Har testat att fota en massa mörker/semi mörker och inte en enda gång har jag fått LEDen att aktiveras. Använde standardappen och växlade mellan auto och on på flash till en början och har sedan testat andra kamera apps med precis samma problem. Har man haft sån otur att LEDen är död eller har man bara missat något? Är det någon annan som upplevt samma sak?

2. Irregular Programming

Irregular Programming Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Vad har du för flashmode, inställningarna på sidan av kameran.

3. Woxx

Woxx Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    86

MINA ENHETER

som sagt jag har testat alla tre lägena uttömmande. Även "no" som en sista utväg.. :P
    Den vägrar att funka ens med "on". Som sagt samma problem i bland annat PRO Paint Camera som jag testat, LED-blixten har inte funkat en enda gång

4. Irregular Programming

Irregular Programming Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Sorry, jag kan varken läsa eller skriva..

Låter tyvärr nästan som du säger antingen är det glapp i led-kontakten eller så är lampan är död. Du har nog inte missat något i alla fall.

5. Woxx

Woxx Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    86

MINA ENHETER

hehe ingen fara

Men suck.. det skulle ju verkligen vara typiskt.. Vem kontaktar man nu när det gäller garantifrågor? Någon som kan ge en pointer? Har skeppat in den genom en bekant från USA om det spelar någon roll.

6. jonaz

jonaz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

du ringer HTC Uk

7. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 295
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det skall även gå bra att kontakta HTC Sverige, många användare rapporterar att de skött garantiärenden genom dem. Vissa verkar dock ha stött på patrull, i dessa fall har det nog handlat om personal som inte haft full koll på läget. Det är trots allt en rätt ny produkt som inte är hemmahörande här.

Spana gärna i tråden för garantiärenden här: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=4854

Speciellt detta inlägg i ovanstående tråd kanske kan vara av intresse: https://swedroid.se/forum/showpost.php?p=61323&postcount=29

Lycka till och rapportera gärna om resultatet i garantitråden, så att fler vet hur de skall gå tillväga!