ROM: LeeDrOiD One Xtreme | 1.29.401.11 | ICS 4.0.3 | HTC Sense 4.0

Diskussion i 'One X - ROM-filer och utveckling' startad av plun, 8 apr 2012.

  1. Poontus

    Poontus Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    1 527
    Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB
    Undervoltning och undrrklockning är vad jag behöver, denna telefon är fan ett skämt, det är inte frågan om den klarar en hel dag eller ej, frågan är om den klarar en halv, måste ju laddasinst två gånger om dagen.

    Sen den inbyggda handvärmaren är säkert jättebra på vintern, men på sommaren så bränner det så att det är jobbigt i händerna...
     
  2. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Njau... jag har inga problem med min.:teeth:

    Sen finns det då de som kan sitta och spela i timtals men då kan man ju varken ha jobb eller skola att sköta.

    Plus då de här med en sunkig anslutning som gör att luren måste tugga på vilt med att hämta några kb data från någon server...:P
     
  3. Poontus

    Poontus Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    1 527
    Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB
    tel
    Jag spelar inte vanligtvis (bla pga just att batteriet bara räcker i 2 timmar då

    Men även om jag inte spelar så måste jag ofta ladda två gånger på en dag.
    Jag använder telefonen mycket på mitt jobb, nu menar jag inte att ringa, jag menar att surfa på internet, om jag inte hade telefonen så skulle mitt jobb lätt kunna bli väldigt långtråkigt, jag har inte något vägguttag där jag jobbar heller, så jag måste släpa på ett stort battetipack i fickan, det hade varit skönt om telefonen vore några millimeter tjockare så att man slapp släpa på ett stort batteripack.
     
  4. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo det stämmer ju inte alls med de åsikter som man ser i LeeDroids tråd samt då även ICs. De allra flesta är helt eniga om att det är mycket bra.

    Sen har man en operatör där minsta hämtning av data tar en evighet (dvs en synkronisering) så visst försvinner det då massvis med batteri... luren somnar aldrig som den ska ! :P
     
  5. falkinski

    falkinski Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Lyckas att ändra long-press home till meny, men ser inget om att man kan ha kvar multitasking som den är tänkt från början. Går detta på denna romen?
     
  6. falkinski

    falkinski Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Har förstått det som att jag inte behöver flasha boot.img varje gång jag uppgraderar en rom så länge jag har gjort det en gång och inte bytt rom, är det rätt? Så då är det bara att lägga över ny rom och flasha över den gamla i recovery, så länge det inte står något om full wipe etc i change log?
     
  7. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Lee har uppdaterat till ver 6.3
     
  8. westw

    westw Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2011
    Inlägg:
    167
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Vilken kernel kör ni?

    Är denna att rek, KERNE-LeeDrOiD-BrickDrOiD-V0.3.zip?
    Ute efter lite bättre batteritid.
     
  9. Sreppling

    Sreppling Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2011
    Inlägg:
    244
    Mottagna gillanden:
    19
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Har kört den på 6.2 och intw märkt någon större skillnad i batteritid. Ofta är de däemot deep-sleep problem (den vaknar inte om du trycker på power-knappen) men ska flasha 6.4 snart och går då tillbaka till stock.

    Edit: Har nu flashat 6.4 och stock kernel. Efter en dags användning ligger nu mitt batteri på 55% istället för de normala 30-40%! Positivt!
     
    Last edited: 1 jun 2012
  10. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Håller med om batterietiden är ett j*vla skämt. Använder man den i arbetet så räcker batteriet inte fram tills middagstid. Pratat i tel 50 minuter och skickat mail (skärmtid) i ca 1,5 h så är det godnatt vid 17:00. Då har jag också lyssnat på musik i en timme i bakgrunden.. Kan säga att jag vid 07:30 på morgonen drar ut laddaren, så den är maxladdad i början av dagen.

    Detta enkom kan få mig att vilja byta telefon, och det spelar ingen roll hur mycket jag älskar telefonen i övrigt i form av.. ja allting. Batteriet håller helt inte för det jag vill använda den till. Jag ska kunna använda min mobil i jobbet, och när jag åker tunnelbana hem så ska jag kunna titta på YouTube, spela spel, använda Tapatalk.. det är bara att glömma. Har svårt att se att någon custom rom ska kunna råda bot på det, och jag ska inte behöva undervolta eller underklocka en mobil för drygt sex lax. Kan säga att jag ständigt har skärmen på 25% också..

    Ledsen för OT, men bägaren rann över lite ;-)
    Älskar min Hox, men batteriet.. Im lost for words..

    Skickat från min GT-P7510 via Tapatalk 2
     
  11. Sreppling

    Sreppling Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2011
    Inlägg:
    244
    Mottagna gillanden:
    19
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Hade lite batteriproblem i början också men eftersom vi nu är på Leedroid-tråden måste jag säga att om du lägger in den och kör stock kernel kommer batteritiden definitivt räcka längre. Första dagen hade jag låtit mobilen vara, relativt, men kanske ett 50-tal sms och 10-20 minuter samtal. 50% efter 13 timmar :)
     
    MatDiggy gillar detta.
  12. twelve

    twelve Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    har haft min mobil i en vecka och den har aldrig hunnit komma under 56% i batteri, sätter i den i laddaren när jag går och lägger mig och pluggar ur när jag vaknar. Jag kör ARHD. Lyssnar mkt på musik, youtubar endel osv, kanske inget jätte extremt men jag är toknöjd med batteriet.
     
  13. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Jag har inte känt något behov av root än så länge, då jag har varit nöjd med stock, och sanningen är att jag inte har någon tid att pula med mobilen som tidigare. Man köper ju inte en BMW och byter motor direkt för att den drar mycket bensin. Den är helt enkel för törstig out the box.

    Det som trots allt ÄR bra är ju att det går att göra något åt det ;)

    Har reggat mig på htcdev, så jag får väl fixa det i helgen..

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  14. Poontus

    Poontus Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    1 527
    Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB
    Jag har lagt in franco kernel nu och klockat ner till 1,3GHz, återstår att se om man märker någon skillnad :)

    Går era batterin ner jämnt i %? Min gör konstiga hopp, framförallt när jag kommit ner till 30% då bara rasar det med flera %% i taget.
    Nu när jag skrev detta så rasade den från 97 till 93% på 5 sekunder
    Eller innan jag skrivit klart 91% wtf?
    Edit: tryckte på att skicka 90%
    Tryckte på att editera, 89%

    Skitmobil...
     
  15. Sreppling

    Sreppling Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2011
    Inlägg:
    244
    Mottagna gillanden:
    19
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Nej det går ofta ojämnt, lite konstigt. Speciellt när du sitter på tunnelbanan hem med 30% och tänker att det ska räcka längre men räcker 40 minuter..

    Skickat från min HTC One X
     
  16. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    När du sitter på tunnelbanan så tappar luren ofta kontakten med nätet och håller den på med någonting så¨blir det "full gas" för att försöka fixa det som du håller på med. Håller den samtidigt på med synkroniseringar plus att leta en ny mobilmast att ansluta sig mot så kan det dra massvis med batteri.

    Ganska enkelt faktum som man får tänka på eftersom det här är en mycket kraftfull lur !!
     
    rolle_84 gillar detta.
  17. Sreppling

    Sreppling Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2011
    Inlägg:
    244
    Mottagna gillanden:
    19
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    I och för sig sant, men jag kanske inte uttryckte mig rätt. "Ett exempel är på tunnelbanan" vore bättre ;).
     
  18. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo, dag 2 med min lur så upptäckte jag när jag körde på en E4-sträcka med glest med mobilmaster att luren blev klart het, både Spotify och all synkronisering igång. Då ledde de till en totaldränering av batteriet :P.

    Det här har man förbättrat med eftersom luren är en Smartphone (den vill ju göra allting den är tillsagd) så måste även ägaren vara smart och tänka på sådant här.o_O

    Där jag jobbar, mycket betong, så saknas det täckning förutom vid ingångarna så jag slår av all synkronisering. Ingen mening eftersom luren bara får tugga på med en mycket långsam överföring. Istället så går jag då istället ut tex på lunch om jag vill synkronisera.

    Som jag tidigare rekommenderat är den här appen utmärkt för att reda ut om man har dålig signal.

    https://play.google.com/store/apps/details?id=de.android.telnet&hl=sv


    --
     
  19. Sreppling

    Sreppling Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2011
    Inlägg:
    244
    Mottagna gillanden:
    19
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Jo, enda problemet är om man har lite halvkass signal hela tiden. Jag brukar ligga mellan -85 och -91, vet du hur det står jämfört med andra HOX?
     
  20. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo du kan skriva andra lurar som har ett bra nät.

    Jag har en mobilmast utanför vardagsrumsfönstret + 100m och ligger då på 70dBm.

    Jag får liknande värden som du på jobbet eller ännu sämre och knäpper då av nätverket.

    ---------------------------------------------------------------------

    Till Topic ! Lee tar en time-out på obestämd tid.:P

    http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=27218665&postcount=6883

    Han hade även trubbel förra året med en krånglig familjesituation.