Du behöver egentligen inte "skrika". Det är inget som vet om detta forum du pratar om. Men ex oseriositeten här: http://ibuildapp.com/android-app-permissions/ får mig att dra öronen till. De länkar själva till en blogg som pratar om det och kan inte ge exempel till vad ett simpel permission behövs för. Utöver det är det EXTREMT många permissions som behövs.
Vad är det för kod som behövs för att bli av med permissions du pratar om? Skaparnas ton i forumet när det frågas om permission är också skrämmande. En förklaring är att många appar har likadana permissions, vad har det med en specifik app att göra?
Hur har du tagit en koll i apk-filen? Det gjorde jag också, och den innehåller så extremt mycket så det skulle ta väldigt mycket tid att själv gå igenom allt för att verkligen säkerhetställa att det inte råder några tivelaktigheter. Jag installerade enbart din app för att få tag på apk-filen men direkt efter det så åkte den igen.
Edit:
Missförstå mig inte, jag tror inte att folk är onda direkt och inte att du skulle vara det. Men man ska vara försiktig vad man installerar och särskilt när den i princip kräver alla permissions som finns, bland annat sådana som kan kosta en väldigt mycket pengar.
AKERSKUUUG;s förslag och tankar är väldigt bra och de bör du lyssna på.
Last edited: 21 mars 2012