Leif GW:s Bästa !

Diskussion i 'Applikationer' startad av [email protected], 7 mar 2012.

1. AKERSKUUUG

AKERSKUUUG Adult Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    116
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    HTC One M8
    Telefon 3:
    Apple iPhone 6 Plus
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Har du sett över möjligheten att använda AppInventor? http://appinventor.mit.edu

Tidigare Googles projekt och numera MITs, känns mer pålitligt.

Eller se över möjligheten att börja programmera själv, det är väldigt enkelt att programmera till Android och det finns mycket hjälp att hitta. Jag själv hjälper mer än gärna till i den mån jag kan.

Dessutom blir det alltid bättre när man gör något på rätt sätt än när man tar genvägar som de här verktygen. Att skapa applikationer är att programmera och bör utföras på det viset.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

2. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Du behöver egentligen inte "skrika". Det är inget som vet om detta forum du pratar om. Men ex oseriositeten här: http://ibuildapp.com/android-app-permissions/ får mig att dra öronen till. De länkar själva till en blogg som pratar om det och kan inte ge exempel till vad ett simpel permission behövs för. Utöver det är det EXTREMT många permissions som behövs.

Vad är det för kod som behövs för att bli av med permissions du pratar om? Skaparnas ton i forumet när det frågas om permission är också skrämmande. En förklaring är att många appar har likadana permissions, vad har det med en specifik app att göra?

Hur har du tagit en koll i apk-filen? Det gjorde jag också, och den innehåller så extremt mycket så det skulle ta väldigt mycket tid att själv gå igenom allt för att verkligen säkerhetställa att det inte råder några tivelaktigheter. Jag installerade enbart din app för att få tag på apk-filen men direkt efter det så åkte den igen.

Edit:
    Missförstå mig inte, jag tror inte att folk är onda direkt och inte att du skulle vara det. Men man ska vara försiktig vad man installerar och särskilt när den i princip kräver alla permissions som finns, bland annat sådana som kan kosta en väldigt mycket pengar. AKERSKUUUGAKERSKUUUG;s förslag och tankar är väldigt bra och de bör du lyssna på.

Last edited: 21 mar 2012
  3. wamiduku

wamiduku Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Eftersom du har korspostat i ett antal trådar vet jag inte riktigt var jag ska svara, men jag väljer denna tråden.

Fakta var att din går-det-så-går-det-app var oseriös och försvann från Android Market ett par dagar efter att den blev anmäld till Google, så det pekar på att Google plockade bort den. Om det trots allt skulle vara fel, ber jag så mycket om ursäkt för mitt felaktiga påstående. Sorry.

Däremot ber jag inte om ursäkt för att jag påstod att du har snott både idé och grafik från den ursprungliga I'm Rich-appen, för det kan ju alla se att det stämmer, http://latimesblogs.latimes.com/technology/2008/08/iphone-i-am-ric.html