Tips: Lenovo K6

Diskussion i 'Lenovo' startad av Maria.B, 8 sept 2018.

  1. Maria.B

    Maria.B Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2018
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej hej !
    Har fått köpa ett SD- microkort 32 GB till min Lenovo K6 då det enbart var litet internminne .... Nu undrar jag hur jag ska göra för att få över filer,spel,foton m.m till SD kortet ... För mobilen varnar nu hela tiden för att jag har lite utrymme kvar o måsten radera filer . O har rensat o raderar massor .... Men hittar inte hur man för över alla appar osv från mobila intrnmintet till extna SD- microkort finns här någon som kan någonting om detta?
     
  2. Rospigg

    Rospigg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    2 168
    Mottagna gillanden:
    2 049
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    Hej!
    Välkommen till Swedroid!

    Om du går in i inställningar, väljer "Lagring" sedan "Delat internt lagringsutrymme", sedan "Bilder" sedan väljer du den plats u har dina bilder , till exempel "Camera".
    Markera sedan de bilder du vill flytta genom att långtrycka på en bild, så att den blir markerad, sedan kan du bara lätt trycka på de du vill flytta. När de valt färdigt så trycker du på de tre prickarna uppe i högra hörnet.
    Välj "Flytta till", och sedan väljer du ditt "SD-Kort".

    I inställningarna för kameran så kan du välja att spara bilderna direkt på SD-kortet.

    Ett annat sätt att göra det på är att plugga in telefonen i dator, då kan du flytta på filer som du vill precis som du gör i datorn.
     
    Gandolforf gillar detta.