Lenovo TAB 2 A7-30F, slöstart och varm

Diskussion i 'Lenovo' startad av hoysqoch, 2 jan 2019.

  1. hoysqoch

    hoysqoch Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 dec 2018
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    1
    Införskaffade en Lenovo platta 2017 som funkat helt okej utan problem. Inte så flitigt använd men när min smartphone började ge upp fick jag använda den här mer. Uppdaterade plattan till Android 5.0.1 i höstas och inte märkt av något strul. Den startar på 1 minut ca.

    Men sen har något hänt. För ca 1 månad sedan trodde jag plattan gett upp då den tog 5 minuter i uppstart. Trodde först den hängt sig. Sen nästa grej, använde nån enstaka app typ Chrome och plattan blir superhet på baksidan upptill. Efter en stund blir skärmen svart men bakgrundsljuset är på. Sen är den obrukbar i flerflera minuter tills den vsknat igen.

    Det problemet löstes genom att permanent slå på batterisparläget, men förstår inte vad det är som orsakar överhettningen. Är väl ingen optimal lösning att ha sparläget på konstant?

    Och så starttiden. Har tagit bort appar och försökt dra ner inställningar men samma bök. Någon som har lite tips?
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 711
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Har du testat en fabriksåterställning? Jag hade provat det först.
     
  3. hoysqoch

    hoysqoch Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 dec 2018
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    1
    Testat fakbriksomstart men den blir fortfarande varm efter ett tag. Slutar när batterisparläget är igång. Tips?