Det är den plattan som har avhandlats högre upp i tråden och som säljs via bland annat banggood. Var det där du köpte den?
Någon som vet om det finns tangentbord med svenska tecken ? Till P11 eller P11 Pro ? Paketet för P11 Pro med stöd, tangentbord och penna som säljs i svenska butiker, exempelvis Inet och Elgiganten har Art. nr. ZA7C0082SE - vilket jag tolkar som att det är ett "svenskt" paket ? (pga "SE") Någon som vet ?
Borde inte detta vara tangentbordet Lenovo tangentbordspaket för Lenovo P11 Pro | Keyboards | Lenovo Sverige
Jo, absolut - men det framgår ju inte riktigt om det har svenska tecken (även om jag tycker att det borde ha det) Inte sett information hos någon svensk återförsäljare om just åäö (eller närbilder på tangentbordet) Tänkte att någon kanske köpt i Sverige och vet hur det ligger till
Enligt Lenovos chatt-support har tangentbordet som länkas ovan svenska tecken - kan vara intressant för dem som köper en XiaoXin platta via exempelvis Bangood och vill komplettera med nordiskt tangentbord Jag beställde nu en platta via CDON med deras 10% rabatt och får då med tangentbord och penna i paketet.
Det är P11 Pro, alltså inköpt i Sverige (eller danmark om man ska vara noga) Jag är nöjd! Men jag blir lite irriterad på småsaker i operativsystemet och appar som inte är helt anpassade för användas som en "laptop", alltså med stor skärm (jämfört med mobil) och tangentbord med styrplatta. Det är OK, men skulle kunna vara så mycket bättre.
Tyvärr så är det väl så att Android mer och mer gått från tablet till enbart mobil så den marknaden är så mycket större. Dock så kanske den trenden kan vändas när det ändå dyker upp en del produkter som denna från Lenovo och andra från tex Samsung? Även Chromebooks växer ju vilket också kanske kan bli en morot för företagen.
Ja, så är det förhoppningsvis. Bara ett litet exempel - Googles programvaror är alla uppdaterade för någonting som heter "productivity mode" vilket innebär att de fungerar bättre på en större surfplatta med styrplatta/mus. Webbläsaren använder man ofta och Chrome fungerar bra men eftersom det inte stödjer plugins på android så kan man inte installera saker som adblock och/eller ublock. Har då testat lite olika lösningar (adguard mfl) som dock inte var helt tillfredställande - däremot fungerar webbläsaren "Brave" bra - men den är inte anpassad efter "productivity mode" Som sagt - småsaker som kan fixas med uppdateringar, men ändå irriterande.
Hur har det gått? Har du fått din? :-) Funderar på att själv köpa den från Aliexpress eller Banggood.
Kontaktade lenovos kundtjänst och de hade ingen aning, bad om att få frågan vidarebefordrad till någon som har koll, har unte fått svar sen dess. Fick den igår. PostNord har suttit på den sedan första mars, sen "manuell hantering" i tullen. Helt ok platta för det kommer kinesiska priset. Jag gillar den. Alla klagomål på displayen tycker jag är överdrivna. Visst märker man det om man letar efter det, men jag satt 4 timmar i google docs igår kväll utan att tycka att det är irriterande.
Fick du betala tullavgift? Var det från Banggood du beställde? Är ju onekligen ett bra pris på plattan från Kina och just nu även billigt tangentbord (som borde vara svensk/nordisk layout) Funderar lite på en platta till
EDIT: Tittade på fel firmware. Finns inget nyare än det jag har. Märkte nu att min platta verkar sitta fast på firmware 201229. Har redan uppdaterat via OTA en gång när jag först startade den så oklart varför den inte hittar den från januari, men får kika lite på det.