Problem: Lenovo TB3-710F kan inte installera vissa appar?

Diskussion i 'Lenovo' startad av aka_the_barf, 27 jan 2019.

  1. aka_the_barf

    aka_the_barf Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    728
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Hej!

    har sedan en tid tillbaka denna enkla men funktionella platta. brukar innan läggdags titta på youtube på den vilket fungerar ypperligt.

    På senare tid har youtube reklamen blivit längre och rejält påträngande på efter en kort jakt snubblade jag över youtube vanced vilket fungerar utan root vilket jag tyckte var bra. laddade ned APK'erna(behövs 2 när man inte har root) till telfonerna och det fungerade bra. galaxy s7 och s6 edge.

    Det var mest för snabb test då plattan var mest intressant att få in det på men där så stannar den på installerar... i flera minuter för att sen säga att appen inte har installerats. den lilla första APK'n funkar dock bra att få in. vet att plattan knappast är top notch men det borde inte ställa till bekymmer mer än att allt går sakta. har avinstallerat appar och även gjort en återställning utan resultat.

    så vad kan man göra, finns det andra alternativ till denna youtube app, tråkigt då den funkar bra på telefonerna.

    eller är det något fel jag gör eller finns det alternativa sätt att få in en app på? eller beror det på att den kör äldre 5.0.1?

    eller är det root nytt operativ och hela det köret som gäller? vill helst pilla så lite som möjligt.

    MVH: en relativt nöjd lenovo ägare(priset var oslagbart 590kr ny)
     
  2. aka_the_barf

    aka_the_barf Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    728
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Hittade en gammal version av yt vanced vilket fungerar.
    Råkade roota plattan med super su tror jag det hette.
    Bra o ha om min vanced app kronglar igen.