Min laddade bra en stund men tappade sedan stadigt i ström in, dvs laddaren blev inte ens varm. Jag satte också en elmätare i mellan och den började glatt på 22 W men sjönk sedan till bara någon W eller mindre. Med den nya plattan så laddar den med typ 22 W varefter det sjunker när batteriet närmar sig 100% när den var kanske på 8 W eller så. (Typ C laddare laddar vid flera olika spänningar, 20 V som högst), beroende på vad enheten kan ta emot. En "standardladdare" använder enbart 5 V.)
Aha, ska testa lite utförligare med min platta då, och i varje fall känna på laddaren om den blir varm. Tack!
Jag har denna men den har fortfarande Android 6.0, och det finns inga uppdateringar. Är det värt att trixa med root etc för att få Android 7.x?
Jag har samma platta och jag skulle inte göra det när den äntligen fungerar så bra efter de uppdateringar som rättat till de fel som var tidigare, jag tycker inte det är värt att riskera nya fel och saker som inte funkar med en icke officel rom.
Har nyligen skaffat LTE-versionen av Yoga Tab 3 Plus. Byggkvaliteten var lite sämre än jag väntat mig. Känns inte direkt premium överlag och powerknappen är riktigt plastig. Ljudet från högtalaren med dolby påslaget är bra men hade nog hoppas på att den skulle vara ännu lite bättre. Men, skärmen är riktigt bra och detsamma gäller batteritiden, prestandan är också tillräckligt bra. Bäst är nog det inbyggda stället, väldigt användbart.
Enligt https://www.change.org/p/android-nougat-for-lenovo-devices så kommer vi få uppdateringar nu i oktober!
Precis, eftersom sambon har denna i jobbet och senaste säkerhetsuppdateringen är från i våras och med 6.x!
Att det skulle komma en uppdatering tror jag när jag ser det, denna platta är inte ens med I Lenovos uppgraderingsplan https://support.lenovo.com/se/sv/solutions/ht501098 Och efter att ha genomlevt de 2 buggiga föregångarna till den mjukvaruversion den har idag är jag glad att den bara fungerar som den ska just nu. Kan säga att mitt förtroende för Lenovo är 0.
Haft min platta en månad nu. Riktigt nöjd med det mesta... Men provocerande dåligt att det inte verkar komma 7.0. Plus-versionen är ju ändå förhållandevis ny. [emoji848]
Om de åtminstånde kunde släppa säkerhetsuppdateringar vore en del förlåtet. Kan inte fatta att Google låter tillverkare som Lenovo sälja över hela världen och totalt skita i sina kunder.
Nja, det borde ju komma en per månad så det bådar ju inte gott för Android 7. Synd att Lenovo sölar så med SW, jag är himla nöjd med HW i denna platta!
Ja de borde uppgradera en oerhört bra platta som denna. Jag är helnöjd med den för övrigt och det är min andra yoga platta. Man kan undra hur de tänker. Måste söka i deras egna forum och se om det finns något om detta.
Lenovo I ett nötskal tyvärr. Läs på deras forum får du se hur många frustrerade och arga kunder de har...