Leveranser från Amazon.se

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Göteborgarn, 7 sept 2023.

1. Winkull

Winkull Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60
    Om det är just vilken dag som är problemet så har jag för mig att det går att ändra leveransdag i Airmee-appen.

2. katho

katho Android Medlem

Mottagna gillanden:
    4 343

MINA ENHETER

Det gör det.

3. Göteborgarn

Göteborgarn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    353

MINA ENHETER

Nej, jag vill helt enkelt inte behöva sitta hemma och vänta på Airmee över huvud taget. Leveranserna skjuts upp hela kvällar, ofta även till nästa dag (eftersom jag verkar bo i slutet av deras slinga) och någon gång till och med till dag 3! Och paketlämning utanför dörren är inte ett alternativ.
    Jag vill ha flexibiliteten att kunna hämta paketet hos ett ombud eller i ett paketskåp när det passar mig (d.v.s. när jag har vägarna förbi) – på samma sätt som jag kan när jag handlar från majoriteten av alla företag.

Att det företag som beskriver sig självt som ”Earth's Most Customer-Centric Company” i många fall har gått från denna möjlighet är rejält pinsamt …

Kaleid gillar detta.
  4. strule

strule Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18
    • Påse på dörren. Jag bor i en korridor på BV där 4 hissar ggr 8 våningar ggr 2 lgh finns, 64 familjer kommer ner och kan se vad som hänger eller står utanför dörren. Alla kollar ju inte eller är skurkar men....Här har saker blivit stulna. Kan jag inte välja till ombud så får det vara. Ingen "Påse på dörren". Då får det vara. Och En del ringer inte ens på! Jag har testat men ännu ej själv blivit bestulen. Och jag håller med det är knivigt och ibland omöjligt att välja hämta själv.

Göteborgarn gillar detta.
  5. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 217

MINA ENHETER

För mig händer det ofta att jag inte får välja ombud i första steget när min adress ska anges. Men väljer jag min hemadress och kommer sedan till valet för fraktsätt så har det alltid (hittils) funnits valet med ombud.
    Men försvinner den möjligheten så är det väl bara att rösta med fötterna och handla någon annanstans.

6. Göteborgarn

Göteborgarn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    353

MINA ENHETER

Det är precis vad jag redan har börjat göra, men det skriver jag ju även ovan.
    Jag tycker bara det är tråkigt, dels eftersom det inte har varit några problem tidigare, dels eftersom Amazon själva så oerhört kaxigt hävdar sig vara ”Earth's Most Customer-Centric Company”. Det sistnämnda känns som en tom marknadsföringsfras när de inte erbjuder ett enda alternativ och dessutom svarar mig ”Please look for an alternative option elsewhere”.
    Jag skulle i teorin kunna sitta hemma och vänta in Airmee, men hur funkar det för alla som jobbar kvällar och helger? De får inte ens ett alternativ …

Last edited: 10 sept 2023
    Kaleid gillar detta.