Leveranstid från Expansy?

Discussion in 'Liquid/Liquid E' started by Nickemannen, Dec 14, 2009.

1. Liquid

Liquid Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag tog det segaste fraksättet från expansys, UPS där man betalar kontant när dom knackar på dörren. Gillar inte att fiffla med mitt konto på butiker som jag aldrig hört talas om förut^^ Beställde telefonen i måndags kväll, och fick den onsdag förmiddag :) snuskigt bra tycker jag :)

2. illicit

illicit Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Pratade just med DHL. Tydligen så har Expansys ett tidsbestämt avtal med DHL som säger att alla leveranser ska vara framme inom en viss tid (verkar vara <= 2 dagar), så alla förseningar folk har upplevt får man nog skylla på DHL.

3. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

trots att vi /jag inte tycker om deras sätt att behandla/begära personsuppgifter mm (alltså att de vill ha bild) så måste vi acceptera andra länders rutiner det är inte så att överallt kan man ta reda på vad en människa har ättid till middag kvällen innan via hans personnummer som i Sverige.
    Å andra sidan så om någon drar peng från mitt kort utan att jag har handlat kommer jag slutligen inte behöva stå för notan utan banken. Expansys är hårda och det får nog räknas som positivt för de och för oss- jag tycker ändå att .se siten ska kolla på p.nr. dock-.
    Jag läste någonstans att de förstår faxen/dokumenten efter registeringen det kanske gäller bilden med.

4. TheNano

MINA ENHETER

Tips

Tips !
    Denna tråd tillhör oss- människor som inte kan vänta! så saker tar tid- som för första gången beställer från expansys, man får ett referens nummer med direkten, tag då en bild på ett brev där du har ditt id-kort och bank-kort på brevet (adressen ska synas såklart) välj liten eller medel storlek (2mpixel gick bra för mig) nu kan ni ladda upp det så här :
    Code:
    https://www.expansys.se/SecureUpload.aspx?ref=
    efter likhetstecknet lägger ni till er referens nummer, det är 12 tecken långt.
    nu kan ni ladda upp det,så kanske de inte kommer att fråga efter det eller så ser de det momentant! :rolleyes:

5. Gustenrocks

Gustenrocks Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Gah! Tyckte jag skrev det i anteckningarna att de skulle ringa när de var utanför dörren om ingen svarade. Istället gav de upp och stack.

På min order står det bara "Delivery attempted; recipient not home". De lämnade iofs en lapp osv. Har varit i kontakt med kundtjänst och de säger att jag ska vänta på att de ska höra av sig om var mitt paket befinner sig.

Problemet är att kontoret i Jönköping stänger 17:00 så om de inte ringer snart hinner jag aldrig dit.

6. CwL

CwL Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Äntligen fick jag min telefon idag. Första smarta och därmed också första android. Dhl slarva bort telefonen under första sändningen. Nu andra leveransen så fick jag telefonen nästa dag och tur var det för den skickades igår torsdag. Hade haft svårt för en helg till. Riktigt förvånad att de klarar att skicka från marzille till göteborg under 1 natt.
    Fick anledning att prata med Madeleine efter Dhl:s miss och hon var ju super bra, som alla andra verkar ha tyckt med.

7. TheNano

MINA ENHETER

hon är snäll och har ett bra röst med, men var det hon jag talade med ?! hon sade att hon var ny där!

8. Gustenrocks

Gustenrocks Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

17:05 kom jag dit, men jag fick allt min Liquid :D Inte öppnat paketet ännu dock, a man has got to eat. Nu blir det dock att klämma på paketet, så att säga:rolleyes:

9. roxer2b

roxer2b Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Omg! Äta när det finns en leksak att pilla på?!

10. Ogglord

Ogglord Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag fick min levererad på typ 36 timmar från beställning, valde pixmania med fedex-leverans och betalning via faktura (fakturan skickas efter leverans, ifall leveransen skulle strula). Jag är jättenöjd och kan rekommendera min metod för alla som vill ha en liquid snabbt och billigt. Det gick på 3700 inkl frakt/moms/fakturakostnad.

Idag har jag rootat och installerat marketenabler... :)