hehe ja jo, nu funkar det här med. Skillnaden är att jag har uppgraderat till MM i mobilen. Kanske inte har med saken att göra men ändå.
Vet inte om det bara är jag, men sen uppdateringen så har jag råkat ut för att klockan hängt sig några gånger. Tror inte att det hände alls innan. Några morgnar har klockan visat tiden några timmar tidigare och inte gått att väcka och ett par gånger har den visat "Android wear isn't responding" och vägrat acceptera någon annan åtgärd än en omstart. Igår kväll så låg den på laddning och när jag skulle ta på mig den så stog det just wear isn't responding, och det visade sig att den slutat ladda i samma veva som felet kom. (42% batteri efter några timmars laddning...)
Det är en ny "finess", vid uppstart kollar klockan att den har samma språk som mobilen och eftersom klockan inte har svenska kommer detta upp. Swipa höger bara så håller den tyst tills nästa omstart.
För en som är intresserad men inte tillräckligt för att läsa på själv, hur svårt är det att lägga in denna Beta i klockan? Nu när vi inte kommer få några fler uppdateringar men jag känner att klockan inte har gjort sitt i övrigt skulle det vara kul att prova framöver.
Vadå? Kan man köra Android Wear 2.0 på G Watch R? Det finns inget på XDA vad jag kan se.. Vi har ju testversioner till Urbane... Jag gillar min klocka. Vi verkar få Wear 2.0 i alla fall. Det enda jag saknar är högtalare så en Urbane 2nd ligger väl närmast..
Nu innan semestern var det dags för mig att drabbas av två döda pixlar, dök upp ungefär vid kanten nära kl 11 som flera rapporterat på XDA. Inte mycket man märkte men när man väl sett dem stirrar man ju bara efter dem... Läst att flera fått till synes helt nya klockor på garantin och då jag slitigt bort det svarta i något hörn kunde man ju lämna in den och hoppas! LG:s support svarade att min klocka var tillverkad i dec 2014 och att det fanns två års garanti som innefattade bl.a pixelfel, så jag lämnade in den på Elgiganten i början på juni för vidarebefodran till serviceverkstad. Tre veckor senare kunde jag hämta ut en klocka med helt ny boett och skärm (överdel utbytt var allt som noterades på servicekvittot!) Tyvärr glömde jag ta av mitt skärmskydd, och det var inte med tillbaka så det blev att investera i ett nytt Link Dream för 22kr på eBay igen! Mitt armband däremot bytte jag mot originalet innan jag skickade iväg den för att vara på den säkra sidan :-)
Har också en tydlig död pixel vid kl 11 samt två "halvdöda", ser ut som två streck i närheten utav den döda pixeln. Klockan köptes 2015-03. Väl omhändertagen, några små repor i svarta lacken. Inget annars. Ska man gå via LG Support eller Elgiganten där den köptes?
Hade samma på min fast kl 1. Skickade in den och fick en ny. Nu har jag en helt ny ligger i en låda [emoji15]. Har inte orkat sätta ut den på annons, vad tror ni man kan få för den?