LG G2 för 3990 kr på Cyberphoto, grym deal!

Diskussion i 'G2 - Allmänt' startad av sydeu, 4 okt 2013.

  1. alexm

    alexm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    1 028
    Mottagna gillanden:
    104

    MINA ENHETER

    Inte bara Cyberphoto som skickar med godis. Inet skickar med en pingvinstång. :)

    Sent from my LG-D802 using Tapatalk 4
     
    Lidback gillar detta.
  2. Lidback

    Lidback Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    2 420
    Mottagna gillanden:
    503

    MINA ENHETER

    Så du menar att du hellre vill se motsatsen?
    Kass, spydig support, 2-4 veckors leveranstid, och att det fattas någon del till produkten man beställer?

    Isf rek. jag fysiska butiker där kundrelationer oftast suger och de kan inget om produkten i fråga och måste läsa ur en broschyr, eller googla fram svaren till kund.

    Och som tidigare talare har sagt, är inte enbart CF som skickar med något extra i paketet, finns många fler stora aktörer som gör likadant.

    Köper inte ditt resonemang riktigt.
     
  3. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Nej naturligtvis inte, men jag tycker det är fel att locka kunder med att skicka med godis. Det stämmer säkert att de har toppenbra support, men varför måste de då skicka med något extra? Troligtvis kostar det också pengar för dem att köpa in allt godis, så länge de inte blir sponsrade då. De pengarna hade de faktiskt kunnat använda till bättre saker, tex fler erbjudanen, billigare frakt osv. En god gärning, men resultatet hade kunnat sluta bättre.

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
  4. llama

    llama Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2012
    Inlägg:
    1 755
    Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p
    Platta:
    Nvidia Shield K1
    Jag anser att du argumenterar ur ett jättekonstigt perspektiv.
     
  5. selko

    selko Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2011
    Inlägg:
    1 687
    Mottagna gillanden:
    431
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3
    Platta:
    iPad Air
    Tror du allvarligt att någon beställer från CF för att få en Twix? Deras godis lockar inte mig i alla fall, det gör deras support om man behöver den. Ingen bryr sig nämnvärt om godiset mer än att man kan tugga på något gott under tiden man öppnar paketet. Tycker du att det är fel att ha låga dessa erbjudanden, för det om något lockar ju kunder?

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
     
  6. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Ja fast det är ju inte alltid så att de har så här låga erbjudanden. Vad gör att folk köper från dem då? Har sett att det ibland har högre priser än deras konkurrenter. Ifall de har bra support som ni säger är det naturligtvis bra, men betalar man mycket mer bara för att kanske få bra support? Jag fattar ju att en godisbit inte är avgörande för att man ska köpa från just dem men det kan definitivt vara något slags lockbete.

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
     
  7. osdpanthers

    osdpanthers Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Jag handlar från dem för att de är seriösa och ger bra service. Kameror gör de egna tester och recensioner av. Första gången jag kom i kontakt med dem är ca tio år sedan och då genom it-teknikern på vårt jobb. Köpte min note ii från dem i somras då de hade kampanj. En liten Japp följde med. En trevlig gest mot alla deras kunder tänker jag och i det stora hela en pyttekostnad som ger tillbaka i form av goodwill.

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
  8. Galax

    Galax Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    2 510
    Mottagna gillanden:
    270

    MINA ENHETER

    Stop being so suspicious. Ingen bryr sig ett skit om vad du köper eller inte köper från CyberPhoto.

    Skickat från min LG-D802 med Tapatalk 4
     
  9. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    I know men jag köper hellre från något annat företag i nu läget :)

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
     
  10. Lidback

    Lidback Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    2 420
    Mottagna gillanden:
    503

    MINA ENHETER

    Gällande priser så är det precis som hos alla de andra seriösa företag som säljer. Ibland är det ena företaget billigare än det andra och tvärtom. Inget konstigt med det.

    Har läst igenom hela denna tråden och även en annan tråd i köp&sälj där en person säljer en G2'a. Av läsningen bland dina inlägg så är du väldigt noga med vilka affärer du handlar i/från, verkar det som. Får hellre vara dyrare, fastän du har säkerhet bakom dig i form av att beställa mot postförskott eller alt. betala med visa/mastercard, vilket ger dig möjligheten att reklamera ett köp via din bank utan problem, om det skulle vara nå fuffens.

    Att man praktiskt taget skriker "JIPPI" åt att man EJ gjorde en beställning, bara för att man fick med godis undrar hur du kan komma fram till sådana konstiga resonemang. Alla vi är olika och tycker/tänker/agerar/etc olika och det godtar jag. Men dina reaktioner/resonemang låter helt galet i mina öron.
     
    Ekman och llama gillar detta.
  11. selko

    selko Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2011
    Inlägg:
    1 687
    Mottagna gillanden:
    431
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3
    Platta:
    iPad Air
    Ibland har de högre och ibland lägre priser än sina konkurrenter, så fungerar branschen. Jag tycker att man alltid bör tänka på vilken support man kommer få vid eventuella behov.

    Anledningen till att jag tycker om CF är för att jag var inne för ca ett år sedan i deras lagershop, vi var ca 10 pers där inne på två kassor då en kund behövde hjälp med inställningar till sin smartphone vilket gjorde att en kassa stängde och tog hand om kunden. Efter ca 40 minuter blev de klara. Under hela den tiden de satt tillsammans fanns det kunder som väntade på sin tur men CF-killen visade aldrig någon stress utan hjälpte kunden i lugn och ro fast det hela tiden tillkom folk.

    Visst kan man tycka att det var dåligt att han satt så länge då det fanns så mycket folk där som väntade, men att ge sin kund så mycket tid för att lösa dennes problem visar på serviceanda utöver det vanliga, det var helt otroligt att han inte stressade iväg kunden utan gick igenom allt. Så vill jag ha hjälp ifall jag någonsin behöver det, och därför handlar jag där så ofta jag kan och rekommenderar alla att också göra det. Den händelsen kommer jag aldrig att glömma.
     
    MatsGF gillar detta.
  12. haren8

    haren8 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2012
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Last edited: 8 okt 2013
  13. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Anledningen till att jag resonerar så är nog för att jag helt enkelt inte har erfarenhet av Cyberphoto. Det känns som ett rätt litet företag som främst vill sälja kameragrejer. Dock har det funnits runt 50 år läste jag på webben, men jag vet inte om det är positivt heller. Betalar hellre runt en femhundring extra och köper från ett företag som jag själv vet är bra, iallafall när det handlar om så pass här dyra köp. Med sagt menar jag inte att Cyberphoto är dåliga på någon sätt utan jag är bara tveksam.

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
     
  14. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Okej så personalen hjälpte kunden i kassan fast det var en rätt lång kö bakom? I så fall tycker jag inte att det är ett helt rätt agerande. De borde tagit kunden lite avsides och sedan satt någon annan personal i kassan. Hade tyckt att det vore jobbigt att vänta 40 minuter på att det ska bli min tur. Dock är det väldigt bra att kunden fick en så ordentlig hjälp! :)

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
     
  15. llama

    llama Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2012
    Inlägg:
    1 755
    Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p
    Platta:
    Nvidia Shield K1
  16. Droid55

    Droid55 Guest

    Lite chockad över att någon kan tro att CyberPhoto är oseriösa. Enligt mig har de den bästa kundservicen. De svarar alltid på frågor, stora som små, och det märks att de vet vad de snackar om. Stor skillnad mot kundservicen på större kedjor (NetOnNet/Siba, Elgiganten osv).

    CyberPhoto är som stans renodlade kamerabutik där det dels är bra mycket dyrare men där kundservicen är bra (en renodlad kamera betyder att de är specificerade, intresserade och fokuserade på kameror). Samma upplevelse får jag av CyberPhoto, fast de är mycket billigare än fysiska renodlade kamerabutiker (mycket billigare = bra konkurrenspriser).

    Jag har känt till CyberPhoto i flera år och har bara läst gott om dem. Ska köpa en ny telefon nu och den kostar lika mycket hos CyberPhoto som hos NetOnNet/Siba, Elgiganten osv. men jag kommer välja CyberPhoto ändå. Känns som att jag kan lita mer på dem och få svar på alla möjliga frågor.
     
  17. llama

    llama Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2012
    Inlägg:
    1 755
    Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p
    Platta:
    Nvidia Shield K1
    RebeckaRebecka; Håller med dig till fullo, Nappandroid resonerar bara jättekonstigt.
    Vill hen inte handla av dom är det såklart helt upp till henom, skulle aldrig kritisera det. Men hens argument om varför hen undviker dom är bara.. ologiska, resonemanget sviktar.
     
  18. Stal

    Stal Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Ganska lätt att se hur ett företag verkar vara, kolla prisjakt. Har köpt ett par gånger från Cyberphoto och bara haft otur en gång pga en dålig underleverantör.