ROM: LG G3 Lollipop v19h läckt!

Diskussion i 'G3 - ROM-filer och utveckling' startad av TheAdam, 10 nov 2014.

  1. TheAdam

    TheAdam Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2011
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Igår läckte 2st officiella LG G3 roms, båda baserade på Lollipop! Den första, 19c är beta(på gränsen till alfa...) och fungerar inte som
    daily driver!
    Däremot den andra, 19h är visserligen en beta innan rom 20 men den är fullt fungerande som daily-driver!
    Körde själv in den på min G3 och hittills hunnit testa det mesta, inga force close eller liknande än! Smooth som fan är det också ;)
    Men folk har rapporterat vissa FC men dem har endast behövt starta om appar för att få dem att fungera igen.

    Detta är med största sannolikhet den romen som kommer släppas för beta testet i polen (ja polen får lollipop först)
    Efter testet i polen så ska lg fixa alla minor buggs och sedan börja släppa 20 i resten av världen.

    Nu till den roliga, en lite guide på hur du flashar in senaste officiella lg G3 romen 19h och får Lollipop!
    Som vanligt tar jag inget ansvar för vad som händer med din enhet oavsett om den botar cancer eller exploderar.
    Det rekomenderas STARKT att du kör en CSE flash i lg flash tool som återställer telefonen och tar bort dina filer så spara allt du vill ha kvar på datorn eller i molnet. Du kan pröva att köra normal flash i lg flash tool men det lär vara pantat...

    Annat värt att nämna (speciellt nu när det ryktas om att bump närmar sig) är att det än så länge inte finns en root metod för 19h, det kommer säkert dem närmaste dagarna men som sagt så släpptes denna rom IGÅR.
    Det går dock utmärkt att flasha tillbaka till senaste stock som passar med bump på precis samma sätt.

    LÄS ALLT INNAN DU BÖRJAR SÅ ATT DU VET VAD DU HÅLLER PÅ MED :)

    Rom 19h download link: https://mega.co.nz/#!84sBXZwR!cq3Xq-x9RZy4dEoUirJpuNRlR4mFVZwk-CsDB3Kgmn4
    Romen är i en vanlig kdz-fil. Un-zippa med valfritt program, lösenordet för zippen är: lgbbs

    Se till att ha lg mobil drivers installerade på din dator innan du börjar, länk: http://www.mediafire.com/download/fwrcd3pdj0svjtb/LG+Flash+Tool+2014.zip

    Ladda ned lg flash tool, länk: http://oceanhost.eu/mipqojfvv9ti/LG_Flash_Tool_2014.zip.html
    Un-zippa med valfritt program.

    Starta din g3 i download mode och anslut den till datorn såhär:

    Starta sedan lg flash tool (LGFlashTool2014.exe)
    Såhär ska det se ut:
    http://www.upsieutoc.com/images/2014/06/27/lgflashtool_step1.png
    Ändra inget förutom select KDZ file, där väljer du rommen du precis laddade ned och packade upp.
    Välj CSE Flash.

    Du får upp denna ruta: http://www.upsieutoc.com/images/2014/06/27/lgflashtool_step2.png
    Klicka ingen annan stans än på start om du vill starta eller på close om du har ångrat dig!

    Klickar du på start kan det hända att du får upp flera rutor, det är viktigt att du inte stänger ned dem utan hittar denna:
    http://www.upsieutoc.com/images/2014/06/27/lgflashtool_step3.png
    Klicka endast ok utan att byta språk, ditt språk väljer du precis som vanligt när du startar telefonen senare!

    Det kan mycket väl hända att en av de rutorna som ploppat upp säger att du har misslyckats med att kontakta servern och frågar om du vill försöka igen. VAD DU ÄN GÖR KLICKA INTE BORT NÅGOT AV PROGRAMMEN ELLER RUTORNA.
    Låt din telefon ligga still, ta en kaffe eller gå på toaletten, när du kommer tillbaka kommer du se att den har börjat installera!
    Drar du ut sladden eller börjar om processen kan det hända att du hamnar i bootloop eller rentav brickar luren då den börjat flasha in en ny mjukvara som man då avbryter mitt i.

    Låt den köra sig grej, den kan komma att starta om sig 1-5 gånger (även efter det är färdig i download mode) detta är inget att oroa sig över, det kommer stå saker som android is uppdating och liknande. När den är färdig med allt och du kan använda den igen så kan du dra ut usb kabeln.

    Lätt va? :)



    Jag har inte skapat någon av dessa filer och hostar ingen av dem, tråden för romkällan på xda
    http://forum.xda-developers.com/lg-g3/general/leak-lollipop-5-0-android-l-d85519h00-t2934345/page6
    Denna inehåller dock ingen guide. Men sväng förbi och tacka honom om ni har ett xda konto!
     
    bernard gillar detta.
  2. bobalm

    bobalm Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2012
    Inlägg:
    694
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    "et går dock utmärkt att flasha tillbaka till senaste stock som passar med bump på precis samma sätt."
    Folk har rapporterat soft-brick när dom utan att tänka försökt nedgradera till 4.4.2.
    Ansvarar du för detta, ev ersätter dessa som lästdenna guide som soft-brickar sig G3?
     
  3. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    19H har gått bra att nedgradera, likaså 19C med tot + dll. Ingen har brickat sin G3 om de inte gjort något idiotiskt och packat upp KDZ och flashat bara vissa bitar.
     
  4. Foxy

    Foxy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2010
    Inlägg:
    543
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

  5. TheAdam

    TheAdam Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2011
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Precis, det finns folk som brickat när dem inte följt stegen!
     
  6. bobalm

    bobalm Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2012
    Inlägg:
    694
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    Nedgradera till 4.4.2 sker säkrast med "tot fil" istället för "kdz" som @wargreymon@wargreymon säger.
    Kanske det självutnämde "proffset" @TheAdam@TheAdam kan göra en till super-guide hur man flashar med denne metod :D
     
  7. Droidfranne

    Droidfranne Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

  8. Putte i Parken

    Putte i Parken Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2012
    Inlägg:
    353
    Mottagna gillanden:
    158
    Operatör:
    Fello, Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 13 Pro
    ROM:
    Xiaomi MIUI Community. EU Stable
    ROM:
    xiaomi.eu community
    Platta:
    Samsung Tab S9 Plus
    20 A installerad verkar fungera bra så här långt. Skall bli intressant och se hur batteriet räcket till.
     
  9. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

  10. Foxy

    Foxy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2010
    Inlägg:
    543
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jag blev sugen så har kört den nu i över ett dygn. Är typ som 4.4 med nya notifikationer ovh Multitasking. I övrigt är den väl lika bra som innan :P
     
  11. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 562
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Märks det bättre flyt i 5.0 på G3?
     
  12. Droidfranne

    Droidfranne Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag tycker faktiskt det, det första jag märkte va redan vid låsskärmen, där jag använder PIN, innan va det lagg så inte koden hann med, men nu är det perfekt. Resten tycker jag oxå att man märker förbättring.
    Jag kör 20A!
     
    dannejanne och bernard gillar detta.
  13. Droidfranne

    Droidfranne Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Update:
    tog ur laddaren ca kl 6 imorse, nu kl 17:00, hade jag 34% kvar.
    Jag använder inte telefonen jättemycket under dagen då jag sitter framför dator.
    Känns sådär, men som jag har förstått det är 20A inte den "riktiga" utan det kommer ytterligare en verision som är mer stabil?
     
  14. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 562
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Återställde du efter uppdatering? Det finns ju liten risk för knas annars. 20A låter som en riktig enligt hur de brukar namnge deras mjukvaror till deras telefoner. Men det kommer att komma fler säkerligen.
     
  15. Droidfranne

    Droidfranne Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Nopp, flashade in den med LG Flash Tool 2014, efer det va den återställd så jag fick installera om mycket sjlälv, så nu orkar jag inte göra om det. Det är min tjänstetelefon också, lite därför :)
     
  16. Eggi

    Eggi Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Definitivt upplever att batteritiden är längre också. Anttutu Benchmark visar också en klar förbättring i prestandan.
     
  17. Foxy

    Foxy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2010
    Inlägg:
    543
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Personligen märker jag ingen skillnad på flytet. Men tyckte det var bra innan med.. Batteriet verkar vara precis som innan 3-4 SOT med blandat wifi och 4g
     
  18. Droid_269

    Droid_269 Guest

    Jag tycker flytet är mycket bättre, märker av det när man skrollar i tex Tapatalk.
     
  19. Droidfranne

    Droidfranne Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Hittat en sak som jag inte tycker om, när jag använder jobbets mail i mobilen så blir å,ä och ö= Å Ä Ö
    Blir lite svårt att maila då. Det funka innan. Någon som vet varför och har en lösning, är ju inte så roligt att byta tillbaka

    Update, IBM hade visst en bugg, men ny uppdatering fanns på Google Play
     
    Last edited: 27 nov 2014