LG nexus 4 eller annan telefon

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av quelli, 16 aug 2013.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. chraist

chraist Replicant Moderator

Mottagna gillanden:
    8 989
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel XL
    Telefon 3:
    Apple iphone 15
    Gick själv från 3.5" till 4.7 och man har vant sig inom en vecka. Tänkte själv först köpa en oppo men valet blev Nexus då min förra gav upp lite snabbt och var i akut behov att ha en fungerande telefon då. Följer utvecklingen av oppo och tror att det kommer att vara ett märke att räkna med :D

Skickat från min Nexus 4 med Tapatalk 4

2. quelli

quelli Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Kameran blir nog det som får mig att välja oppo find 5, Men många har sagt att man ska beställa den indonesiska versionen istället för den internationella pga frekvenser osv. Men gör det verkligen någon skillnad? Då jag NU har telia och bor mitt i sverige och har 3g? Men kan även få för mig att byta operatör. Funkar allt lika bra med den internationella?

3. mfm

mfm Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Nej, du kommer få sämre täckning med Tre nu och med Telia i framtiden om du inte har 900 MHz.

quelli gillar detta.
  4. quelli

quelli Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Så jag borde gå efter att köpa den indonesiska versionen? Kommer den funka like bra nu om jag beställer idag med telia? Eller kommer den vara sämre än den internationella versionen tills telia har uppdaterat sig?

5. quelli

quelli Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Såå, det är den indonesiska versionen jag borde köpa, Det kommer även funka med telia redan nu när jag får den? och det komer inte vara något problem sen, ELLER?

6. mfm

mfm Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Det kommer inte vara något problem med den indonesiska versionen. Den "internationella" är mer anpassad till USA och Australien.

quelli gillar detta.
  7. quelli

quelli Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tack så mycket för svar, Då kommer jag beställa denna telefonen så fort som möjligt!

8. Mitox

Mitox Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Skriv gärna här igen när du fått mobilen och hur det har gått för dig! :)
    Jag ska inte köpa den själv men är alltid intressant att veta vad folk tycker om lite mindre företag för att se hur deras mobiler mäter sig med de stora! :P
    Ska bli intressant att se vad du tycker sen, hoppas du blir nöjd!

quelli gillar detta.
  9. quelli

quelli Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ska försöka komma ihåg att skriva när jag fått den!
    En snabb fråga bara, jag gjorde precis beställningen och allt är betalat och klart, gjorde jag fel i att ta royal mail istället för DHL? Det stod tullfritt med royal mail, men stod taxex excluded med DHL, då borde man ju tjäna ett par hundralappar? Men det kunde ta upp till 20 dagar att få telefonen.

10. Mitox

Mitox Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Jaadu det var en bra fråga!
    Förhoppningsvis stämmer det att Royal Mail har tullfritt men då blir det ju samtidigt som du själv säger att det kommer ta längre tid.
    För att spara de extra 100 lapparna så får man tyvärr räkna med längre frakt..
    Men jag tror inte frakten skulle vara mkt snabbare med DHL så det är nog värt att spara in pengarna! :)

11. quelli

quelli Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hej igen! Jag har nu fått min Oppo find 5, och tänkte därför göra en kort recension av vad jag tycker om den hittils!

Jag fick telefonen idag, onsdag 21:a augusti, Jag beställde den Söndagen 18:e augusti sent på kvällen. Det vill säga RIKTIGT snabb leverans!
    Jag tog hem kartongen öppnade den, och startade upp telefonen, Telefonen lyste upp riktigt starkt och man fick det man blev lovad FULL HD skärm. Skärmen är heeeelt ljuvlig att lägga ögonen på, hittils är det en fröjd att bara öppna den och kolla mailen facebook etc. Jag blev ändå överraskad av kamerakvalitén när jag testade kameran, Jag är ändå inte van vid riktigt bra telefon kameror, men denna tyckte jag som en gammal xperia tipo användare var riktigt bra. Bra fokus bra skärpa, framkameran var riktigt riktigt bra också, vilket gjorde att snapchat's etc blir bra!
    Batteritiden har jag ännu inte kunnat testa ännu då jag endast använt den ett par timmar. Telefonen känns riktigt stadig i handen, men funkar ändå hyfsat att använda med endast en hand, iallafall lättare operationer. Jag installerade direkt deras officiella color rom, och sedan ett cleant tema. (ville ha color rom'en direkt, då jag har indonesiska versionen och då endast ryska regioner och asiatiska regioner finns)
    Jag installerade även swiftkey för att få åäö, och det flyter på bra!

Om ni har några frågor till mig om telefonen eller annat är det bara att pma

Mvh/rasmus

AKERSKUUUG gillar detta.
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.