LG Optimus 2x batteritid

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av fjenebeck, 12 jul 2011.

1. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 003
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Tre har självklart GSM. Om dom bara hade 3G hade dom inte haft några kunder då du knappast har 3G-täckning överallt. :)

Problemet är när telefonen försöker hitta ett 3G-nät, ett bra exempel är när min granne är i stugan där det inte finns någon 3G-täckning alls. Där märks det stor skillnad på batteritiden, när den hela tiden söker och söker.

2. nobad

nobad Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Op5

MINA ENHETER

Telefon:
    Op5
    44% i viloläge och 14% skärm tycker jag låter helt ok, med det menas bara att av 100% så har viloläge använt 44% av det, helt normalt eftersom den vanligtvis är mer i viloläge än används...

Men ladda ner Spareparts på market så kan du se vad som drar ström, väl i programmet väljer du: battery history/ Delvis väckning-användning...då får du bättre koll på vad som drar :)

Last edited: 10 sept 2011
  3. breakman

breakman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47
    Telefon:
    Samsung S8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung S8
    Telefon 2:
    LG G4
    Tre hade tidigare ett samarbete med Telenor och använde deras gsm-nät för täcka upp. Dock finns det samarbetet kvar utan Tre kör bara 3g.

Sent from my Optimus 2X using Tapatalk

4. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 003
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Jag googlade lite på det och det verkar som att det skedde ungefär samtidigt som jag bytte från Tre till Halebop. Dock utav helt andra orsaker, men att dom bara kör på 3G är ju förbannat korkat. Vilken tur att jag bytte bort det just då. :)

5. ezone

ezone Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

För oss som bor där det är bra täckning är detta knappast ett problem .. Jag har Tre och kan inte påstå att jag har några problem med min lur . Tycker att batteri tiden blivit avsevärt bättre efter senaste uppdateringen ,och jag använder min mobil ganska mycket ..tapatalk webb surf sms samtal mm.. och brukar ha 30-35 % kvar när jag lägger den på laddning på kvällen . . så efter som vi alla kör på samma programvara i grunden kan man undra om dom som säger att dom inte gör något verkligen inte gör något alls .. eller om dom har fått en defekt enhet.. Märkligt att alla skyller på programvaran när alla uppenbarligen inte har dessa problem.