LG Optimus 2X Cronos Ginger X 1.1.0 rom

Diskussion i 'Optimus 2X - ROM-filer och utveckling' startad av Rozzie, 24 aug 2011.

  1. D-Droid

    D-Droid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    1 348
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Tror tyvärr inte det kommer uppdateringar så ofta eftersom det inte är så många O2X-ägare aktiva i forumen på Cronosproject.org. Nya uppdateringar läggs in precis som vanligt (wipe av cache).
     
  2. Benteboy

    Benteboy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    la in denna rom igår. vilken av gappsen ska jag lägga in för att enbart få in market?

    tack för svar.
     
  3. Danzou

    Danzou Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Lägg in den senaste, då när du sätter upp ditt google konto får du välja vilka apps förutom market du vill ha. Fick jag ivf.
     
  4. Fok

    Fok Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Använt den i 24 timmar nu och kom från en hyffsat gammal modaco. Än så länge så tycker jag att den är helt fantastisk. Ska se hur batteriförbrukningen är utan att använda superpower eller någon batterispranade åtgärd för är så trött på dom då dom aldrig riktigt går att konfigurera som jag vill ha dom.

    Använder ni andra som angett att ni är nöjda någon app av det slaget?
     
  5. D-Droid

    D-Droid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    1 348
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Jag slår på/av WiFI/APN/BT/GPS med hjälp av Widgetsoid. Jag tycker batteritiden är bra... så länge man inte använder datatrafiken, då sjunker det fort! Detta beror också på vilken RIL och Baseband man har. Jag kör 0622 och det fungerar inte jättebra. Som jag förstått det så är 405 batterisnålast och 07xx (kommer inte ihåg) har bäst kvalité.
     
  6. marcuspresident

    marcuspresident Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    628
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    How to flash Cronos Roms:
    1. Wipe
    2. Flash ROM
    3. Boot to full ROM.
    4. reboot to Recovery.
    5. Flash Hot Fix (If any)
    6. Boot to ROM.
    7. Reboot to Recovery.
    8. flash kernel (If any updates)
    9. reboot to ROM.
    10. Reboot to Recovery.
    11. Flash GAPPS
    12. Reboot.

    Vad är det jag inte hajar här? Boot to full ROM och reeboot to ROM? Vad äar skillnaden?
     
  7. D-Droid

    D-Droid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    1 348
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Ingen skillnad...? Bara dåligt formulerat. Huvudsaken är att man rebootar mellan varje flash för att vara säker på att man undviker problem.
     
  8. Fok

    Fok Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Något som är skumt för mig med både CM7 och Cronos är att det står att jag är på Telenors nät trots att jag använder 3. När jag söker nät får jag fram alla UTOM 3 och kan bara ansluta till Telenor. Detta beror enligt 3 på att dom delar på vissa master sen uppdateringen av täckningen innan sommaren men det händer mig inte om jag använder Modacos ROM, så lite märkligt är det. Det hade dock inte debiterats något mer fick jag reda på av tre men känns ändå halvskumt.

    Det leder också till att jag kommer utanför 3's nätverk när den går över på de masterna vilket i sin tur leder till att man får den ett R ovanför signalstyrkan som i roaming och i och med att jag har roaming avstängt kan jag inte använda datatrafik då. Sjukt meckigt, går nog tillbaka till Modacos senaste och testar den sen då jag hade en gammal rackare innan jag flashade in Cronos.

    MVH

    Fok
     
  9. speedline

    speedline Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2010
    Inlägg:
    1 596
    Mottagna gillanden:
    272
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    så länge du inte bor i närheten av svenska gränsen så är det väl bara att bocka i roaming alternativet. det måste väl vara betydligt enklare än att flasha om med allt vad det innebär?
     
  10. Defeat

    Defeat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    468
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Okej, har använt Romen ett tag nu och den är rätt buggig. Rätt vad det är har telefonen stängt av sig, och Sveriges Radios app buggar (aldrig gjort innan vare sig på andra telefoner eller O2X orginal). Att streama en dokumentär går 1 av 50 gånger kanske, annars står den bara och buffrar, trotts full täckning + att spotify utan problem streamar med hög bandbredd vid samma tillfälle.

    Tänkte att jag kunde vara smart och ladda ned dokumentärerna innan jobbet (lyssar på jobbet). Sätter på Wifi och laddar ned ett antal. Startar sedan en dokumentär på jobbet vilken startar med det samma, men när jag lyssnat klart på den och ska starta en ny av dem jag laddat ned så blir det precis som när jag försöker streama, den börjar buffra utan att det händer något, trotts ATT KLIPPET LIGGER PÅ TELEFONEN.

    Spotify buggade en hel del innan med... Skapade offline listor för att spara batteri på jobbet, sätter på Wifi men likt förbannat vägrar den ladda ned låtarna... Däremot när jag kommer till jobbet börjar den ladda ned låtarna över 3G - batteri procenten tickade ned snabbare än en sekundvisare... När jag sedan kom hem kunde den ladda ned alla låtar över wifi.

    Skumma buggar. VAD är det som stoppar apparna från att använda internet med full täckning??
     
  11. Defeat

    Defeat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    468
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Snälla snabbt svar! Jag kan ej koppla in telefonen i datorn med denna romen, telefonen reagerar och jag väljer masslagring, men datorn reagerar inte alls. Hur löser jag detta?
     
  12. D-Droid

    D-Droid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    1 348
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Vet inte hur det är med just denna men jag vet att andra ROM's har haft problem med LG's drivrutiner om de är installerade. Som jag förstått det behöver man avinstallera alla drivrutiner som har med LG och telefonen att göra. Personligen har jag dock ingen erfarenhet av detta eftersom jag aldrig installerat något skit från LG och har därför aldrig haft problem :P

    Du borde även kunna installera ADB och köra via ett shell om du vill flytta data mellan dator och telefon.
     
  13. linus007

    linus007 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2011
    Inlägg:
    288
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Gå in i datorns enhetshanterare när mobilen är inkopplad och kolla om du har nån USB drivrutin med ett utropstecken över sig. har du det så högerklicka på den och välj uppdatera drivrutin.

    1. tryck på "Välj drivrutinsprogram som redan finns på datorn"
    2. tryck på "Låt mig välja från en lista över drivrutiner som finns på datorn"
    3. Bocka ur "visa kompatibel maskinvara" och leta reda på LG och markera drivrutiner som heter typ "LG Android USB Device"

    Hoppas de funkar.



    Sent from my Optimus 2X using Tapatalk
     
  14. marcuspresident

    marcuspresident Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    628
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Fan vad snabb telefonen blev med denna ROM. Men det tog en halv dag innan den spruttade igång. Har haft CM ett tag och den har varit seg för mig.

    Har en fundering jag gått och grubblat på. Varför ska man hålla på och flasha in ROMar om man ändå alltid väljer en launcher(i mitt fall GO Launcher) som ändrar utseendet. Egentligen är det inte så mycket utseendemässigt som ROMen gör mer än låsskärm och kanske lite prestandatweakningar...
     
  15. marcuspresident

    marcuspresident Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    628
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Wi-fi kraschar hela tiden min mobil :(
     
  16. D-Droid

    D-Droid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    1 348
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Jag har fått två WiFi krascher. När det kraschar, ta gärna en log med appen "Cat log" eller med "adb logcat -d -> log.txt" och posta på den på pastebin. Om din telefon stängs av (vilket min gjort en gång) försök då även lägga vantarna på "/proc/last_kmsg" med "adb pull" om du har möjlighet. Då kan vi posta de loggarna till Feeyo så han kan fixa :D
     
  17. Defeat

    Defeat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    468
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    På datorn hemma hittade jag LG-drivrutiner där, men på tjejens mini-pc finns inte ens LG med. Båda kör windows 7.

    Finns det inga drivrutiner att ladda ned?

    Snälla snabb hjälp, måste föra över filer till telefonen!
     
  18. Defeat

    Defeat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    468
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    När jag spelar upp film på TVn med HDMI med hårdvaruaccelerering och har telefonen i liggande läge så "glappar" bilden, slocknar och tänds om vart annat. Detta slutar då jag ställer telefonen upp så att bilden inte fyller hela TVn, eller om jag sätter på mjukvaruavkodning så kan jag ha telefonen i liggande läge, men då måste jag överklicka telefonen för att få flyt och batteriet töms snabbt.

    Det är bara på TVn bilden slocknar, inte på telefonens skärm. Vad beror detta på? Är det denna ROMens fel? Hade inte detta problemet innan..
     
  19. linus007

    linus007 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2011
    Inlägg:
    288
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Men ladda ner drivrutinerna från LGs hemsida så borde du hitta dem sen

    Sent from my Optimus 2X using Tapatalk
     
  20. Defeat

    Defeat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    468
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Tänkte detta, men hittade inga drivrutiner. Efter 15 mins googlande hittade jag, dock gick inte länken att hitta på LGs hemsida (y). Nu fungerar det dock!

    Men ska det inte gå att koppla in en telefon som masslagring utan drivutiner? Aldrig varit med om detta innan, det har bara fungerat innan.


    Men är det bara för mig som HDMI ut krånlar???