LG Optimus 3D!

Diskussion i 'Optimus 3D' startad av amirali, 11 feb 2011.

1. HenrikLundqvist

HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Sedan jag skrev posten så har hela telefonen startat om sig tre gånger. wifi har dött i market, facebook och webbläsaren flertalet gånger.

Kommer definitivt att häva köpet, vilket känns riktigt trist eftersom det är en riktigt bra, snabb och trevlig telefon och jag är egentligen supernöjd. Men då min tidigare telefon aldrig krånglade så känns detta inte ok :(

2. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 304
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    LG verkar ha problem med sina telefoner.

3. HenrikLundqvist

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Ja det verkar tyvärr så, det finns ingen gemensam nämnare för omstarterna heller, första gången hände det när jag skulle ta en bild, andra gången när jag skulle öppna program-menyn och tredje gången precis när market installerade en app på telefonen.

Wifi dör liksom hela tiden lite då och då efter 20-30 minuters användande, men ibland redan efter ca 5 minuter..

Trist på en som sagt i övrigt otroligt bra telefon.

Ska strax åka in til 3-butiken och häva köpet.

4. Johan F

Johan F Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Trist! Nu har jag kört ganska mycket och inte haft några problem. Dessutom är batteritiden bättre än jag trodde från början.

Jag är fortfarande idag mycket nöjd: )

5. M1ntos

M1ntos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Har ni O3D ägare också problem med omstarter som vi O2X ägare? Verkar nästan som LG inte kan göra mjukvara, ännu..

6. HenrikLundqvist

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Ja jag hade problem med flertalet spontana omstarter och att wifi-anslutningen slutade att fungera.

Jag valde att häva köpet eftersom jag har noll tillit på att LG kommer fixa problemet inom kort. Med tanke på hur lång tid O2X-ägarna fått vänta liksom.

Hade jag vetat att LG skulle komma med en fix så hade jag behållt telefonen eftersom den var RIKTIGT bra. Jag var verkligen supernöjd med den fram tills att den började krångla.

7. M1ntos

M1ntos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Skulle jag gjort om jag kunnat, hävt köpet alltså. Håller med, det är synd att mjukvaran orsakar omstarter o lite annat mysko. För det är faktiskt rätt bra mobiler LG har lagt fram. Surt är det verkligen.. :-/

8. kallebanan

kallebanan Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Konstigt med era krångel min fungerar kanon utan ett enda problem!

9. Johan F

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Nja, det är EN person som haft problem. Jag har inte haft några problem sen jag ominstallerade Flash, sen dess har det funkat MYCKET bra under ganska hård användning.

HenrikJonsson, prova med ett annat minneskort? Eller annat SIM-kort?

10. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 531
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Vårt recensionsex av O2X startade aldrig om eller led av frysningar, men det verkar i alla fall vara ett frekvent förekommande problem vad många O2X-ägare berör. I varje fall av antalet foruminlägg att döma.

Tyvärr är det knepigt att testa detta, så det enda vi kan göra är att hårdbevaka forumtrådarna och se hur det hela utvecklas. Förslagsvis kan vi kanske starta en tråd med en poll för att diskutera just omstarter så att problemen, om de nu existerar i någon större omfattning, kan synliggöras och detta så snabbt som möjligt.

Förresten är det märkligt att O3D inte har en egen forumdel nu när telefonen finns i butik och allt. Det här får vi styra upp under dagen.

11. HenrikLundqvist

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Precis, jag tycker ändå inte att man ska döma ut telefonen helt, om man har ett ex som fungerar mycket bra så ska man vara väldigt nöjd eftersom det är en riktigt bra telefon. Jag kan ju ha fått ett måndags-ex.

Jag har redan hunnit lämna tillbaka telefonen eftersom jag inte ville chansa och fastna i någon Anovo-karusell. Jag hade inget minneskort till telefonen, följde inte med något men annat SIM-kort hade kanske varit en idé, konstigt bara att 3G-data fungerade utmärkt men wifi dog hela tiden.

12. Johan F

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Kan det varit att du körde utan minneskort? Kan lätt tänka mig att mer än en app förutsätter att minneskort finns och därför pajar när det inte finns.

Jaja, vad blir/blev det istället?

13. AndroidFtw

AndroidFtw Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Är det värt att uppgradera till O3D från Galaxy S tycker ni? Är extremt trött på Galaxy S'en och det känns lite häftigt med 3D-tekniken.

14. HenrikLundqvist

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Eventuellt, jag vet faktiskt inte, är rätt ny på Android. Men med tanke på att det kunde hända när som helst och alla appar fungerade normalt. Jag kunde inte riktigt peka på att jag gjorde något särskilt. Ena gången installerade jag ju en app, och efter omstarten så gick det bra att installera appen. Jag hoppas att jag fick ett måndagsex och att era telefoner inte krånglar, för det är som sagt en riktigt rolig, snabb och bra telefon!

Det lutar åt en HTC Evo 3D, jag fick mersmak av 3D-tekniken och HTC Watch känns spännande, hoppas bara att vi även får möjlighet att hyra 3D-filmer här i Sverige. Eventuellt (men inte alls särskilt troligt) kan det bli en iPhone 5, beroende på vilka nyheter den kommer med. Som användare av iPhone så har man vant sig vid en viss kvalité (inga problem alls, inga omstarter, grym byggkvalité o.s.v).

LGn hade för övrigt lite problem med skärmen, den var inte lika exakt som iPhone vilket till en början resulterade i lite feltryckningar från min sida. Men till 99,9% säkerhet blir det en Evo 3D, jag förälskade mig direkt i Android! Jailbreak som krävs nu för att anpassa min iPhone kommer inte i närheten av hur bra jag kan skräddarsy en Android-telefon, efter 30 minuters pillande hade jag gjort betydligt mer än vad jag kan med jailbreak på min iPhone :)

15. AndroidFtw

Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Jag har precis köpt en nu! Någon som undrar nåt?

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

16. AndroidFtw

Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

Var tvungen :-) sitter i bilen påväg hem från netonnet rekommenderar dem.

17. kallebanan

kallebanan Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tycker fortfarande min O3D har gjort ett ypperligt jobb, är inte alls missnöjd och jag kommer som sagt från en SGS2!

18. draxxx

draxxx Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag är så jävla sugen på den. Ska skriva om abonnemanget hos 3 2 aug och då blir det nog en sådan här :) Har en Htc Desire nu så jag är ju samtidigt sugen på Htc evo 3d med men jag vet inte.

Lg kan ju filma i hd och det kan ju inte evon och evon verkar ha något skapare display men va fassen, fastnade för den när jag var och testade den hos telenor i butik.

vilket ilands problem man har....

19. AndroidFtw

Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    O3D verkar vara grym! 3d integrationen är mycket bättre :) Kolla upp innan så du inte får ont i huvudet av 3d bara, jag gjorde misstaget att inte göra det och nu efter att ha pillat på den riktigt länge så har jag en jädrans huvudvärk men det är det värt ;) Man får spelen Asphalt 6, Nova och Let's Gold 2 gratis också. Alla är i 3D versionen.

20. HenrikLundqvist

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

Både LGn och HTCn kan filma i HD.

HTCn tar bilder i 2mp i 3D medans LGn tar bilder i 3mp i 3D. Har för mig att båda filmar i 720p när det gäller 3D. Kan ev vara högre med LGn, kommer nämligen inte ihåg vad det stod på telefonen när jag filmade med min Optimus 3D.

Last edited: 6 jul 2011