LG Optimus 3D!

Diskussion i 'Optimus 3D' startad av amirali, 11 feb 2011.

1. draxxx

draxxx Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag hamtade ut min idag, kan inte säga mer än att jag är super nöjd. Upptäckte att det tog drygt 35min att ladda den från 10% till dryga 60% :)

2. bEPH

bEPH Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Om det är det som krävs för att du ska bli nöjd tror jag att det finns billigare telefoner som du skulle gilla;-)

3. Mr_Snarl

Mr_Snarl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Ja, jag förbrukade upp batteriet snabbt. (så är det ju när en telefon är ny)
    Har kört in Launcher pro, en ren mörk bakgrund så jag känner igen mig, och slängt bort alla ikoner.
    Det är ju så jag vill ha det. 3D fungerar väldigt bra. Jag gillar det. Har filmat katten lite i 3d. Han förstod inte vad det märkvärdiga var med det.. men han är ju som han är. Skärmen är skarp och fin. Hittills väldigt nöjd med köpet.

4. Mr_Snarl

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Det som jag tyckte var djeeeeefvvvligt coolt var när jag tog ett vanligt 2d foto och klicade att den skulle visa detta i 3d.. Då blev det 3d!! Hur gick det till??? Ok, inte lika snyggt som när man använder 2 linser.. men är inte detta magi???

5. Clogsman

Clogsman Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Gissar att det inte är ren magi ;) finns två sätt att fixa det på

1. Kameran tar två bilder som den länkar till varandra men du ser bara en så den är typ dold, så du ser ena bilden i 2d och sedan tar den fram andra bildennär du trycker på 3d

2. Den har samma bild men hugger av sidorna på första bilden och förskjuter den. Tex bilden har en blomma till vänster, en ask i mitten och en snusdosa till höger, bild 1 innehåller blomma och ask, medans bild två innehåller ask och snusdosa. Dock är det inte lika groft avhugget som jag berätta men ni kanske förstår poängen ;) sedan förskjuts ena mittpunkt åt något håll för att skapa en illusion av ett perspektiv.

Det är relatift lätt att se om telefonen kör med modell 1 kolla filstorleken på bilden och jämnför med en 3d bild. Men jag tror mest på att det är modell 2 telefonen kör med då du säger att bilden inte blir lika bra som med dubbla linser

Last edited: 11 jul 2011
  6. Mr_Snarl

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Nä, altså. Ska förtydliga. Detta är bilder jag tagit med min gamla desire med endast en lins. Så alternativ 2 är nog det som borde stämma bäst.

7. AndroidFtw

AndroidFtw Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Visst är det grymt :D Vill ni att jag ska lägga ut lite bilder? Tog en hel del när jag var på nåt ställe som hette nånting med kullen i närheten av Helsingborg, riktigt fint var det! Lyckades riktigt bra på en del bilder men det gäller verkligen att tänka till för att få en bra bild med häftiga effekter i 3d :P

8. Dibbe75

Dibbe75 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Man ska inte ha polariserade solglasögon på sig om man ska se något på mobilen haha

9. nineteenfortyfive

nineteenfortyfive Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Börjar känna mig lite rastlös i väntan på min beställda SGS2 och har börjat snegla lite på denna. Upplever man den som klumpig? Beställde Samsungen för alla lovord och för att den är tunn. Sen är man ju lite tekniktorsk... :teeth:

10. AndroidFtw

Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Hahah, så sant så. Just 3D innehåll blir särskilt mörkt! :(

LG'n är riktigt stor klumpig och tung jämfört med SGS2. Jag finner inget problem med det dock, känns gediget helt enkelt.

11. HenrikLundqvist

HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Inga omstarter än så länge och wifi fungerade felfritt på jobbet hela dagen. Nu fokuserade jag visserligen på mitt arbete så det kanske inte var ett jättebra test.

Hur som helst så fick jag nog ett måndagsex första gången eftersom min andra O3D fungerar finfint utan omstarter.

Är det bara jag som tycker att det är ett sjukt bra flyt i telefonen? Inget lagg i menyer eller när man surfar. Det var något jag störde mig på när jag testade Android första gången och gjorde mig tveksam till att byta från iOS. Tycker det är minst lika bra flyt i denna som min iPhone och mycket bättre än tex HTC Sensation (som jag iofs endast testat i butik).

Däremot är den inte lika precis när man klickar på skärmen som min iPhone. Det blir lite feltryck ibland

Sent from my LG-P920 using Tapatalk

12. AndroidFtw

Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Håller med dig! :) Jag kör med ADW Launcher och det går sjukt smooth! Riktigt responsivt och bra helt enkelt.

13. MrHydrodynamic

MrHydrodynamic Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Om man sitter på ett tåg och har lyckats få tag i tex Avatar 3D eller Tron Legacy och vill se långfilm 3D, klarar den av uppspelningen? Vilket format på film vill den ha? Klarar batteriet en långfilm i 3D(ca 2h) eller måste man ha med en sladd och hitta ett tåg med 220 uttag?

14. Clogsman

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ohhh två timmar med stereoskopisk 3d det kan nog resultera i huvudvärk skulle jag tro ;)

15. HenrikLundqvist

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Jag har inte testat, men jag kan nog garantera att du behöver ha med en sladd och hitta ett tåg med ett eluttag. Batteritiden är rätt så dålig, och när man använder 3D-funktionen så är batteritiden usel. men jag har iofs aldrig riktigt tyckt att det varit jobbigt att behöva ladda telefonen 1-2 gånger per dag.

Jag laddade ned en film igår 3D SBS i 1080p, någon animerad kortfilm men jag har inte hunnit testa om det fungerar att bara lägga in filmen i telefonen.

16. Clogsman

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det här med batteritiden lär ju vara en baggis att lösa.... Brukar inte dröja så länge förens 3:Part släpper något kradtigare batter med ett nytt bakstycke så det är ju inget att vara orolig för visst blir telefonen lite tjockare men vad gör det när man slipper ladda jämt

Edit: jag var ute på ebay och kollade lite finns massa utbytes batterier
    Orginal är det ju 1500 mAh batteri på den jag hittade 1600, 1800 och 1900 mAh batterier

1900 mAh batteriet kostade bara 80 spänn + frakt, då behöver man endast byta ut batteriet :)

Last edited: 12 jul 2011
  17. AndroidFtw

Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Måste passa på och tipsa om en ganska cool grej! Förde över en hel film och upptäckte att det funkar att ändra filmen till 3D även fast den inte är det från början! Det funkar väldigt bra faktiskt! Trodde bara det funkade på bilder och filmer som kameran i telefonen spelat in men tydligen inte! :) En sak till jag undrar bara, när man kollar i 3D så kommer det upp ett alternativ där man kan dra en grej till vänster eller höger. Vad innebär det?

Last edited: 13 jul 2011
  18. ivanhoe

ivanhoe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

"grejen" du menar är väl hur mkt 3d ska visas

Någon som har hittat fm radion som ska finnas om man läser alla resentioner?

19. HenrikLundqvist

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Precis, man kan anpassa 3D så att man blir av med eventuell ghosting eller vad det nu heter. Riktigt coolt är det i alla fall, låg i soffan och tittade på Mythbusters i 3D igår.

Däremot gick det inte att bara lägga över en SBS 3D-rip på telefonen och titta. Det blev två bilder bredvid varandra

Sent from my LG-P920 using Tapatalk

20. Mr_Snarl

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Börjar det inte bli tid att Swedroid gör en ordentlig recension av detta stora, tunga och underbara rätblock? :)