LG P930 (nästa Nexus(3)?)

Diskussion i 'LG Allmänt' startad av Rekcus, 19 maj 2011.

1. Rekcus

Rekcus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P

Att LG blir nästa fabrikant i tur att släppa Googles nya Nexus telefon har det spekulerats i länge. Unwiredview.com kastar in ytterligare ved i den elden genom att publicera en XML-fil med ett högintressant innehåll. Bla en skärmupplösning på 720*1280!

Intressant i sammanganget är att deras telefonmodeller brukar benämnas med "P" före modellnummret i kodnamnet. Alltså P930, vilket tyder på att det inte gäller en läsplatta eller Pad vilka hitills fått bokstavsbetäckningen "V" före modellnumret.

Dessutom har Toshiba på SID 2011 i dagarna tillkännagivit att de har en skärm på väg mot marknaden med storleken 4" och upplösningen, just det
    720*1280 och 367ppi! De hintar samtidigt att skärmen är ämnad för en telefon med operativsystem styrt av små gröna robotar :)
    Se källa: Engadget

Stämmer ovan kommer sannolikt övriga tillverkares flaggskeppsmodeller, så även Iphone 5, stå sig slätt gentemot denna LGs monstertelefon.

Funkar 4" med 720*1280?
    Kan det landa en Tegra3 quadcore under skalet?
    När i tid skulle en ev release äga rum?

Dags att gräva vidare efter mer info. Men under tiden läs även Swedroids artikel kring det här ryktet

Last edited: 19 maj 2011
  2. Rekcus

Rekcus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    LG P930 Welcomed by FCC, Sports AT&T LTE

Ja, att det inte blev nästa Nexus är väl klart vid det här laget. Kul ändå att LG fortsätter lansera telefoner med spjutspettsteknik. Vad är det egentligen som föranleder så svagt intresse för LGs telefoner? Jag menar t ex att det inte postats någonting i den här tråden sedan maj (förutom denna halv*bump*). Jag betraktade ändå ryktet då och ser fortsatt med intresse på vad komma skall från LG. Å andra sidan har jag noll erfarenhet av deras tidigare telefoner...

3. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Eftersom LG gjort bort sig med X2 så hoppas jag det tar lång tid innan de får förtroendet av google att ge sig på en nexus-telefon.

Vad gäller denna så kanske den har fina specs men den kommer med stor risk få skitmjukvara.

4. leafbranch

leafbranch Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    314

MINA ENHETER

Jag gillar LG ...senaste modellen jag hade var Optimus 2X.

Jag gillar LG pga att de håller nere priserna men ändå håller hög nivå på hårdvaran. Gillar Lg design mässigt också.

Mjukvaran är ju ett stortfrågetecken vad de kommer göra för näst kommande modeller. Hoppas att LG uttalar sig om att de ska bli mycket bättre på den fronten, för det behövs.

Gadget gillar detta.
  5. Gadget

Gadget Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Vore ju gött med en fet telefon som är värd att lägga ut 5-6k på. Det är nog en stor möjlighet att det blir fyrkärnig processor i Optimus 3.