Jag tycker vi måste skilja på uppdateringar och uppdateringar: att få ett senare OS än det som är inbyggt
ska inte vara någon självklarhet eftersom vi som sagt köper en telefon med det OS den har, inte det OS som kanske finns på marknaden ett år senare. Däremot
ska uppdateringar i fråga om buggfixar och allmänna förbättringar släppas fortlöpande vid behov.
Min HTC Tattoo är ett minfält av buggar, och det märks att HTC Sense är fruktansvärt dåligt anpassat till skärmen. Text försvinner hit och dit i menyerna, när alarmet går igång på morgonen hamnar "snooze"-knapparna utanför skärmen osv. Sådant borde HTC ha fixat för länge sen och sådana brister i alla enheter måste rättas till. Annars kan man ju aldrig ha nåt förtroende när man köper en produkt. Och DET är ett stort problem när det gäller mina framtida HTC köp. Däremot INTE om den enhet jag köper kommer få Android 4.3.13 någon gång senare...
Mitt förtroende för HTC vad gäller kvaliteten har fått sig en rejäl törn sedan jag köpte min Tattoo, som jag skrivit i andra trådar vet jag ju inte om problemen beror på min (billiga) hårdvara; Android som OS eller HTC Sense som skin. Och det oroar mig - om jag köper en
tre ggr så dyr HTC-mobil, får jag ändå dras med samma irriternade buggar?
O/T: Problemet med instängningen i Apples OS är väl egentligen mer ideologisk? Rent praktiskt är det ju inget problem så länge OSet erbjuder allt man behöver, problemet uppstår ju iaf för mig i att det ännu inte gör det. Och mycket av det som kommer i OS4 är bra men det är inte tillräckligt. Däremot tror jag fullt på att iPhone OS på sikt kommer att vara bättre än Android, iaf om inte Android blir stabilare och ger en bättre helhetsupplevelse. De olika mobiltillverkarnas mobiler och skiftande kvalitet skamfilar Androids helhetsupplevelse.
Click to expand...