Limited Label 7CK100

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av nixxz, 4 dec 2010.

1. mudbeaver

mudbeaver Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

hur gör man för å installera nya filen du har gjort? är det lika som nar man la in market??

2. Twk_

Twk_ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    140

MINA ENHETER

Japp, samma flashprocedur som vanligt. Antingen den alternativa jag beskrev några sidor bakåt i tråden om du redan kör LL-market-fw, eller den med Windows-verktygen.

3. mudbeaver

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

då ska vi prova lite ;)

4. Twk_

Twk_ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    140

MINA ENHETER

Rapportera gärna hur det funkar, särskilt om du hittar några problem. Det jag släpper anser jag funkar om jag inte listar något känt problem, så räkna inte med att eventuella nya buggar blir fixade om jag inte får reda på dem (gäller samtliga som testar såklart) :)

Kan du verifiera att det fungerar som det ska nu även hos dig? :)

5. mudbeaver

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

provade å la in filen på minnes kortet... å när ja låste upp plattan så hittade den filen.. så gjorde som det stog. å passade på å ta lite kaffe men när ja kollade efter uppstarten verkar det inte ha blivit rootat :(

6. Twk_

Twk_ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    140

MINA ENHETER

Det hade varit bra om du hade sett hur det såg ut under tiden den jobbade ;) Men ändå:

- Hade du redan flashat in market-firmware för LL postad i denna tråden? (Det är inte samma sak som market-firmware för Kendo) Annars fungerar det inte (den avbryter flashningen på ett säkert sätt så det är lugnt, men jag blir lite orolig om man tar så lätt på sådana här saker. Det är inte direkt en officiell uppdatering du lägger in, det förstår du antar jag?)

- Om du INTE redan har _LL_ market-firmware som drnashlenin postat tidigare i DENNA tråden MÅSTE du använda windows-verktygen för att flasha, som jag skrev.

- Jag har inte provat att lägga den på ett minneskort, i min beskrivning skriver jag att den ska ligga i /flash och inte på ett sdcard. Det kan fungera det också, men jag inte provat.

Blev den inte rootad så fungerade inte uppdateringen. Det är inte läge att slarva och inte läsa instruktionerna ordentligt, eller ta en kaffe under tiden det pågår o sen inte kunna posta en ordentligt felbeskrivning för att man inte ens brydde sig om att titta på skärmen hur det går. Var glad att den inte blev brickad.

7. mudbeaver

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

provade å gjorde om det å enda den gjorde var å starta om... men provade igen nu på samma sätt som med market filen å ser lovande ut just nu ... startar upp nu :)

8. mudbeaver

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

blir mer å mer sugen på å lära mig mer om android :)

9. Twk_

Twk_ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    140

MINA ENHETER

Jaha, det vore fint om du ville:

- Tala om EXAKT vilken firmware-fil du flashat in förut

- Vilken hårdvara du kör på (LL / Kendo)

- Var du lade filen - var det på sdkort igen?

- Vad det stod när den "bara bootade om". Det gör den nämligen om firmwaren som ligger på har en annan bootloader, vilket i så fall står på skärmen innan ombooten, vilket i så fall tyder på att du inte följt det jag nyss skrev?

Jag gör detta för att jag tycker det är kul, men det är svårt att förbättra och/eller hjälpa till om man inte får bättre beskrivning än att "jag testade (eventuellt på ett annat sätt) o det funka inte" Hoppas det är förståeligt?

Men kul att det funkar nu...

10. mudbeaver

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

ska försöka förklara bättre ;) får skylla på att ja har jobbat en massa nätter innan ;)

då när ja köpte den så hade ja plockat hem LL market filen .. å använde programet som medföljde.. å det gick som på räls.... å sen i morse tog ja hem din fil å gjorde samma sak använde prog som var till market.. å nu funkade det :)

tror ja var lite trött innan för la in filen först på minneskortet

när ja la det på minneskortet först så kom det upp att det fanns en ny fil å om ja ville uppdatera

Last edited: 7 jan 2011
  11. mudbeaver

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

tycker plattan känns mycket snabbare å reagerar bättre nu ... förut fick man tycka flera gånger för den skulle reagera ...

12. Twk_

Twk_ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    140

MINA ENHETER

Roligt att det gick bra och att du blev nöjd, men jag har tyvärr fortfarande inte fått alla svar jag behövde för att kunna avgöra om det är något jag behöver titta på eller inte. Lade du den båda gångerna på minneskortet avskriver jag det direkt eftersom jag inte testat eller rek. det sättet. Försök svara på alla mina frågor i punktform om du vill hjälpa till att eventuellt förbättra, annars lämnar vi frågan nu.

Någon annan som har provat som kan bekräfta eller dementera? Jag har provat båda förfarandena själv och hos mig fungerade det, men det betyder inte att det alltid behöver funka för alla.

13. mudbeaver

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

sorry att ja är lite luddig... la en filen en gång på sd kortet å döpte om den till update... så gjorde fel som inte la det som du skrev tidigare.. men lär mig nytt hela tiden .. å ställer gärna upp å hjälper till om ja kan ..

14. Hood69

Hood69 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej!
    Ny här och precis skaffat en LL 7CK100 och "flashat" in ....1.4.0.
    Har lite frågor om den...

1. Finns det flash för surfning på denna modell? Den är ju tyvärr väldigt begränsad utan.. (kollar man för övrigt på minini spec så är CPUn för slö)

2. Kommer Android 2.3 till denna, tänkte att den kanske blev snabbare... Tex. Angry Birds funkar ej (kanske inte går ändå pga. andra omständigheter?)

3. Har någon testat och fått blåtandsdongle att funka på denna?

4. Finns det någon likvärdig modell som denna som man kan välja i tex. mobilestore.opera.com och ev. andra store siter så man kan tanka apps frän andra ställen också? (modellen finns inte att välja här i forumets "inställningar" heller..)

Tacksam för svar!
    Och för ett trevligt forum.

15. almightycasey

almightycasey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

*bitchslappar i bakhuvet, probie style*
    Och det är nu du inser att kärnan är skitsamma, och det är rk2818 mappen i drivers/ som är pudelns kärna.

16. Twk_

Twk_ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    140

MINA ENHETER

*flyttar mig makligt en smula, studerar din hand när den passerar förbi vilket får dig att se fånig ut* och säger sedan:
    - But master, what are you smoking? There's no such directory!
    Kod:
    [root@somewhere k1099-read-only]# ls rk2808/Linux/drivers/*28*
    Kconfig  Makefile  queue.h  rk28dsp.c  rk28_dsp_.h  rk28_dsp.h  w0_yuv4201.h  xmedia_iv_common.h
    [root@somewhere k1099-read-only]# find . -name *2818*
    [root@somewhere k1099-read-only]#
    Om det nu är så att du har en sådan katalog i din lokala kopia så är det nog bra om du håller hårt i den, 'cause something's up... (eller så länkade du bara fel igår)

17. almightycasey

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

18. almightycasey

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

fast jag medger att det pillar lite i baguetten när du kallar mig master, min lilla kicka ;)

19. Twk_

Twk_ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    140

MINA ENHETER

Haha det är inte sant att du yttrar just de orden om något jag råkade läsa så nyss att jag hittade det direkt.. öppet mål! (You know what they say about assuming...)

Från andra posten här: http://www.slatedroid.com/index.php?topic=12683.0
    "RK2818 is not just a RK2808 with more RAM"

Skämt åsido, jag tror inte det räcker. Men vi får se, kanske kan man hitta det som saknas någonstans :cool:

edit:
    Tja, min enda kommentar är att det står ganska klart vem som blivit hårdast rootad hittills ;)

Last edited: 7 jan 2011
  20. almightycasey

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

Well i diskussionen jag och fun_ fört på slatedroid så är det hans ord, "safe to assume that the rk2818 is just a 2808 with more ram" dock så varnar han mot att använda boot.img för rk2808.

IVF. jag mailade rockchip adressen i kommentarerna till koden. med en fråga om vad det är för beskaffenhet av koden osv i relation til 2818. :)