Ok, det låter som att det finns något kvarstående problem kanske då trots allt. Eftersom jag är lite lat för tillfället: Kan du direktlänka till en .apk, eller tala om exakt namn om det är något som finns i market, så ska jag testa och se vad det beror på, och vad som kan tänkas gå att göra.
Busybox finns f ö redan på systemet (följer alltid med någon slags busybox), om än ganska begränsad kanske. Just metamorph (vet inte ens vad det är) kanske är ett dåligt exempel då om det kräver write access till andra system-kataloger som almightcasey sa.
edit: testade metamorph, och den klagar på /system, inte /system/app. /system är inte read/write, och metamorph säger att det finns för lite utrymme istället för att vara tydlig och säga att /system är read-only.
Endast /system/app och /system/bin är read/write för tillfället eftersom det skulle krävas rätt mycket utrymme med min nuvarande lösning att bindmounta hela /system. Men tanken är att så småningom ha read/write till hela /system. Du kan lösa det själv såsom jag föreslår i inlägget om userhook, men du får jobba lite

Click to expand...