Limited Label 7CK100

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av nixxz, 4 dec 2010.

1. Twk_

Twk_ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    140

MINA ENHETER

Grymt inlägg, tack för det. Även om jag "varit med ett tag" på många andra områden så har du uppenbarligen oerhört mkt mer erfarenhet av att åtminstone använda/anpassa Android än jag själv. Om du (eller andra!) har konkreta förslag på vad jag bör titta på i framtida uppdateringar av "twk-modar" så får du hemskt gärna höra av dig. Antingen diskussion här eller eller via PM om det känns lättare.

Det stämmer som du skriver att hittills så har "flash-disken" (egentligen bara en partition) inte raderats av mina uppdateringar. Det beror på att partitioneringen varit identisk hittills; detta kommer antagligen att förändras framöver. Dessutom är det riskfyllt i allmänhet att chansa på att inget raderas där, det är trots allt samma "disk", väldigt lite behövs för att allt ska raderas. Gör alltså alltid backup av viktig data innan flashning!!

Slutligen, vad gäller "swipes" o skärmen o allmänhet: Om man kalibrerar den utan att trycka så hårt upplever jag att det funkar betydligt bättre. Får vi sedan upp hastigheten lite grann så tror jag att man skulle uppleva en stor skillnad faktiskt. En del av problemet tror jag är att den har lite för få CPU-cycler över för att "sampla" skärmen faktiskt.

Jag ska testa de tips du ger, tack igen!

df9517 gillar detta.
  2. drnashlenin

drnashlenin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Ett grymt andra inlägg, tack! Väldigt snygg desktop du fått till. Skall testa Zeam under dagen och kan bara hålla med dig om att mybackup är ett väldigt bra program. Har haft det på min telefon och det var värt pengarna för pro versionen.

3. mekstro

mekstro Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Bra synpunkter! Det är ung. så jag "tweakar" min LL, även om jag föredrar LauncherPro. Efter en stund användning märker man ingen större skillnad och jag *tycker* att Zeam "läcker" lite mer minne.

Och @Twk_: "Slutligen, vad gäller "swipes" o skärmen o allmänhet: Om man kalibrerar den utan att trycka så hårt upplever jag att det funkar betydligt bättre. Får vi sedan upp hastigheten lite grann så tror jag att man skulle uppleva en stor skillnad faktiskt. En del av problemet tror jag är att den har lite för få CPU-cycler över för att "sampla" skärmen faktiskt."

Det är precis så jag också upplever det. Den är hyperkänslig i kalibreringen, men när appar börjar dra igång så hinner den inte med att lyssna på digitizern. Även om man är rabiat app-killer så är den ändå lite svår på det området. Frågan är om den helt enkelt sänker frekvensen för digitizern efter kalibrering?

4. nonprogrammertechie

nonprogrammertechie Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Det tillfälle jag retarmig mest på seg respons, är vid textinmatning - särskilt då vid radering av text! Suddar nästan alltid för mkt :-E grrr! Kan ingen programmering och vet ej vad CMMOD är (core management modification?), vet heller inte vad det huvudsakliga problemet med överklockning är. Att processorn gör fel? Eller överhettning? Önskar att processorn åtminstone tänkte snabbare just då det behövs ;-)

Annars har jag konsekvent börjat använda penna med infällt stift i stället för finger. Då funkar scrollning etc perfekt. Enligt min mening bör man alltså i första hand betrakta detta som ett pennnbaserat gränssnitt - med fingerspets eller nagel som andrahandsalternativ. (High-end filmredigeringar och ritprogram har funkat så i evigheter.)

Vet ej om modifiera av denna 2.1 firmware är det vettigaste, eller om det är bättre att satsa på 2.3 eller tom 3.0 Android som grund. Kan man få tag i någon 3.0 än?! (2.2 är enligt min mening poänglöst. WiFi hotspot och app2sd, den enda skillnad jag märkt på min Desire, är ju rätt dumt på denna burk :-)

5. narci22

narci22 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

twk-ll-004 gjorde definitivt den snabbare... det lustiga är att jag dessutom tycker att en lcd density på 160 gör den ännu snabbare.... vet inte varför... om jag fattar det rätt så skall 160 vara default... men jag såg på xda att gingerbread keyboardet ibland krävde att man satte värdet till 160, antingen via lcddensity appen eller via build.prop... nu har jag visserligen ändrat till 140... tycker interfacet blir "snyggare" då....

6. nonprogrammertechie

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Kan det vara så, att den mindre kontakt/träff-ytan när jag använder penna för inmatning, "kopplar bort" något slags gissningsarbete i digitisern beträffande var exakt tableten skall tolka/anse att jag avser att träffa skärmen? Det är ju närmast magiskt hur mycket bättre penna funkar, än fingertopp...

Last edited: 11 jan 2011
  7. mekstro

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

...eller fingernagel. Min gissning är att ett hårt material medför högre tryck per yta och ger en "brantare kurva" = kortare tid för att registrera tryck.

8. nonprogrammertechie

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Kanske det! Men, jag vill understryka att jag använder pennan fjäderlätt jämfört med fingertoppen. Swypes blir verkligen eleganta och kontrollerade. Jag "gissar" att det handlar om mindre anliggningsyta, vilket iofsg också ger större tryck /brantare kurva. Kanske vi menar likadant, fast uttrycker det olika? Nåväl, frågan är väl närmast om det ger input för tweakning? Eller rasar man ner i de djupaste "grottarbetet" som lagts ner på OS:et?

9. mekstro

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag tror att vi menar samma sak! Jag har dock inte en susning om det enkelt går att fixa digitizern, dvs man hittar en uppenbar variabel i en XML-fil t.ex. eller om det handlar om att screena källkoden. Det kan ta ganska mycket tid och frågan är om det är värt det?
    Personligen irriterar jag mig inte tillräckligt mycket för att lägga ner tid på det :)

10. Twk_

Twk_ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    140

MINA ENHETER

Om det ändå vore så väl att fullständig källkod fanns tillgänglig ;)

11. mekstro

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ja, det blir kanske lite tufft annars :) Har man en sagolik tur så ligger det en konfig.-fil och dräller.
    Dessutom, om det handlar om CPU-cykler så kanske den blir ännu tråkigare om man tvingar den att spendera mer tid åt digitizern?

12. df9517

df9517 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tack för feedback på inlägget. Jo jag har kört Android sedan G1 så att anpassa, tweaka och konfigurera Android kan jag allt.

Någon undrade vad CMMOD är. Det är Cyanogen Mod, en snubbe med ett mycket stort team av programmerare som gör en grymt bra mod för de flesta Android mobiler. För att den skall komma till ett visst device krävs en massa användare och att någon duktig person moddar kernel osv så att resten av CMMOD funkar. Tror vi kan glömma detta.

Jag skall definitivt försöka kalibrera min LL och då inte trycka så hårt.

Vad jag skulle vilja se i en Llmod är:

- Går det att klocka upp processorn så måste detta vara prio 1? Jag har försökt att köra ett sådant program som jag får force close på så fort jag startar. Men det går att tweaka detta direkt i firmware om man är duktig och om det är möjligt.
    - Förr höll Cyanogen och gubbarna på mycket med en swappartition och en annan swapliknande lösning. Jag är fördålig på dessa områden för att berätta mer men dess insatser fick upp farten på långsamma G1.
    - Kan vi få in ett custom recovery? Bra för nand back-up och om det kommer mycket olika firmwares som man vill testa. Inget problem ännu så länge.

Allt detta kräver duktiga programmerare som är beredda att lägga mycket tid. Finns sådana killar så går det nog att göra firmwaret mycket bättre.

MVH
    Daniel

13. narci22

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Testa att lägga in Gingerbread keyboardet... tycker att det funkar bättre än standard 2.1 Keyboard...

14. narci22

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tack för tipset till Zeam... har nu bytt både på ll:en samt på min Hero... tråkigt dock att utvecklingen av Zeam stannat... men den är snabb och har lagom med lulllull...

15. almightycasey

almightycasey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

vilken apk använder du?

16. narci22

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

17. almightycasey

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

18. narci22

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ändra lcd density till 160 i build.prop eller gör det tillfälligt via lcddensity appen...

Sent from my HTC Hero using Tapatalk

almightycasey gillar detta.
  19. mekstro

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Que? Senaste updaten kom igår :) Kolla appbrain så ser du en skrämmande uppdateringsintervall.
    Eller du kanske menar att det inte händer så mycket med den? Det är bra! Bugfix först och features efter hand.

20. almightycasey

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

Bra jobbat hombre! jävligt bra jobbat!