Limited Label 7CK100

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av nixxz, 4 dec 2010.

1. narci22

narci22 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Fattar egentligen inte varför man måste göra detta... 160 ska sitta där default... men jaja... det funkar iallafall...

Sent from my HTC Hero using Tapatalk

2. narci22

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Såg nåt om det på xda igår... förhoppningsvis såg jag fel... för launchern är riktigt bra...

Sent from my HTC Hero using Tapatalk

3. nonprogrammertechie

nonprogrammertechie Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Det medlevererade mailprogrammet krashar hela tiden för mig. Även då jag inte öppnat det. SystemMeddelandet "processen com.Android.email för programmet E-post stoppades oväntat. Försök igen." Enda dialogalternativ är "Tvinga fram en stängning".

Har ännu inte flashat någon ny firmware. Kan det möjligen även hjälpa mot detta?

Förresten, är det inte dags att dela upp denna LL7CK100 tråd i ett nytt subforum?

Upptäckte igår att firmware diskussionen är delvis delad med Kendoplattan. Är det olämpligt att slå ihop firmware diskussionerna?

4. df9517

df9517 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Vad du kan testa om du inte vill uppgradera firmware är att gå in i settings/applications/manage applications, bläddra ner till mailprogrammet och där radera all data. Då kommer alla mail och inställningar du har i mailprogrammet försvinna men förhoppningsvis så försvinner felet.

Sedan kan du mata in kontouppgifter och börja använda mailen igen. Kanske kommer felet tillbaka då iof.

Om problemet försvinner när du raderar all data men att programmet inte funkar bra så kan du istället ladda hem något annat gratis mailprogram och använda som förhoppningsvis funkar bättre.

Last edited: 12 jan 2011
  5. Twk_

Twk_ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    140

MINA ENHETER

Testa, jag har provat mailen i den version jag gjort o det funkar för mig. Har inte testat på orginal-versionen så vet inte om det är något som råkat lösa sig. Kanske har du en äldre version av orginal-firmware än den jag baserar twk-versionen på, och då kan det ju vara löst av tillverkaren.

Och ja, diskussionerna hör ju ihop så det kan väl vara vettigt kanske. Enda anledningen till att hålla isär det skulle väl vara att vi utgått från olika grund-firmwares, dvs den som levererats av tillverkare för respektive enhet. Men det verkar ju verkligen vara så att de är fullt kompatibla.

6. nonprogrammertechie

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Är det verkligen någon skillnad på de två originalfirmwaren? Båda plattorna är ju tillverkade på Göteborgsbaserade Netlogics uppdrag, och tom deras hemsida kopplar uppdates till LL7CK100, till Kendoplattan! Nu fins iofs inget att hämta, men ändå ;-) (Och nä, jag skulle inte satsa pengar på att det någonsin kommer någon uppdate ;-)

Däremot tror jag visst att de skulle kunna hjälpa till med någon fil eller annat svar, om det formuleras kunnigt och koncist, och kan gynna kollektivet. Alltså inte privathjälp åt amatörer som jag!

7. mekstro

mekstro Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jo, lite skiljer det. Om det är konfiguration eller en drivare vet jag inte, men det blir lite knas med knappbelysningen om man flashar en LL med Kendo-FW. De slocknar aldrig. Inte ens vid power-off.

Finns LL-plattan med hos Netlogic? Det är inte DMtech du tänker på?

Last edited: 12 jan 2011
  8. mudbeaver

mudbeaver Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

någon mer som har fått in nya market?

9. nonprogrammertechie

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

När jag surfade in på Netlogic.se i förrgår, fanns Kendo M7, M5, LL7CK100, Lumatron M-7, samt deras egna varumärke DM TECH TABLET-P7 upptagna. Fast bilden på LLen hade knapparna på fel ställe. Och länk till bruks o uppdateringsfiler länkade till M7 ;-) Såvitt jag förstår tillverkar ofta flera Kinesiska - eller en enda - fabrik, produktvarianter som ofta är så lika, att delarna är sinsemellan utbytbara. Detta gäller tex fyrhjulingar. Varumärke och kartong får du alltid välja själv på elektronik, bara du köper tillräcklig mängd. Vet jag från när jag var medgrundare till Teknikmagasinet, då jag var med och hittade på det egna urtormordentligt fåniga märket "TeknIQ"... det var menat ironiskt ;-)

Idag hittar jag bara "tablet P-7" på Netlogics hemsida. Har de månne redan blivit "trakasserade" av enskilda konsumenter, o plockat ner namnen?!

10. mekstro

mekstro Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Om du med nya Market menar den med den stora gröna blaffan så är svaret ja.
    Jag gillar dock att ha About/Comments/Related som flikar/tabbar så jag backade till föregående version (vilken det nu var).
    Den nya varianten tillförde inget funktionsmässigt. Jag tyckte snarare att GUIet blev lite väl segt.

11. Zerge

Zerge Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    534
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 16 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 16 Pro
    Telefon 2:
    Nokia X10
    Platta:
    iPad Air 2022 256GB
    Det funkade inte. Lampan i programmet lyser inte och programmet hittar inte min 7ck100. Jag har följt alla steg som du skrev där uppe men det funkade inte. Programmet reagerade inte ens. Jag har aktiverat både USB-Debug och Tillåt Skenplatser. Men ingenting verkar funka. Vill ha hjälp snarast. Har prövat vending.apk men den funkar inte. Den bara hänger sig och hämtar inte filerna.

12. Daniel206RC

Daniel206RC Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

holder du inne meny knappen når du kobler til usb'en? altså knappen i midten...

13. drnashlenin

drnashlenin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

-Du har inte USB host ibockat väl?
    -vad har du för windowsversion?
    -kan du kolla om det ligger någon "okänd enhet" i enhetshanteraren i windows och därifrån uppdatera drivrutinen manuellt?

Avstängd platta, ingen laddare i, anslut usbkabeln till plattan när mittenknappen är nertryckt...

Prova annan usb-port också!

14. Tcarls

Tcarls Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

zip-filen finns inte kvar på rapidshare, men jag hittade den på Megaupload.
    Men det funkar inte.
    Först letas efter drivrutiner. När jag sedan pekar på katalogen drivers i zip-filen, inleds en installation. Den avslutas med meddelandet att den misslyckats och att drivrutinen inte är avsedd för den plattformen. Om man försöker igen så letar inte datorn efter några drivrutiner.
    Startar man uppgraderingsprogrammet hittar det inte enheten och någon grön prick vid ettan finns inte.
    Har provat med två olika datorer med Windows Vista på. Samma resultat.
    Köpte plattan på Siba och de hänvisar till just den här filen och säger att de supportar den.
    Vet någon var man kan hitta de korrekta drivrutinerna och installera manuellt?
    Finns det eventuellt någon uppdaterad version av uppgraderingsprogrammet?

15. arianmanesh

arianmanesh Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

För meg funkade det redan från första försök, även provade med win xp och win 7 ult utan problem, men det kräver altså att man gör enl instruktion från drnishlenin. Lycka till!!

16. Tcarls

Tcarls Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det visade sig att drivrutinerna för AMD processor i datorn inte funkade. Men jag provade istället på en Win7-maskin och Intel. I Enhetshanteraren högerklickade jag på "okänd enhet" och valde sedan att "uppdatera drivrutin". Då fick jag bläddra mig fram till katalogen Drivers/281x/x86/win7.
    Då installerades drivrutinerna korrekt och uppgraderingsprogrammet fungerade därefter.
    Tack Hans som hjälpte mig.

17. df9517

df9517 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ge mig en lätt metod att editera build.prop, tack.

Jag antar att man endast tar bort staketet framför lcd density för att få till det med exempelvis gingerbread keyboard.

18. narci22

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Någon som har lyckats få igång adb på ll plattan?

19. xperten

xperten Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

DU ska ha ett stort tack.
    Jag hoppas att du kommer fortsätta att nå nya mål med detta :).

SUPERNÖJD!!!!!

20. xperten

xperten Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ovanstående inlägg va till TwK :)