Limited Label 7CK100

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av nixxz, 4 dec 2010.

1. 0x80

0x80 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tack TwK_!

köpte denna platta av en vän som tröttnat.. har aldrig använt Android så det var en ny värld som öppnades och tack vare denna tråd och din modifierade image så har min platta vaknat till liv!!

Det enda problemet jag märkt av nu efter "uppgraderingen" är att Wlan'et är lite segare, men åt andra sidan så är den snabbare i menyerna osv jämfört med innan "uppgraderingen"..

Sen kraschade plattan två gånger. Vägrade starta, fick sätta i laddaren och starta upp den.

Ska "stress"-testa den lite mer och testa lite applikationer.

En fråga också:
    När man håller in "HEM"-knappen (den med huset), så får man fram en ruta med ett antal applikationer, körs dessa i bakgrunden eller är det bara någon form av genväg som "senast använda" ?? för som jag har fattat det så stänger man ett program genom att klicka på "hem" eller "pil"-knappen..?

2. xperten

xperten Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Håller verkligen med dig om hans mod. :)

Sen vad det gäller "HEM" knappen så är det senast använda och man avslutar ju apparna igenom att klicka på just bakåtpilen/hem knappen.:P

3. xperten

xperten Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Vart kan man få tag på den senaste flashplayer till LL7CK100?

Tacksam för svar.

4. 0x80

0x80 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

skulle vara kul och veta vilka "must have" program man borde installera på sin 7ck100.

5. 0x80

0x80 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hmm,

nu stängde sig plattan av igen, hann se att batteriet var precis under 45%..
    Hade Opera mobile samt torrent-klient igång. Efter uppstart igen så tog det inte många minuter när den stängde av sig igen, då hade jag inte hunnit starta några program. :ehm:

finns det nån loggfunktion i android som man kan kolla runt i och se vad som hände just då?
    Finns det nån inställning i plattan där man kan konfigurera inställningarna för batteri, tänkte på om det finns nån inställning som i windows på laptops att om batteriet går under en viss procent så ska den tex stänga av sig?

Last edited: 16 jan 2011
  6. narci22

narci22 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Igår gjorde jag en liten test och körde "Fix Permissions" ifrån ROM Manager och bootade om... jag tycker återigen att den går ytterligare lite snabbare... kan någon annan testa och se om jag inte bara inbillar mig....

7. xperten

xperten Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Har du nån direktlänk till prog/app?

8. almightycasey

almightycasey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

logcat, program från market som heter "alogcat" och adb logcat kan hjälpa.

9. narci22

narci22 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

http://goo.gl/keJhy borde funka... ladda ner den och testa "fix permissions"... det vore kul att se om jag inbillar mig det hela... :-)

10. arianmanesh

arianmanesh Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

AppBrain(market)
    Zeam(launcher)
    AVG(antivirus)
    DocToGo(office)
    tv.nu(tv tabeller)
    TapaTalk(forum)
    Weather widget
    Systempanel(system information)
    Miren(browser)
    Wallet(password)

Sent from my SIM710 using Tapatalk

11. xperten

xperten Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

NYA ANDROID MARKET!

Laddade hem den nyaste android market och blev positivt överraskad.

Länk: http://www.pandawillforum.com/viewthread.php?tid=1984

Laddade hem apk filen, la den på SD kortet och gick sedan in på tablet och lokaliserade apk filen och sedan installerade jag den WIPPS så vart den marketen där :D.

mycket bättre än den gamla.

Twk_, ZuBBe, almightycasey och 1 annan gillar detta.
  12. arianmanesh

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Ska tacka xperten för länk till market.

xperten och kallekn gillar detta.
  13. hsonpowers

hsonpowers Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag var positiv i början med denna. Men efter att ha haft den ett tag så tycker jag att den är riktigt kass. Seriöst riktigt kass!

Det finns en anledning till att man själv får ful-installera market på den, och det är att den inte är godkänd av Google. Varför är den inte godkänd? Jo, för att det är en dålig hårdvara.

Jag skulle kunna tänka mig att behålla den som wifi-fotoram. Men eftersom ett av felen på min är att den glömmer bort de trådlösa nätverken, datum, tid och skärmkalibrering vid omstart så duger den inte heller till det.

Jag kan tillägga att jag testat alla olika firmwares som finns i denna tråd.

Siba ger inte pengarna tillbaka heller, fast det är fel på den. De ville byta ut den. Men jag vägrade så jag fick köpa något annat i butiken. Skit…

VARNING! KÖP INTE DENNA!

14. arianmanesh

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Nu finns market 2.2.70 på xdadevelopers.

Last edited: 18 jan 2011
  15. arianmanesh

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Tråkig att det känns så där för dig men plattan är värdefult för sitt pris. Det behöver lite "tweak" iaf för att komma till livet....

Last edited: 18 jan 2011
  16. almightycasey

almightycasey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

om du inte vill ha den kan jag tänka mig att köpa den av dig. skriv till mig privat om du vill göra affärer.

17. xperten

xperten Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Synd att du känner så. För den summan så tycker jag den är riktigt bra och snabb (då har jag modifierat min och boostat den). Alla kan inte tycka lika.

18. drnashlenin

drnashlenin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Angående wifi har du provat detta: settings--->wireless and networks--->wifi settings--->press menu button--->advanced--->Wi-Fi sleep policy---> never

Angående din kommentar om hårdvaran så har du delvis rätt, Grundkravet för en tablet att klara Googles compability test är bla GPS och kamera vilket denna och flera tablets saknar.

Lista på tablets som har market förinstallerat

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Android_devices#Tablet_computers

Jag tycker tvärtom att LL-plattan med de tweaks som tipsas om i denna tråd är riktigt prisvärd. Jag har den för att kolla mail på resor, titta på film istället för en portabel DVD. Visst har den sina begränsningar men det har även de flesta människors plånböcker.

19. mekstro

mekstro Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Då måste du fått ett "måndagsexemplar" då min fungerade klockrent i dessa avseenden.
    Jag har dock lämnat tillbaka min till Siba - och fått pengarna tillbaka. Eftersom jag vill kunna se MKV och MP4 (utan att först konvertera en halv TB) så gick det inte att använda denna.
    Jag har köpt en Archos 70 nu, men jag tycker nog att om man köpt en LL för 1195:- så har man fått mer för pengarna än om man köper en Archos för 2995:-. Visst - den är bättre, men inte så himla mycket bättre.

20. Twk_

Twk_ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    140

MINA ENHETER

Tack till ALLA som bidragit med viktig information, tips och feedback, via PM, Kendo-tråden och såklart här i LL-tråden. Ni vet vilka ni är. Jag läser ALLA inlägg och det skulle bli väldigt tjatit att lista er allihop, men det ni skriver hjälper mig mycket. Både att hitta fel och idéer förbättringar jag själv inte skulle kommit på, men också idéer på "modning" (jag är egentligen "noob" fortfarande vad Android anbelangar).

twk-005 kommer bli den största förändringen hittills, och jag körde fast ganska länge pga viss config-data inte respekteras av OSet, men det är äntligen löst nu. Jag har lagt ned åtminstone 30 timmar på nästa version hittills, och nu börjar det ge resultat, och närma sig release så småningom. Jag fick dock ta ett break på några dagar, kände att jag lagt lite väl mycket tid på detta och man har ju annat man vill göra också ;)

Lite uppdaterad info (med reservation för att det är under utveckling fortfarande på kvällar o helger, ingen garanti för att det blir exakt som jag listar här) :

- ext3 för hela /system : En stor partition (256 MB, ~70-80 MB ledigt åtminstone), readwrite. Detta kommer ligga på en helt egen, ny, partition i flashminnet. Inga fulhack ;) Detta utrymmet tas från det inbyggda flash-minnet. Detta kommer innebära att man måste flasha denna versionen med Windows-verktygen eftersom partitions-layouten är annorlunda. Jag tänker inte ens testa själv vad som händer om man ger sig på upgrade.img-metoden, brickvarning....

Total frihet att "moda" allt vad man orkar alltså, inklusive hela /system. Detta gör att jag också ville fixa:

- "Failsafe" : Det kommer ju även bli möjligt att "moda sönder" sin system-partition. Pga detta kommer jag behålla även en "default"-/system i cramfs-format. Systemet kommer inte köra mot denna (förutom eventuellt väldigt tidigt i boot-sekvensen).

Tanken är att dels göra en enklare "sane check" vid boot. Saknas vissa kritiska filer så monteras inte ext3-versionen av /system utan denna kommer skapas om och skrivas över vid boot, allt kopieras helt enkelt igen från den skrivskyddade system-partitionern som då alltså ligger som cramfs.

Man ska även kunna trigga detta manuellt utan att behöva flasha om. En idé är att man skapar alternativt tar bort en specifik fil på /flash eller /sdcard (som ju syns i Windows om man pluggar in USB-kabeln). sdkortet kan man ju dessutom plocka ur och skapa filen där, oavsett status på LL-plattan själv. En "factory default" bör även kunna lösa detta (måste testas). Självklart går det även att helt enkelt flasha om plattan, men det är ju inte alltid man har tillgång till allt som krävs för det.

Mina första tester visar på ytterligare ganska rejäla prestanda-förbättringar pga ext3 /system enbart :)

- Suspend funkar!? I morse startade jag plattan som då legat i suspend mode i åtminstone 36 timmar. Batteriet var ca 75% fullt fortfarande, och det var inte helt fullt ens när jag gick körde suspend på den. Detta trots att LEDarna lyst hela tiden - det är alltså inte precis de som är problemet) Detta vågade jag knappt hoppas på och måste verifieras ytterligare, kanske hade jag bara "tur" och kom i ett skumt läge, men det kan det vara så att /system måste vara read-write för att systemet ska kunna göra en full suspend och inte bara släcka skärmen.

Liten nypa salt alltså än så länge, men det visar ändå att det GÅR att få den att sova på riktigt.

- Diverse modning efter tips här från LL- och Kendo-tråden från start. Bl a Zeam Launcher för ytterligare prestanda-lyft, sätta LCD Density till 160 istället för "undefined" som den är nu, eventuellt ett CLI (shell)

- Nyare version av market om den visar sig 100% stabil (jag prioriterar stabilitet framför "bleeding edge" - de som vill byta ut delar kan ju enkelt göra det själva ändå)

+ Säkert massa andra saker jag inte minns just nu. Har ett tio-tal olika versioner just nu som jag måste få ihop till något vettigt ;)

Kommer förhoppningsvis under veckan, senast i helgen (hoppas jag).

Det finns MASSA fler saker jag skulle vilja fixa först, t ex :

Flash för browsern. Kanske blir det för långsamt, men jag vill åtminstone prova.

Fixa egl + eventuella relaterade problem så att man blir av med grafikproblemet som gör att t ex Angry birds inte funkar (det funkar ju egentligen, det är bara lite svårt att se något :) )

Men, skulle jag fixa allt utan mellan-releaser så är väl plattformen stendöd innan jag är klar ;) Kanske längre fram dock!

/Twk_

Last edited: 19 jan 2011
    0x80, mudbeaver, HBG och 4 andra gillar detta.