Jag skulle enkelt kunna skapa mer utrymme på /data/app om det behövs i nästa twk-release, men jag tror det inte det är där problemet ligger. Har du länk till .apk du försöker installera som inte fungerar? Finns den i market kanske?
Som tillfällig workaround kan du testa att kopiera .apk-filen rakt av in till /data/app med t ex Astro, det gör att man slipper eventuella problem med att RAM-minnet tar slut under själva installationen (om det är där problemet ligger).
Jag har inte testat detta själv, men det ska gå att få igång (gissar att du pratar om Windows file-sharing?)
"Mr Henke" pratar om detta i Kendo-tråden och verkar ha fått igång det, så kanske kan du få lite tips där?
https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=30320&page=3
Tyvärr hinner jag inte leka med ens hälften av de saker jag skulle vilja. Får du igång något som fungerar tillfredsställande får du gärna posta dokumentation + eventuella länkar här, så kanske jag kan få med det i en uppdatering

Det krävs mer än 1-2 personers lediga tid för att få till en riktigt bra plattform - man kan bara inrikta sig på ett fåtal områden åt gången om man ska kunna göra mer än bara skrapa på ytan...
Click to expand...