Limited Label 7CK100

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av nixxz, 4 dec 2010.

1. MmmM

MmmM Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag köpte en 7CK100 för att testa webbutveckling på och tänkte att denna billiga produkt skulle räcka fint eftersom jag inte behövde mer än en browser. Tyvärr tog det inte mer än 3 dagar innan browser processen kraschade tätt följt av att android.process.acore slutade fungera. Härifrån var det kört. Spelade ingen roll om jag startade om plattan, android processen gjorde inget annat än kraschade om och om igen. Jag tänkte att jag måste fått ett måndags exemplar, det är ju trots allt en budget produkt. Åkte till Siba och fick en ny, tre dagar senare hände exakt samma sak. Denna gång, mest för skojs skull, provade jag att köra in Twk_'s hemmasnickrade android build men tyvärr höll det inte länge denna gång i heller.
    Nu är plattan tillbakalämnad hos Siba och jag ska prova lyckan med en Archos 70 i stället.

2. Twk_

Twk_ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    140

MINA ENHETER

Synd att du inte hörde av dig innan du gav upp, då hade vi kanske kunnat titta på problemet. Antagligen har det att göra med att användar-datat som browsern sparar blir korrupt av någon anledning (eftersom det tydligen hjälpte temporärt att flasha om den om jag förstår rätt). Det finns också en uppsjö av andra browsers man kan testa.

3. MmmM

MmmM Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

@Twk_
    Du har kanske rätt, men tid är som bekant pengar och jag behöver en android platta för att komma vidare i mitt arbete. Bristande support var också en anledning till att jag valde att lämna tillbaka produkten.
    Hade jag köpt den som privatperson hade jag nog resonerat lite annorlunda och haft mera tålamod.

4. Twk_

Twk_ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    140

MINA ENHETER

Ja det kan jag förstå. Rätt verktyg för rätt ändamål.

Jag menade mest att det hade varit användbart med en riktig felrapport, och kanske en dump från /data på din platta som tack för att du använde vårt frivillig-arbete i ditt arbete, så att vi kan fortsätta förbättra :)

Vad gäller support så är nog "community support" det bästa du kan få för i stort sett alla tekniska prylar som är smartare än en diskmaskin :cool:

xperten och almightycasey gillar detta.
  5. xperten

xperten Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Någon som kan?

Någon som kan svara på denna fråga..

Har ju ett trådlöst nätverk här hemma där då min data, sambos data och media spelare ingår. Vet nån utav er hur man lägger till LL7Ck100 i detta nätverk ?
    Vill ju kunna överföra saker trådlöst så att säga.

TwK: är detta något du kanske kan något om ?
    Ringde ju till SIBA men dem visste ingenting och hänvisade mig till lite olika forums :D..

För övrigt så är jag j**ligt nöjd över denna produkt..

Last edited: 19 jan 2011
  6. arianmanesh

arianmanesh Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Till vem som är intresserade för musik, prova " Music Junk ", enkelt och bra.
    Till och med idag, provade jag olika app, så:
    Browser : xScope
    Launcher : Zeam
    Musik på web : Music Junk
    Player : Amp pro
    Explorer : Es File Explorer
    Utility : Android Assistant, AppMonster
    Av : AVG free
    Tv : Android TV, SPB tv
    TV tabbel : tv nu
    Office : DocToGo
    System Info : Systempanel
    Zip : Androzip
    Teletext : aText-TV

Sent from my SIM710 using Tapatalk

7. 0x80

0x80 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Har installerat aLogcat och sett att jag får en och samma errors när man tex tar fram "drop down" menyn där uppe på startskärmen eller om man gör annat.

Såg också att när jag körde igång den medföljande musikspelaren och stängde den så verkar Java eller nått skit spotta ur sig anrop och annat i tusental i loggen, trots att man har dödat alla aktiva proccesser osv..

Märkte också att man inte kan installera hur stora appar som helst, försökte installera ett på 14mb, men då klagade den över platsbrist, trots att det finns GOTT om plats på alla lagringsutrymmen,, går det att komma förbi detta på nått sätt? att få den installera appar på någon annan partition?

sådant här dyker upp då och då i loggen.
    Kod:
    E/libagl  (  751): copybit failed (Unknown error: -1) W/KeyCharacterMap( 1069): Can't open keycharmap file W/KeyCharacterMap( 1069): Error loading keycharmap file '/system/usr/keychars/rk28_AD_button.kcm.bin'. hw.keyboards.65539.devname='rk28_AD_button'
    W/KeyCharacterMap( 1069): Using default keymap: /system/usr/keychars/qwerty.kcm.bin
    I/Lights  (  751): >>> Enter set_battery_light
    I/Lights  (  751): >>> Enter set_notifications_light
    I/Lights  (  751): >>> Enter set_battery_light
    I/Lights  (  751): >>> Enter set_notifications_light
    E/libagl  (  751): copybit failed (Unknown error: -1)

8. 0x80

0x80 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Måste tillägga att jag har testat tTorrent utan problem! Fungerade fint att ladda hem och köra Unrar och spela upp.. samt testat AndFTP utan problem! Den blev jag mest imponerad av samt editera filer med Notepad+ utan problem.

9. drnashlenin

drnashlenin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Vilken fw version kör du på när du får problem med stora appar?

10. 0x80

0x80 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Menar du detta:
    twk-ll-004 image
    kernel-version: 2.6.25

11. Twk_

Twk_ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    140

MINA ENHETER

Jag skulle enkelt kunna skapa mer utrymme på /data/app om det behövs i nästa twk-release, men jag tror det inte det är där problemet ligger. Har du länk till .apk du försöker installera som inte fungerar? Finns den i market kanske?

Som tillfällig workaround kan du testa att kopiera .apk-filen rakt av in till /data/app med t ex Astro, det gör att man slipper eventuella problem med att RAM-minnet tar slut under själva installationen (om det är där problemet ligger).

Jag har inte testat detta själv, men det ska gå att få igång (gissar att du pratar om Windows file-sharing?)

"Mr Henke" pratar om detta i Kendo-tråden och verkar ha fått igång det, så kanske kan du få lite tips där? https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=30320&page=3

Tyvärr hinner jag inte leka med ens hälften av de saker jag skulle vilja. Får du igång något som fungerar tillfredsställande får du gärna posta dokumentation + eventuella länkar här, så kanske jag kan få med det i en uppdatering :) Det krävs mer än 1-2 personers lediga tid för att få till en riktigt bra plattform - man kan bara inrikta sig på ett fåtal områden åt gången om man ska kunna göra mer än bara skrapa på ytan...

12. xperten

xperten Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ska bli roligt att testa den :), den denna versionen som du gjort också är riktigt bra :).

13. nonprogrammertechie

nonprogrammertechie Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Rapporteringsverktyg för okunniga

Jag vill gärna hjälpa med firmwarearbetet. Twk -eller någon annan - kan ni inte inkludera något slags rapportverktyg i version 5 paketet? Helst något färdigkonfigurerat & idiotsäkert, så tom jag hanterar att skapa en felrapport?! ;-D

Eftersom jag inte kan hjälpa till med programmering, vill jag gärna i stället bidra med ett tips om billigt skyddsfodral till tableten. På Clasolsson fins en CD-väska / fodral för 89:-. Två hårda sidor m blixtlås. Innuti finns blädderfickor för 2 staplar, sida vid sida. Klipp bort alla högerfickor, och behåll de andra som "stötskydd". Dessutom får laddare och hörlurar precis plats bredvid! Har försökt publicera bild 4 ggr, men nu får ni tipset hursomhelst!

-ix- gillar detta.
  14. nonprogrammertechie

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Alltså, femtielfte försöket att bifoga bild (från min Desire) har just misslyckats :-E Grr!

Twk version 5 firmware låter otroligt lovande! Även om det inte är firmware, kan du /man tänka sig lägga med några apps som verkar "nästan nödvändiga"? (Launchern är väl en vanlig app??!) Den tidigare förslagslistan här i tråden, på apps, verkar mkt vettig. O man kan ju alltid fimpa vadsomhelst man inte gillar, med hjälp av nya firmwaren! ;-)

15. nonprogrammertechie

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

@ "df9517" ta bort alla settings för förinstallerade e-postklienten hjälpte inte. Processen kraschar hela tiden i a fall. (m nya data).

Nu verkar Twk's nyår version 5 firmware så otroligt lovande, att tjafs kring original verkar onödigt. Nu får jag helt enkelt se tilla att äntligen få tåg i en windowsburk, o göra slag i saken med ny firmware....

16. xperten

xperten Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det löste sig med nätverket då jag drog hem ASTRO APP i market, smidig app att använda om man ska överföra filer som t.ex filmer. Man kan även "streama" filmer så att du kan se på din platta. Funkar felfritt för mig.

17. xperten

xperten Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Någon som vet hur man backar upp sina appar till SDkortet? Hur återställer man dem sen? Tänkte mest nu när man ska installera uppdateringen som TwK fixar till oss.

18. nonprogrammertechie

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

@experten Astro filemanager låter dit göra backupp av appar på sd kortet.

xperten gillar detta.
  19. xperten

xperten Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Tackar, nu har man förberett en massa inför kommande uppdatering. Någon utav er som har nån ytterliggare info om hur det ligger till ?

20. almightycasey

almightycasey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

TWK, en stilla tanke. mitt mål med allt detta är utöver att under tiden ha en vettig android version på plattan i slutändan dra in linaro / ubuntu-armel.
    Vad tror du om det?