Ok, sent omsider har jag fått till det, twk-005 är klar. Tyvärr fick jag ta lite genvägar mot slutet (en del scriptning är jag inte helt stolt över t ex), så jag räknar kallt med att komma med en 006 rätt snart. Det tar för lång tid att testa att själv helt enkelt, jag behöver hjälp med det

Det grundläggande funkar dock utmärkt, dvs /system på ext3, full read/write, och har gjort länge.
Länk till själva filen kommer längst ned så snart jag laddat upp filen. Här är release-info så länge:
Jag skriver detta allra först eftersom det är
VIKTIGT :
1) Denna versionen
MÅSTE FLASHAS MED WINDOWS-VERKTYGEN! Flashdisken partioneras om. Använd INTE update-img-metoden, det är fullt möjligt att permanent bricka plattan i annat fall. (Om du ändå envisas med att testa - tala gärna om hur det gick

)
Verktygen samt instruktioner för att flasha en helt ny firmware finns i posten av drnashlenin som postade den ursprungliga "market-firmwaren". Du hittar länken som innehåller flash-verktyget här:
https://swedroid.se/forum/showpost.php?p=388702&postcount=107
Om du är "nykomling" bör du läsa igenom tråden från början - där finns alla frågor o svar angående drivrutiner som en del upplevt som svårt att få till.
2)
FÖRSTA UPPSTARTEN TAR JÄTTELÅNG TID! Räkna med runt 15 minuter från det att du trycker "Update" i RK2818 Batch-upgrade tills GUIt är igång. ca 4 minuter flash + recovery, resten av tiden byggs ext3-filsystemet upp, ett par .apk:er installeras och system startar även om delvis (syns endast som ett kortare ögonblick med svart skärm".
AVBRYT INTE DENNA PROCESSEN - det kommer bara börja från början (i bästa fall) om du gör det -> det tar ännu längre tid.
Det hade gått att påskynda detta, men jag sparar mycket utrymme på flashdisken genom detta förfarande, och möjligör även recovery "på fältet" utan tillgång till firmware tools. (Detta gäller naturligtvis bara första uppstarten).
3)
Denna release är att betrakta som beta. Jag hade hoppats kunna djup-testa, men saker tar alltid längre tid än man tror, så de första som testar får agera testpiloter helt enkelt. Känns det inte bra - invänta andras rapporter eller kanske t o m twk-006 om det skulle visa sig att det finns större problem.
Jag har provat den på både LL och Kendo, och den fungerar. Med det sagt - det är ganska rejäla förändringar internt för att åstadkomma en fungerande extra partition utan att flash- och sdcard-enheterna slutar fungera i Windows och samtidigt få det att fungera på olika stora flash-diskar (googla lite om du är intresserad). Var försiktiga, och snälla, rapportera eventuella nya problem så jag får en chans att titta på dem.
Features twk-005-ll-kendo.img (+ indikerar nytt i 005) :
. Baserad på market-enablad firmware för "Limited Label 7CK100", ursprungligen postad på Swedroid av drnashlenin
. Fungerar på både Limited Label- och Kendo-plattan (fast man får dras med en LL-logga vid boot

)
. Permanent root (su + Superuser.apk)
. Userhook support - placera ett unixscript som /flash/userhook.sh så kommer det exekveras vid varje uppstart som root
+ cramfs-systempartionen dumpad från enheten och filsystemet ombyggt från scratch för att slippa krypteringen (eller vad "de" nu försökt åstadkomma...)
+ Full /system read/write - alla typer av modningar bör nu fungera. Rapportera gärna, både bra och dåligt!
+ /system dessutom i ext3 istället för cramfs - sparar CPU-cykler eftersom vi slipper packa upp saker i realtid. Även visst RAM-minne sparas
+ Väldigt försiktigt pillat något på minneshanteringen (Linux OOM-killer för de som känner till denna). Finns mer att göra här.
+ Ny market. Installerad som uppgradering/user app. Den kan alltså avinstalleras, och gamla marketen ska då fungera istället (otestat)
+ Utbytt Launcher (till Zeam)
+ Betterterm free bundlad (som user app), för tillgång till CLI direkt efter flashning.
+ /build.prop sätter lcd_density hårt till 160. Filen bind-mountas också till en read/write-kopia (går alltså att modifiera)
+ suspend mode funkar betydligt bättre, men det är lite oklarheter även här. Rapportera!
+ failesafe - skapa filen "recovery.twk" i /flash/ och boota om. Efter ombooten (som då tar ca 10 min) har man /system i orginal-utförande igen. Samma sak om man gör en "factory default".
Detta är tänkt som en räddning om man skruvar till sin /system ordentligt. Flash med windows-verktygen fungerar dock också alltid fint.
OBS att detta sista inte är helt färdigt - nästa version ska stödja att filen ligger även på /sdcard, samt "sane check" av /system innan montering. Under
konstruktion alltså. "Factory default" fungerar dock som beskrivet (testat).
Notis: Market har funkat bra, men i sista testet fick jag problem med att ladda ned appar före första ombooten, sedan funkade det fint igen. Är det trots allt problem med den åker den ut i nästa stabila version. Rapporter tack!
EDIT: LÄNK TILL TWK-005: tw-005-ll-kendoClick to expand...