Limited Label 7CK100

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av nixxz, 4 dec 2010.

1. Hood69

Hood69 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Måste tacka Twk_ för 006:an!
    006 fungera bättre änn dom tidigare jag provat 004 & V1.4.0 på min LL.
    (hoppade över 005 då det verkade vara buggigt i market)
    Kommer här med lite feedback efter en veckas körning om någon är intresserad...

* Verkar rappare men håller nog med om att batteritiden kanske inte är som den var (kanske inbillning?, men den blir nästan het under..)
    * Lita knasigt med laddningen när jag slagit av plattan, den startar alltid upp när jag sätter i laddaren. Får efter omstarten stänga av igen, då laddar den vidare.
    * Snyggare med gröna lysdioder :-)
    * Market fungerar buggfritt nu! Irriterande på tidigare versioner som kracha efter att kollat 3-4 olika eventuella appar man velat ta hem.
    * Video Player fungera!! efter några filmers tittande krachade den tidigare så allvarligt att filmen frös och blev en permanent bakgrund i alla appar... Endast med power off & on repada den sig. Men finns det en bättre, har ganska många filmer och det blir rörigt att bläddra i dessa med denna spelare :-(
    * Bra att E-Book läsare kom tillbaka. Även här efterlyses en bättre? Den funkar men visar alltid dubbla iconer med samma namn för mig.

- Får ibland (var 5-7) vid uppstart kommer det upp "Tyvärr! Processen system startar inte" och man måste klicka på "Tvinga fram en avstängning" och sedan hålla in power knappen. Då brukar den hoppa igång efter ca: 5 minuter.

Sen på kommande uppdateringar så vore det trevligt med:
    Blåtand och GPS vore ett trevligt tillskott om det gick att enas om ett billigt allternativ.
    Nyare Android version.
    Samt hoppas på flash till webbläsaren...

Tack änn en gång för allt slit!

Last edited: 31 jan 2011
  2. akeake

akeake Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Hej!
    1. E-Book Reader: Testa Aldiko 1.2.13 e-book reader (finns också 2.0), men 1.2.13 svänger bladen lättare och snyggare (verkar snabbare).
    2. Jag får också nu och då samma fel vid uppstartning av min Kendo
    3. Tornankan på Kendo tråden, har beställt en intressant GPS-usb dongle från Kina och testar snart. Det påstods, att inga drivrutiner behövs, men jag tror nog vi behöver några välgjorda kernel moduler som stöd för detta (bt.ko / gps.ko e.dyl). Let's wait and see. Om vi behöver kernel moduler så krävs det säkert lite tid, blod, svett och tårar.
    4. Jag misstänker att Adroid 2.2+ troligen bara gör vår lilla Android<3manick slöare, kommer processor-enheten att orka dra en nyare android version?

h Åke

3. none000

none000 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

fungerade efter 4 omkalibreringar.tycke att jag testat det.
    den fungerar nu som den ska.

4. Spankyswed

Spankyswed Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Öppnad flashad och älskad.

Hej
    Köpte denna till grabben som födelsedagspresent. Packade upp den idag, jag laddade den och uppdaterade faktiskt den direkt helt orörd från paketen.
    Den har hårdkörts på längden och på tvären nu i 5 timmar.
    Allt rullar förstår jag, allt från msn, spotifi och spel inga problem med några appar ännu.
    Var lite orolig för att det inte skulle funka.
    Men jag bugar och bockar för det fina arbete som gjorts.
    Tacksam
    Förälder till nöjd son.:)

5. condor299

condor299 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej och tack så mycket för en väldigt bra firmware. Du gjorde mig verkligen jätte glad. Den mjukvaran som fanns från början var både begränsad i market och ingen youtube player. Nu funerar den också snabbare.
    Dock en önskan:

Går det att fixa upp Youtube playern? För att den:
    1. Laddar väldigt länge väldigt ofta.
    2. Hänger sig ibland.
    3. När en video spelas och jag går tillbaka med tillbaka knappen, då blir bakgrunds bilden samma som videon som just spelades och det är svårt att se de andra video alternativen.
    4. Finns ingen ljud knapp för justering av ljudet.
    ..och så vidare med sånt som jag glömt att nämna. :)

Är detta något som går att fixa till?

Tack igen för ett bra utfört jobb, mycket tacksam

6. Spankyswed

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

sd kortet

Hej
    Hur gör man för att komma åt SD kortet via PC för att föra över appar eller annat??
    Tacksam för hjälp.

7. arianmanesh

arianmanesh Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Anslut plattan till PC via usb. PC kommer att hitta plattan och du kan gå direkt till sd kort på plattan(under "min dator" på pc):)

8. Spankyswed

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej igen
    Gjorde som sagt ovan men.
    Problemet var att det finns en mapp som heter SD på internminnet efter uppdateringen och den var tom.
    Om jag varit uppmärksam hade jag inte missat att där dök upp två enheter.
    Är lite vimsig ibland.
    Tackar för hjälpen att vakna.
    Spank

9. arianmanesh

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

När du anslutar plattan til pc, utanför de vanliga enheter,ska ses två enheter i "min dator" dvs " okänd enhet" eller liknande och "7CK100". Du har inget att göra med 7CK100 eftersom det e plattans interminne, fast det finns en mapp däe som hetter "sdcard" men det ska glömmas. Du hittar SD utanför interminnet.o_O

Spankyswed gillar detta.
  10. nonprogrammertechie

nonprogrammertechie Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Bra att du förklarade arianmanesh, för Spankyswed är inte ensam om att ha blivit förvirrad av att det fins två SD korts mappar... Ärligt talat verkar Androids mappsystem vara någon överintelligent variant, där filhiearki inte tillämpas... Har läst andra diskussioner om ringtoner, media etc Bara mapparna har rätt namn, kan man visst lägga dom litet var som helst?!? OBS! Detta är ett skämt, inte ett seriöst förslag, även om det skulle ligga ett korn av sanning i det.

PS Var får ni alla konstiga användarnamn ifrån? Något slags slumpgenerator med viss språkkänsla? (Vet en ISP som har något slags algoritm för att sortera bort lösenord som är hopplösa att komma ihåg!) Du får ursäkta Spankyswed, men man skulle ju kunna associera (vilket jag gör, skämms på mig... ;-) användarnamnet till något slags SM-sexintresse. Vilket kanske är den avsedda humorn? Och arianmanesh, är du intresserad av indiska religioner? Och "almightycasey", det måste väl vara någon ny form av hitills okänd Boolsk variabel??? Ett specialfall som alltid är "sant", eller? :-D Mitt egna "nonprogrammertechie" verkar vara en rätt fantasilös beskrivning av mig själv, i jämförelse. Jag får fan ta och skärpa till mig nästa gång jag hittar på ett användarnamn! Jag menar, "drnashlenin"... em komunistisk läkare som gillar country and western musik - det är tamejfan genialt! :-D

Last edited: 2 feb 2011
  11. Hood69

Hood69 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Kolla denna för en alternativ spelare, lite reklam för en annan "app-tråd"
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=32637

12. drnashlenin

drnashlenin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Får nog göra dig besviken, är varken läkare, kommunist eller countryälskare. Nicket är bara ett anagram. :-)

13. arianmanesh

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Tack för frågan, men arianmanesh är mitt namn.

14. nonprogrammertechie

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

@ arianmanesh Ber verkligen om ursäkt om jag på något sätt sårat dig! Det är dock ett faktum att jag tycker ditt - som jag nu fått veta - riktiga namn är mycket poetiskt och fantasieggande :-) Det här var verkligen inget sätt att försöka lirka fram saker om diskussionsdeltagarna, så jag tänker inte fråga mer om ditt namn.

@ dr=läkare; nash=Nashville Tennesse, Countrymetropol; lenin=...va fan, det fattar väl alla hur min skruvade hjärna funkade ;-) Och nej, ditt blånekande tänker jag inte lyssna på, min verklighetsuppfattning (hmm) är roligare... ;-D

Måste säga att Android firmware visat sig ha oväntade nöjesdimensioner... Jag är ledsen att inte ha nämnt "Twk"s användarnamn, du får nöja dig med att vara hyllad enbart för äkta substans.

OK, nu får jag lägga av, annars blir jag utsparkad pga "off-topic".

Föresten har jag föreslagit forumansvariga att Kendo M7 och LL7CK100 får ett eget subforum under "tablets" (som jag tycker borde kallas "surfplattor" som helt ok svenskt ord). Och sedan att vi ordnar litet ordning o reda i trådarna, vad sägs?

Twk_ och almightycasey gillar detta.
  15. drnashlenin

drnashlenin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Det tycker jag låter bra. Har skickat Pm till mod för länge sen om detta men inget svar alls.

16. almightycasey

almightycasey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

För att vara helt plump så är "almightycasey" en gammal gubbe med einstein komplex i Brian M. Bendis ultimate spiderman för marvel. (som har biroll lite nu och då, han är städare som lyckades knäppa lite bilder på spindelmannen, mängden Meta är O_O)

17. nonprogrammertechie

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Har just flashat Twk006 med windowsverktyget. Provkört i en timme... hitills fungerar allting bättre än någonsin tidigare! Mycket snabbt i allmänhet, market fungerar och inga programprocesser har kraschat. Hoppas detta håller i sig, för när plattan beter sig så här, käns den utomordentligt prisvärd. Även jag tackar Twk!

18. Twk_

Twk_ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    140

MINA ENHETER

Med tanke på dina associationer till de andras namn respektive aliases är jag väldigt glad att enbart bli förknippad med substans :D

Ontopic:

Vad gäller Youtube-player har jag kanske något på lut i nästa version, men jag skriver inga appar själv. System-nivå får räcka för mig vad gäller Android för närvarande. Om någon duktig app-utvecklare skulle vara intresserad att skriva GUI till en del saker jag gör som script idag skulle man enkelt kunna åstadkomma saker som wifi tethering etc. (PM om du är den persionen :) )

Det har uttryckts intresse från en del med 3G-dongle-support. Jag inser att jag riskerar att väcka för mycket hopp genom att skriva detta, men jag behöver lite information, så here goes..

Jag har fått tillgång till lite testutrustning, och efter att ha trixat lite kan jag konstatera att det antagligen är möjligt, men att man är i händerna på fabrikanten + vad man eventuellt själv kan knåpa ihop och "hitta" i andra firmwares osv.

Jag har lyckats få kontakt med 3G-nätet och även kunnat surfa utan wifi på LL-plattan. Det funkade inte bra ännu, det var instabilt, en enda av de tre olika modeller av dongles jag fått tillgång till hittills fungerade överhuvudtaget. Jag undersöker just nu vad det beror på.

Det fungerar inte i någon av twk-versionerna, inte heller orginal-firmware, så lägg inte massa jobb på att testa (men gräv gärna själva om ni vill förkovra er - skulle bara vara trevligt fler Linux-tekniker ville gräva ned sig i rk2818 som jag gör periodvis ;) )

Det jag skulle vilja ha hjälp med är att få reda på vilka donglar ni har. Särskilt ni som pratat om detta här o i Kendo-tråden, men alla som har en 3G-USB-dongle kan hjälpa mig genom att skicka ett PM (för att inte tråden ska haverera) till mig med följande info om dongeln:

- Tillverkare
    - Modellbeteckning

Om du känner till något av följande är det också intressant, men inte jätteviktigt i det här skedet:
    - hårdvaru-revision
    - firmware-version
    - Har den linux-stöd på t ex PC? Finns opensource-driver att tillgång? Länk?
    - Har du själv kört den i Linux-miljö?

Anledningen är såklart att fastställa vad man ska koncentera sig på att eventuellt kunna få igång på ett sätt som fungerar någorlunda tillfredsställande.

Jag kan inte nog poängtera att detta är ett område jag utforskar för närvarande, och det är inte säkert det leder till något annat än en teknisk kuriositet. Jag har ingen beta-version, så snälla, be inte om det :) Det kräver massa jobb att sätta ihop en sådan, och den tiden lägger jag hellre på att försöka komma framåt.

OM det skulle bli aktuellt med någon slags testversion kommer jag i så fall be om hjälp via PM av de som hört av sig angående vilken/vilka donglar de har; då kan jag rikta testet till de som har hårdvara som är intressant att testa med.

Jag vill också återigen tacka för alla snälla kommentarer. Jag hinner inte svara på allt, men jag läser allt och blir glad såklart :)

Ni som hjälper andra är också varmt uppskattade eftersom jag aldrig skulle få något gjort om jag svarade på alla frågor. Tack!!

Jag kan verifiera att force-stop tyvärr fortfarande händer någon gång emallanåt vid boot, så det är alltså inget fel på hårdvaran om det händer. Det går att lösa, men kräver att man gör om recovery-funktionen så att man bootar på ett mer normalt sätt. Just nu lägger jag hellre tiden på annat, men det är ju något att ta tag i om någon känner sig hågad :)

Last edited: 5 feb 2011
    danielc.se gillar detta.
  19. Twk_

Twk_ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    140

MINA ENHETER

Härligt du fick ordning på prylarna till slut! :) :)

20. mallesite

mallesite Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER